• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ' | 9 Ιουνίου 2021, 13:03

    Γίνεται μια τεχνητή διάκριση μεταξύ των έργων και δραστηριοτήτων που κατατάσσονται περιβαλλοντικά στις κατηγορίες Α1 και Α2, και ακόμη περισσότερος τεμαχισμός των έργων και δραστηριοτήτων στην κατηγορία Α2, χωρίς αιτιολόγηση. Το σχέδιο νόμου δηλαδή, θεσπίζει επί τόπου εγκατάσταση επεξεργασίας ΑΕΚΚ σε μια ξενοδοχειακή μονάδα μέσα σε προστατευόμενη περιοχή natura 2000 (A1 κατηγορία) χωρίς την καταγραφή και εποπτεία ενός ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ και τις αναγκαίες άδειες, και διαχείριση της περίσσειας των χωμάτων εκσκαφής σύμφωνα με τις προβλέψεις των μελετητών της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων! Αν ξενοδοχείο με παρόμοια χαρακτηριστικά εγκαθίσταται σε μη προστατευόμενη περιοχή και κατατάσσεται στην Α2 κατηγορία, διαχειρίζεται (ορθώς) τα ΑΕΚΚ στο σύνολο τους μέσω ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ. Πως τεκμηριώνει το Υπουργείο την επιλογή του να εντάσσονται στην εναλλακτική διαχείριση ΑΕΚΚ τα έργα κατηγορίας Α2, αλλά να εξαιρούνται τα έργα με την μεγαλύτερη παραγωγή αποβλήτων, δηλαδή τα έργα οδοποιίας, τα υδραυλικά και τα λιμενικά έργα; Παίρνοντας για παράδειγμα ένα έργο αγωγών αποχέτευσης που εκτείνεται σε μήκος 25-30 χιλιομέτρων. Θα υπάρχει μεταφορά των εκσκαφών και των καθαιρούμενων δομικών στοιχείων στο εργοτάξιο; Ποιο σημείο θεωρείται κατάλληλο και για εργοτάξιο και για εγκατάσταση επεξεργασίας ΑΕΚΚ; Θα χρησιμοποιούνται όλα τα παραγόμενα υλικά από την ανακύκλωση στο έργο; Εφόσον υπάρχει μεταφορά, γιατί δεν μεταφέρονται σε μονάδα ώστε να υπάρχει πλήρης καταγραφή των αποβλήτων που εισέρχονται και των τυχόν ανακυκλωμένων υλικών που προμηθεύεται ο ανάδοχος για το έργο; Με τις διατάξεις αυτές το Υπουργείο δημιουργεί την απαραίτητη σύγχυση ώστε να μην υπάρχει τελικά κανένας έλεγχος και να ξαναφουντώσει η ανεξέλεγκτη διάθεση. Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά εξαίρεση.