• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΑΕΚΚ ΑΕ' | 10 Ιουνίου 2021, 13:05

    Παρ.2 & 3: Αδυνατούμε να κατανοήσουμε, τη διάκριση ως προς τη διαχείριση των ΑΕΚΚ αναλόγως της κατάταξης του έργου σε Α’ και Β’ κατηγορία και ιδίως την εξαίρεση από την υποχρέωση σύμβασης με ΣΕΔ των ομάδων 1-3 συνολικά της κατηγορίας Α’, τα οποία και αποτελούν τα έργα με την παραγωγή των μεγαλύτερων ποσοτήτων αποβλήτων. Η μη υποχρέωση σύμβασης με ΣΕΔ, ουσιαστικά καταργεί τον ελεγκτικό μηχανισμό, καθιστώντας τον εκάστοτε εργολάβο και ελεγκτή του εαυτού του. Πέραν των ανωτέρω τίθεται και θέμα βιωσιμότητας των μονάδων ανακύκλωσης ΑΕΚΚ, καθώς μεγάλο μέρος των υλικών που διαχειρίζονται μέχρι σήμερα, προκύπτουν από έργα των ανωτέρω κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων και των υλικών του κωδικού ΕΚΑ 17 05 04, που πλέον εξαιρούνται διαχείρισης. Με την καθολική ουσιαστικά εξαίρεση των αποβλήτων του κωδικού 17 05 04, πλέον δε θα πραγματοποιείται καμία καταγραφή τους, δίδοντας το περιθώριο παράνομης διαχείρισης τους. Πως θα διασφαλίζεται πλέον η ορθή περιβαλλοντικά διαχείριση των ΑΕΚΚ και θα αποτραπεί η ανεξέλεγκτη διάθεση τους; Η ασάφεια των εν λόγω παραγράφων, αποτελεί βήμα προς τα πίσω, εξυπηρετώντας εν τέλει ορισμένες κατηγορίες έργων σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος. Παρ.6: Έκαστο ΣΕΔ ΑΕΚΚ, διαθέτει εγκεκριμένο από τον ΕΟΑΝ τιμοκατάλογο με τις εισφορές των υπόχρεων διαχειριστών, στον οποίο περιλαμβάνεται και το οικονομικό αντάλλαγμα που καταβάλλεται στη μονάδα επεξεργασίας. Το οικονομικό αντάλλαγμα προκύπτει κατόπιν τεχνικοοικονομικής μελέτης και είναι διαφορετικό για τα διάφορα ΣΕΔ. Στην περίπτωση συνεργασίας της μονάδας με άνω του ενός ΣΕΔ, θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολος, έως αδύνατος ο καθορισμός ενιαίου οικονομικού ανταλλάγματος όπως αναφέρεται. Γεννώνται ερωτήματα ως προς τον τρόπο εφαρμογής της διάταξης, όπως το εάν είναι δυνατόν τα ΣΕΔ να τροποποιούν κατά βούληση τους τιμοκαταλόγους τους, τον τρόπο καθορισμού του ενιαίου οικονομικού ανταλλάγματος κλπ