• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΥ' | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 23:19

    ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 73 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΡΣΗΣ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ Παρέμβαση στο εδάφιο 1 του άρθρου 73. Είναι πράγματι συνταγματική επιταγή να μην δεσμεύεται η περιουσία πολιτών για πολλά χρόνια, λόγω της οικονομικής αδυναμίας των ΟΤΑ κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους που προβλέπονται στα Ρυμοτομικά Σχέδια. Άρα η επίλυση του προβλήματος αυτού είναι εύλογη. Όμως είναι ανάγκη και οφείλει η Νομοθεσία, να είναι πολύ προσεκτική στις προβλέψεις της που αφορούν τη μετατροπή των χώρων αυτών, αυτόματα μετά από απλή αίτηση των ιδιοκτητών των χώρων αυτών για τη μετατροπή των σε οικοδομήσιμους, χωρίς να διακρίνονται με σαφήνεια οι περιπτώσεις, σύμφωνα με τη διαμορφωμένη νομολογία με πολυάριθμες Αποφάσεις του ΣΤΕ, που ΄΄Κοινόχρηστοι χώροι, ακόμη και εάν δεν χαρακτηρίζονται ρητώς ως πάρκα η άλση ή ως χώροι πρασίνου, πρέπει να υπάγονται στο καθεστώς προστασίας αλσών και να μην είναι δυνατόν να καθίστανται οικοδομήσιμοι χώροι΄΄. Επειδή είναι βέβαιο ότι τέτοιου είδους πολεοδομικές ρυθμίσεις θα ακυρώνονται και προκειμένου να αποφεύγονται χρόνιες και υψηλού κόστους, προσφυγές για τους πολίτες, χωρίς αποτέλεσμα, θα πρέπει στο άρθρο 73 περί ‘’Ειδικών περιπτώσεων’’, η παρ. 1, να συμπληρωθεί με τη φράση: Ομοίως δεν υπάγονται στις διατάξεις των άρθρων 70-72, χώροι που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 49 του ν. 998/1979 (ΦΕΚ Α΄289 2. Παρέμβαση στο εδάφιο 3 του άρθρου 73. Στο εδάφιο 3, προβλέπεται ότι για συνεταιρισμούς που διαλύθηκαν, πριν ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις των ως προς την αποζημίωση ιδιοκτητών στα πλαίσια των διατάξεων του νδ. 690/1948 (Α΄133), στις υποχρεώσεις αυτές να υπεισέρχεται ο Δήμος, εφ΄όσον ο συνεταιρισμός έχει διαλυθεί. Προτείνουμε το εδάφιο 3 να συμπληρωθεί με τη φράση: Στις περιπτώσεις αυτές ο Δήμος αποκτά το δικαίωμα προτεραιότητας σε ότι αφορά την προσήκουσα αποζημίωση από το Πράσινο Ταμείο. Ο Δήμος Διονύσου παραμένει στη διάθεση του ΥΠΕΝ, ώστε να συμβάλει με τις επεξεργασμένες θέσεις του.