• Σχόλιο του χρήστη 'Κ.Η.' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 09:08

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Σε ότι αφορά την Κατηγορία 5, εφόσον αποφασίστηκε να τεθεί καταληκτική ημερομηνία η 30η.09.2020 και επιπρόσθετα, στο παρά πέντε της εν λόγω ημερομηνίας, να καταργηθεί, με το παρόν νομοσχέδιο, η δυνατότητα οριστικής εξαίρεσης των αυθαιρέτων της κατηγορίας αυτής από την κατεδάφιση (μέσω του μηχανισμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης), ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ, για λόγους χρηστής διοίκησης και καλής νομοθέτησης, η Κατηγορία 5 να επαναπροσδιοριστεί στο παρόν σχέδιο νόμου, ώστε να περιλαμβάνει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, «τα αυθαίρετα αυξημένης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης», όπως αυτά χαρακτηρίζονται στην αιτιολογική έκθεση του Ν.4495/2017. Η κατηγορία 5, όπως ισχύει μέχρι σήμερα, περιλαμβάνει και αυθαίρετα που το πρόστιμο τους υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό (όπως περιφράξεις, υπόστεγα κτλ.), καθώς και κατασκευές όπως αγροτικές αποθήκες, που κατασκευάστηκαν χωρίς άδεια, σε εκτός σχεδίου περιοχές της επαρχίας. Οι κατασκευές αυτές, από 01.010.2020, δεν θα μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του Ν.4495/2017. Ως μηχανικός, δεν θα χαρακτήριζα σε καμία περίπτωση τις ως άνω περιγραφόμενες κατασκευές ως «αυθαίρετα αυξημένης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης». Το θεωρώ πολύ άδικο, όταν τα αυθαίρετα, για παράδειγμα, σε ΜΝΗΜΕΙΑ χαρακτηρισμένα από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, θα συνεχίσουν να υπάγονται στις διατάξεις του Ν.4495/2017, τουλάχιστον μέχρι το 2026, παρόλο που κανονικά θα έπρεπε να απαγορεύεται η υπαγωγή τους (όπως ίσχυε στον Ν.4178/2013), αν σκεφτεί κανείς πως η δυνατότητα υπαγωγής τους έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του Ν.3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».