• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 11:33

    Γενικά η αναγνώριση της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται κάθε δρόμος είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα για τους εμπλεκόμενους Μηχανικούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις η διαδικασία αναγνώρισης των δρόμων προ του 1923 μπορεί να διαρκέσει πάνω από πέντε χρόνια. Οι αγροτικοί και δημοτικοί δρόμοι δεν είναι σαφώς αναγνωρισμένοι στις εκτός σχεδίου περιοχές. Εχουν γίνει διανοίξεις απο την τοπική αυτοδιοίκηση ή και άλλους φορείς χωρίς πράξεις απαλλοτρίωσης. Υπάρχουν παλαιά-ιστορικά -παραδοσιακά μονοπάτια τα οποία δεν έχουν αναγνωρισθεί εως σήμερα και σε μερικές περιπτώσεις έχουν χαθεί. Δεν έχει διευκρινισθεί ποια είναι η αντιμετώπιση των δρόμων που απεικονίζονται στο κτηματολόγιο. Για όλα αυτά και πολλά ακόμη που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινή επαφή μας με τις διάφορες υποθέσεις, το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να δώσει ορθές και σύντομες λύσεις. Πρέπει να σταματήσει ο απίστευτος κρατισμός στα απλά πράγματα, να εξορθολογισθεί η δημόσια διοίκηση, να αποκεντρωθούν αρμοδιότητες. Η πρόβλεψη για δόμηση στους δρόμους κατηγορίας Β μόνο για τους υποδοχείς, σε κάθε περίπτωση είναι εσφαλμένη αφού αντιμετωπίζει διαφορετικά την μικρή από την μεγάλη ιδιοκτησία και επί πλέον αγνοεί την ιστορικότητα την μικροιδιοκτησίας στην χώρα μας. Επί πλέον αγνοεί τα ιδιαίτερα παραδοσιακά χαρακτηριστικά πολλών περιοχών οι οποίες εξυπηρετούνται ακόμη και σήμερα με στενά παλαιά μονοπάτια. Κυρίως στα νησιά με την εφαρμογή παρόμοιων προσεγγίσεων το δίκτυο των παλαιών μονοπατιών θα απαξιωθεί και η δόμηση θα περιορισθεί μόνο στους υποδοχείς, αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά των νησιών αυτών. Οι Δήμοι μπορούν να έχουν ένα σημαντικό ρόλο στην αναγνώριση και κατηγοριοποίηση των δρόμων με σκοπό να μειωθεί ο χρόνος που θα απαιτηθεί για τις σχετικές μελέτες. Νίκος Ζαχαριάς Αγρονόμος τοπογράφος Μηχανικός Πολεοδόμος Μελετητής