• Σχόλιο του χρήστη 'Τσιλιγκερίδης Ευκλείδης' | 17 Μαρτίου 2010, 13:12

    Παράγραφος 1. Το «τεχνικός εφικτό, οικονομικώς εύλογο και ανάλογο προς τη δυνητική εξοικονόμηση ενέργειας και σύμφωνα με τις εκάστοτε διαθέσιμες τεχνολογικές δυνατότητες στον τομέα της μέτρησης», πρέπει να οριστεί επακριβώς από ανεξάρτητο από τους παρόχους φορέα, αλλιώς δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ποτέ. Τεχνικός εφικτό είναι, αλλά «εκτίμηση δυνατότητας της μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης» μπορεί να γίνει μόνο μέσω μελέτης της συμπεριφοράς των ανθρώπων λόγω αλληλεπίδρασης και οπτικοποίησης της ενεργειακής τους συμπεριφοράς. Ο άλλος τρόπος είναι να δούμε τα προβλήματα αλλά και τα θετικά σημεία της εφαρμογής τους, σε χώρες του εξωτερικού. Σύμφωνα με αυτές οι άνθρωποι «συμμορφώνονταν» συνεχώς παρακολουθώντας τις ενεργειακές τους καταναλώσεις αλλά η αλληλεπίδραση αυτή τους δημιούργησε την ανάγκη αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας με τους παρόχους, κάτι το οποίο οι ίδιοι δεν κατάφεραν να καλύψουν γιατί δεν το είχαν προβλέψει και δεν αναδιάρθρωσαν τις υπηρεσίες τους. Ένα πολύ απλό παράδειγμα στη χώρα μας είναι αυτό του φυσικού αερίου στο οποίο σου δίδεται η δυνατότητα να επικοινωνήσεις με το τηλεφωνικό κέντρο και να καταχωρήσεις την κατανάλωση σου (ανά τρίμηνο-τετράμηνο). Ακόμα και σε αυτή την τόσο απλή μορφή αλληλεπίδρασης αποτυγχάνουμε. Το τηλεφωνικό κέντρο είναι συνεχώς κατειλημμένο και μετά από 5-6 προσπάθειες ο καταναλωτής απογοητεύεται και δεν ξαναπροσπαθεί. Σκεφτείτε να υπάρχει καθημερινή αλληλεπίδραση και να μην αναπτυχθούν ταυτόχρονα οι ανάλογες υπηρεσίες (Εξυπηρέτηση μέσω διαδικτύου, φόρμες υποβολής “online”, σύγχρονα τηλεφωνικά κέντρα κ.α.) Μετα τιμής, Τσιλιγκερίδης Ευκλείδης Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός