• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 11:22

    Στην παρ. 5, περ. β), πρέπει να προστεθεί ρητή εξαίρεση των περιοχών του Εθνικού Συστήματος Προστατευόμενων Περιοχών από τις περιοχές χωροθέτησης ΖΥΣ. Επίσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η σχετική πάγια νομολογία του ΣτΕ σχετικά με τα νόμιμα κριτήρια καθορισμού ΖΥΣ, ήτοι «αφενός η καταλληλότητα της περιοχής, με την έννοια ιδίως ότι δεν επιτρέπεται να καταστούν ζώνες υποδοχής οικισμοί ή τμήματά τους που βρίσκονται μέσα ή κοντά σε οικοσυστήματα ευπαθή ή σε περιοχές που χρειάζονται, γενικότερα, ιδιαίτερη προστασία, όπως π.χ. είναι οι ακτές, τα νησιά, τοποθεσίες ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, βιότοποι, αρχαιολογικοί χώροι, παραδοσιακοί οικισμοί και αφετέρου η φυσιογνωμία του οικισμού, αξιολογούμενη με βάση το οικοδομικό σύστημα που έχει ήδη αναπτυχθεί και τους ισχύοντες σε αυτόν όρους δόμησης και τις χρήσεις, ώστε να αποκλείεται ο καθορισμός ζώνης υποδοχής συντελεστή δόμησης σε οικισμούς, στους οποίους έχουν ήδη διαμορφωθεί ευμενείς όροι διαβίωσης, απειλούμενοι με αλλοίωση από την πραγματοποίηση σε αυτούς μεταφοράς συντελεστή δόμησης» (ΣτΕ Ολ 2367/2007, σκέψη 11η). Όπως είχαμε αναφέρει και στα σχόλια μας επί του σχεδίου νόμου για τον «Έλεγχο και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», ήδη ν. 4495/2017, η αναφορά της παρ. 2 περίπτ. ε) για τον καθορισμό ΖΥΣ «εντός των δύο πρώτων οικοδομικών τετραγώνων (Ο.Τ.) μετά τη γραμμή του αιγιαλού ή της όχθης» είναι τουλάχιστον άστοχη και πρέπει να αναδιατυπωθεί. Η ζώνη παραλίας που καθορίζεται ανάντη της γραμμής αιγιαλού και σε συνέχεια αυτής καθώς και η παρόχθια ζώνη δεν ανήκουν στις προς πολεοδόμηση εκτάσεις και δεν αποτυπώνονται σε οικοδομικά τετράγωνα. Προτείνεται η αναδιατύπωση της περίπτωσης (ν) ως εξής: «Βρίσκονται εκτός των δύο πρώτων οικοδομικών τετραγώνων (Ο.Τ.) ανάντη της ζώνης παραλίας ή της παρόχθιας ζώνης, προκειμένου για μεγάλες λίμνες ή πλεύσιμους ποταμούς …..».