• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΣ ΤΗΝΟΥ' | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 10:32

    Ζητάμε κατά προτεραιότητα : 1. από τους κ. βουλευτές Κυκλάδων να μην ψηφίσουν το παρόν σχέδιο νόμου και να ζητήσουν την απόσυρσή του ως καταστροφικό για τις τοπικές κοινωνίες, την περιουσία των πολιτών 2. από την ΠΕΔ, την ΚΕΔΕ, τον Δικηγορικό Σύλλογο Σύρου, τους μηχανικούς της Τήνου και γενικά όλους τους φορείς να ζητήσουν παράταση της δημόσιας διαβούλευσης έως 31.10.2020 όπως είχε ζητηθεί με το υπ’ αριθμ πρωτοκόλλου 8340/31.08.2020 έγγραφο του Δημάρχου Τήνου προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.. 3. Διαφορετικά να γίνουν δεκτές όλες οι παρακάτω τροποποιήσεις επί των άρθρων : Κρίνεται αναγκαίο να εντάσσονται και να αναγνωρίζονται οι οδοί που εξυπηρετούν τις κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων ενός δήμου ή δημοτικής ενότητας που συνδέουν οικισμούς, οργανωμένους υποδοχείς, κοινοχρήστους χώρους και σημαντικά τοπόσημα. Τέτοιοι οδοί υπάρχουν μέχρι σήμερα και χρησιμοποιούνται . Έχουν διανοιχτεί με έξοδα υπηρεσιών του δημοσίου, των δήμων, των κοινοτήτων, της νομαρχίας και ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται εντός αιγιαλού. Το σύνολο των νομιμοποιητικών εγγράφων τους δεν υπάρχει καθώς έχει παρέλθει τουλάχιστον 15ετία από τη δημιουργία τους. Επίσης, φαίνεται πως οι Δημοτικοί οδοί εξακολουθούν να διαφοροποιούνται ως έννοια από τους επαρχιακούς ή τους εθνικούς, ενώ δεν είναι ξεκάθαρη η υπόσταση των «αγροτικών οδών», που προϋφίστανται του έτους 1923 στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή . Στην Παρ 5 αναφέρεται πως «Οι δημοτικές οδοί που καθορίζονται εφεξής πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον έξι (6) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Α και πέντε (5) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Β…», ενώ σύμφωνα με την παρ 3α « Οδοί που προϋφίστανται του έτους 1923 στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή, εκτός των οριοθετημένων οικισμών και εκτός των οικισμών που προϋφίστανται του 1923 μπορούν, με το ίδιο διάταγμα και την ίδια διαδικασία, να χαρακτηρίζονται ως δημοτικοί οδοί κατηγορίας Α...» Η έννοια της «αγροτικής οδού» σύμφωνα με το π.δ. 421 Α/ 25-28.11.1929, στο άρθρο 4 περιγράφεται ως «οι οδοί που συνδέουν τα χωριά με την κτηματική τους περιφέρεια» . Για κάθε τόπο ξε- χωριστά, και για τις Κυκλάδες συγκεκριμένα, οι οδοί αυτοί έχουν ιδιαίτερη μορφολογική και γεωμετρική ταυτότητα. Είναι συνήθως μικροί σε πλάτος από 1,00 μ έως 3,00 μ., με ξερολιθιές εκατέρωθεν για τον προσδιορισμό του περάσματος. Με την τροποποίηση που αναφέρεται στο άρθρο αυτό, δεν θα μπορεί να υπάρξει, στις Κυκλάδες, γήπεδο με πρόσωπο σε οδό πλάτους μεγαλύτερο των 6 ή 5 μέτρων. θα πρέπει λοιπόν, στο άρθρο αυτό να ληφθεί υπόψη η γεωμετρική κλίμακα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όλων των οδών των προϋφιστάμενων του έτους 1923 ανά την Ελλάδα, και να υπάρξει η πρόβλεψη πως οι οδοί που προϋφίστανται του έτους 1923 στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή, εκτός των οριοθετημένων οικισμών και εκτός των οικισμών που προϋφίστανται του 1923, είτε μπορεί σύμφωνα με την παρ 3α να χαρακτηρίζονται ως δημοτικές οδοί κατηγορίας Α, είτε όχι, να συνεχίσουν να παρέχουν δικαίωμα δόμησης σε παρόδια γήπεδα, εφ’ όσον έχουν πρόσωπο μήκους 25 μέτρα και πλάτος ως υφίσταται. Στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στην Τήνο, ακόμα και το επαρχιακό ή το Δημοτικό οδικό δίκτυο ίσως δεν έχουν το αναγκαίο περιγραφόμενο πλάτος στο σύνολό τους που δίνει τη δυνατότητα οικοδομησιμότητας στα παρόδια γήπεδα. Θα πρέπει κατά την άποψή μας , να υπάρξει η πρόνοια , για την ύπαρξη του δικαιώματος δόμησης σύμφωνα με το υφιστάμενο πλάτος της οδού. Τέλος θα πρέπει να γίνει σαφής και να διευκρινιστεί η έννοια της λέξης εφεξής στην παρ 5. Εάν αναφέρεται στη χάραξη και υλοποίηση νέων οδών ή στον χαρακτηρισμό των υφιστάμενων σε δύο νέες κατηγορίες Α και Β. Στην Παρ 6 αναφέρεται πως «Είναι δυνατός ο χαρακτηρισμός δημοτικών οδών, με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο παρόν άρθρο, ακόμη και προτού διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά γεωμετρικά χαρακτηριστικά της παρ. 5, αλλά οι έννομες συνέπειες ως προς το δικαίωμα δόμησης που συναρτάται με την ύπαρξη προσώπου ενός γηπέδου επί των οδών αυτών, επέρχονται μόλις διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά αναγκαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά και εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη του οικείου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας». Σκιαγραφείται μια διαδικασία διαμόρφωσης του ελάχιστου πλάτος και των αναγκαίων γεωμετρικών χαρακτηριστικών, όμως θα πρέπει να είναι κατανοητός ο τρόπος της διαδικασίας αυτής , σύντομος και απλός και θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη πως μετά την παραχώρηση λωρίδας γης το εν λόγω γήπεδο δεν θα χάνει την αρτιότητά του