• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:30

    Οι διατάξεις που ρυθμίζουν τη μεταφορά συντελεστή δόμησης – άρθρα 51 έως 61 –κινούνται σε σωστή κατεύθυνση. Θετικό το γεγονός ότι στα «ακίνητα προσφοράς συντελεστή δόμησης» (άρθρο 55) εντάσσονται μόνο τα προς απαλλοτρίωση για δημόσια ωφέλεια και αυτά στα οποία επιβάλλονται περιορισμοί για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Περιεκτικά και σαφή είναι και τα κριτήρια που τίθενται για τον καθορισμό ΖΥΣ (άρθρο 57) με πρόβλεψη μάλιστα εκπόνησης Σ.Μ.Π.Ε. Μετά το Ν.880/1979, έχει συχνά επιχειρηθεί θέσπιση θεσμικού πλαισίου, στα πλαίσια της νομολογίας του Σ.τ.Ε., για την επανεκκίνηση της Μ.Σ.Δ., χωρίς τελικά αποτέλεσμα. Να σημειωθεί όμως ότι η ενεργοποίηση των προτάσεων του Σ.Ν., μετά την έγκρισή του, προϋποθέτει έκδοση: Π.δ/τος του Υπουργού Περιβάλλοντος (άρθρο 61 παρ. 1), απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Δικαιοσύνης (άρθρο 61 παρ.2) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος (άρθρο 57 παρ.7) και απόφασης των υπουργών Περιβάλλοντος και Οικονομικών (άρθρο 57 παρ.8). Η τελευταία ιδιαίτερα σημαντική, αφού θα καθορίσει τα κίνητρα και την αρωγή στους δήμους για την κίνηση της διαδικασίας και την εκπόνηση μελετών ΖΥΣ. Ας ελπίσουμε ότι το ΥΠΕΝ έχει ήδη ασχοληθεί με το περιεχόμενο των εν λόγω αποφάσεων, ώστε να εκδοθούν το συντομότερο και να ξεκινήσει η εφαρμογή του Νόμου, πριν τεθεί και πάλι ένα νέο σ/ν σε διαβούλευση. Ένα χρήσιμο εργαλείο του σχεδιασμού, με θετικά αποτελέσματα διεθνώς, δεν μπορεί να περιθωριοποιείται στη χώρα μας. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο το ΥΠΕΝ να αναλάμβανε τον άμεσο προγραμματισμό εκπόνησης ορισμένων «πιλοτικών» μελετών καθορισμού ΖΥΣ.