• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΕΔΕ' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 13:51

    Αναφορικά με τις ως άνω διατάξεις ισχύουν οι ίδιες θέσεις που διατυπώσαμε για το Άρθρο 32 του Νομοσχεδίου. Ειδικότερα, επισημαίνεται εκ νέου ότι οι Δήμοι φέρουν το κύριο βάρος προώθη-σης της κυκλικής οικονομίας στις κοινωνίες και συνολικά στη Χώρα. Οι ίδιοι επιφορτίζονται επίσης με το βάρος να φέρουν εις πέρας τους εμπροσθοβαρείς στόχους που τέθηκαν με τον νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων 2020-2030. Όλη αυτή η προσπάθεια θα πρέ-πει να δομηθεί εξ αρχής, στη βάση του νέου ΕΣΔΑ 2020-2030 και των νεότερων διατάξεων που προβλέπονται στα πρόσφατα Νομοσχέδια και που αλλάζουν τα δεδομένα στη διαχείριση των αποβλήτων. Σε όλη αυτή την προσπάθεια αν συμπεριληφθούν οι αντιξοότητες που έχουν δημιουργηθεί με την πανδημία Covid-19, το κύριο βάρος της διαχείρισης του οποίου έχουν αναλάβει οι Δήμοι, καθώς και οι ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των Δήμων σε εξοπλισμό και Ανθρώπους, κθίσταται σαφές ότι οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί εκθετικά και είναι αν-τιστρόφως ανάλογες του χρόνου που δίνεται για την προσαρμογή και των πόρων που απαιτούνται για την άμεση υλοποίηση. Συμπληρωματικά με τα παραπάνω θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι, από τις διατάξεις του εν λόγω Άρθρου δεν προβλέπεται τι πρόκειται να γίνει σε περιπτώσεις συνυπαιτιότητας. Επίσης, ποιος θα αποφασίζει π.χ. αν η μη συμμόρφωση με την νομοθεσία απορρέει από πράξη ή παράλειψη αποκλειστικά των ΟΤΑ ή Νομικών Προσώπων του;; (Η ως άνω τοποθέτηση είναι γενικότερη και δεν περιορίζεται μόνο στο Άρθρο 51 και στις διατάξεις του για πρόστιμα, μιας και αναφορές για πρόστιμα περιλαμβάνονται και σε άλλα σημεία του Νομοσχεδίου, π.χ. στο Άρθρο 66).