• Σχόλιο του χρήστη 'Μπραζιτίκος Χρήστος' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 15:31

    1. Το τέλος ταφής το οποίο ορίζεται σε 15 € ανά τόνο από 1/1/2021 και μέχρι 35 € είναι καθαρά ένα εισπρακτικό χαράτσι το οποίο σε τελική ανάλυση αυτοί οι οποίοι θα το πληρώσουν είναι οι δημότες και οποίοι σε τελική ανάλυση είναι οι μόνοι οι οποίοι δεν ευθύνονται για την μη εφαρμογή της διαλογής στην πηγή κ.ο.κ. 2. Το τέλος ταφής σύμφωνα με την παρ. 3 επιβάλλεται και στα απόβλητα που παράγονται από τα ΚΔΑΥ , τις ΜΕΒΑ, τις ΜΕΑ, οι οποίες έχουν σχεδιασθεί και υλοποιούνται με όσα προέβλεπε το ΕΣΔΑ πρίν την επικαιροποίηση του.Έχουν υπογραφεί συμβάσεις με αναδόχους, πως θα λυθούν τα θέματα τα οποία ανακύπτουν? 3. Εισπράκτορες του τέλους ταφής ορίζονται οι ΦΟΔΣΑ. Τι θα γίνει σε περίπτωση που κάποιος Δήμος-μέλος του δεν θα το πληρώσει? Πως θα το πληρώσει ο ΦΟΔΣΑ, δεδομένου ότι τα έσοδα -έξοδα του προκύπτουν από την τιμολογιακή πολιτική που ισχύει και εφαρμόζεται από τους ΦΟΔΣΑ? 4. Εάν ο ΦΟΔΣΑ δεν έχει την ρευστότητα να αποδώσει το τέλος ενός Δήμου -μέλους του, το ποσό αυτό α) θα βεβαιωθεί στην εφορία και β) θα πρέπει κάθε μέλος του Δ.Σ. του ΦΟΣΔΑ να το πληρώσει ο ίδιος? 5. Τα ποσοστά διάθεσης του ποσού που συγκεντρώνεται στο Πράσινο ταμείο από το τέλος ταφής θα πρέπει πάλι να επιστραφεί στο Δήμο, διότι α) θα υπάρξουν μικροί Δήμοι οι οποίοι δεν θα έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε τέτοια προγράμματα, β) ποιος θα είναι αυτός που θα επιλέξει τους ΟΤΑ με την μεγαλύτερη επίδοση και με τι κριτήρια . 6. Αφού Οι ΦΟΔΣΑ θα είναι υπεύθυνη για την είσπραξη και την απόδοση του τέλους ταφής στο Πράσινο ταμείο γιατί δεν ορίζεται στο νομοσχέδιο και ένα ποσοστό να επιστρέφει στους ΦΟΔΣΑ? 7. Η Επιβολή του τέλους από 1/1/2021 μήπως πέραν των άλλων έχει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή των ΜΕΑ οι οποίες ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει , αλλά έχουν αναγγελθεί ότι θα κατασκευασθούν σε όλη την Ελλάδα? 8. Μία αναβολή επιβολής του τέλους ταφής μέχρι 31/12/2023 θεωρώ ότι σκόπιμο και πρέπον να δοθεί.