• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΜΙΝΑΡΗΣ' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:02

    Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις του Αρθ. 52 του Ν.3982/2001 κρίνονται θετικές για τη στήριξη του θεσμού των ΕΠ, καθώς διαμορφώνουν περαιτέρω βέλτιστες συνθήκες για τις επιχειρήσεις προκειμένου να επιλέξουν την εγκατάστασή τους σε ΟΥΜΕΔ και να μην κατευθυνθούν προς την άναρχη εκτός σχεδίου δόμηση, που έχει ως αποτέλεσμα την έμμεση και άμεση επιβάρυνση του περιβάλλοντος, της υγείας των πολιτών και της επιχειρηματικότητας και αποτελεί τροχοπέδη στην επιθυμητή οργανωμένη χωροθέτηση. Πέραν των θετικών αναφερόμενων τροποποιήσεων που εισηγείται το νομοσχέδιο, προτείνεται: • Στην παρ.2ε να υπάρξει ρητή αναφορά για τη δυνατότητα υπέρβασης των προβλέψεων του ΝΟΚ ως προς το μέγιστο ύψος των κτιρίων και για την ανέγερση βιομηχανικών κτιρίων και κτιρίων logistics, με ή χωρίς τη χρήση υψηλών ειδικών μηχανολογικών μηχανισμών, με παράλληλη δυνατότητα πρόβλεψης παρέκκλισης σχετικά με το συντελεστή όγκου. Η εν λόγω παρέκκλιση είναι απαραίτητη για την τοποθέτηση υψηλών μηχανημάτων σε βιομηχανικά κτίρια καθώς και για την ανάπτυξη υψηλών αποθηκευτικών χώρων σύμφωνα με τις σύγχρονες εφαρμοζόμενες μεθόδους αποθήκευσης και θα αποτελέσει ομοίως κίνητρων για την επιλογή των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων να εγκατασταθούν σε ΟΥΜΕΔ. • Η εξαίρεση των Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης (ΕΠΕ) από την υποχρέωση περιμετρικού πρασίνου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παρ.2γ. Ο άναρχος τρόπος ανάπτυξης των υφιστάμενων ΑΒΣ σε συνδυασμό με την επαφή αυτών στο μεγαλύτερο ποσοστό τους με εθνικό, επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο, καθιστά ανέφικτη τη δυνατότητα επίτευξης των προσδιορισμένων ποσοστών περιμετρικού πρασίνου. Συνιστάται για τα ΕΠΕ η πρόβλεψη υποχρέωσης ανάπτυξης συγκεκριμένου ποσοστού πρασίνου, που θα αφορά αθροιστικά τόσο σε επιφάνειες που θα αναπτύσσονται εσωτερικά των ΕΠΕ, όσο και περιμετρικά αυτών, σε περιοχές που οι οριογραμμές των ΑΒΣ δεν γειτνιάζουν με βασικές οδικές διελεύσεις. • Στην παρ.3γ να διευκρινιστεί ότι «Παράταση της προθεσμίας αυτής χορηγείται με κοινή απόφαση των αρμόδιων Γενικών Διευθυντών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας», όπως ισχύει και για την εγκριτική απόφαση του Αρθ.47 για την ανάπτυξη του ΕΠ. • Παρ.6.: Σε περιοχές όπου δεν εφαρμόζεται αντικειμενικό σύστημα αξιών, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. καλείται να προσδιορίσει την αξία της έκτασης για τον καθορισμό της εισφοράς σε χρήμα που θα εφαρμοστεί με την Πράξη Εφαρμογής του ΕΠ. Στο πλαίσιο αυτό, συνιστάται να δοθούν ακριβείς κατευθύνσεις και οδηγίες προς τις Δ.Ο.Υ για τα κριτήρια που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον προσδιορισμό της αξίας, προκειμένου να μην δημιουργούνται αμφιβολίες από τους αρμόδιους υπαλλήλους ή/και αμφισβητήσεις πολιτών, που οδηγούν σε καθυστερήσεις της διαδικασίας κύρωσης της Πράξης Εφαρμογής. • Παρ.7: Δεδομένου ότι δίδεται η δυνατότητα ο ιδιοκτήτης να εκδηλώσει την επιθυμία του να εισφέρει σε γη σε περίπτωση αδυναμίας εισφοράς σε χρήμα ή το αντίστροφο, συνιστάται να προσδιοριστεί η διαδικασία και ο χρόνος δήλωσης της παραπάνω πρόθεσης (π.χ. κατά την κτηματογράφηση με τη δήλωση ιδιοκτησίας; κατά την ανάρτηση της Πράξης Εφαρμογής;)