• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Πολυχρονίου' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 00:11

    Στο Άρθρο 26 παρ.2 πρέπει να διευκρινιστεί πως : "Αυτή η θέση αναμονής του αμαξιδίου ΑΜΕΑ που χωροθετείται στο κλιμακοστάσιο δεν επιτρέπεται να υποδεικνύεται στην πόρτα του ανελκυστήρα". Αιτιολόγηση : Έχει καθιερωθεί πρόσφατα σε εγκεκριμένες μελέτες η τοποθέτηση του ΑΜΕΑ στην θέση αναμονής του (1.30Χ0.80) στο κλιμακοστάσιο σε περίπτωση πυρκαγιάς να σχεδιάζεται ακριβώς μπροστά από την πόρτα του ανελκυστήρα. Το αποτέλεσμα αυτό είναι επίσης ορατό από το Ανοικτό Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών και την εποπτεία των μελετών. Επίσης σε έλεγχο πολεοδομίας απαιτείται ο χώρος του ΑΜΕΑ να μην υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τις διαστάσεις 1.30Χ0.80 αλλιώς «πρέπει να χρεωθούν τετραγωνικά μέτρα στην δόμηση» ακόμα και αν ο χώρος στον οποίο αυτός τοποθετείται δεν είναι προς διάδρομο πρόσβασης σε διαμέρισμα αλλά και δεν πλεονάζει των 25τ.μ.(προσμετρούμενος με τον ανελκυστήρα και την σκάλα). Γνώμη μας είναι πως η θέση του ΑΜΕΑ δεν είναι δυνατόν να είναι ακριβώς μπροστά από την θύρα του ανελκυστήρα καθώς δεν είναι σαφές πότε αυτός σταματά να λειτουργεί σε κατάσταση πυρκαγιάς και αν κάποιος κάνει χρήση του τότε ο ΑΜΕΑ είτε είναι εμπόδιο στην στιγμή εισόδου είτε στην στιγμή εξόδου. Δεν είναι δυνατόν να γίνεται κοντόθωρη ερμηνεία της Νομοθεσίας με μικρότητα και μιζέρια και να μην δίνονται τα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα που χρειάζονται για τον ελιγμό και την περιοχή στάσης του ΑΜΕΑ στον πυρήνα κατακόρυφης κυκλοφορίας. Αυτό θα οφείλει να είναι το άρτιο αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και να τοποθετείται στην ελάχιστη διάσταση του (1.30χ0.80) εφόσον υπάρχει η απρόσκοπτη δυνατότητα να ελιχθεί αλλά στην περίπτωση που αυτό δεν ισχύει να δύναται να έχει τον ελάχιστο δυνατό χώρο ελιγμού, πολύ περισσότερο αν αυτός δύναται να εντάσσεται στα 25τμ εκτός δόμησης. Στο σχετικό κεφάλαιο προσβασιμότητας του NEUFERT (πιο πρόσφατη και πιο ενημερωμένη έκδοση ) οποία αναγράφεται πως η ελάχιστη διάσταση χώρου για την αναμονή ΑΜΕΑ χωρίς αλλαγή κατεύθυνσης είναι 1.20χ1.30 .