• Παρ. 1: Θα πρέπει να προβλεφθεί ρητά ότι τα ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να εναρμονίζονται με την Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης προκειμένου να διασφαλίζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση και η επίτευξη των στόχων της Στρατηγικής σε περιφερειακό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, τα ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να εξειδικεύουν τις κατευθύνσεις της Εθνικής Στρατηγικής για την Προσαρμογή και ειδικότερα τους στόχους, τα μέτρα και τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Δράσης. Παρ.2: Τα ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να κατατίθενται για γνώμη στο Εθνικό Συμβούλιο για την Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, καθώς και στο φόρουμ κλιματικού διαλόγου (όπως προβλέπεται στο άρθρο 24 σύμφωνα με τις αλλαγές που έχουμε προτείνει) και στην Κλιματική Συνέλευση όπως έχουμε προτείνει στα σχόλιά μας στο άρθρο 24. Τα ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να υποβάλλονται σε δημόσια διαβούλευση για να δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να εκφράσουν τις απόψεις τους για το περιεχόμενό τους. Η διαβούλευση αυτή θα πρέπει να έχει διάρκεια τουλάχιστον εξήντα (60) ημερών. Παρ. 5: Τα ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να έχουν διάρκεια πέντε (5) ετών και να αναθεωρούνται κατόπιν αξιολόγησής τους από κάθε Περιφέρεια. Η διαδικασία αναθεώρησης και κατάρτισης νέων ΠεΣΠΚΑ θα πρέπει να ακολουθεί τις διαδικασίες που προβλέπονται στην παράγραφο 1 (συμπεριλαμβανομένων των γνωμοδοτήσεων και της δημόσιας διαβούλευσης). Γενικό σχόλιο επί των άρθρων 5 και 6: Παρά το γεγονός ότι οι λύσεις που στηρίζονται στη φύση και τις φυσικές διεργασίες αναγνωρίζονται τόσο σε διεθνές όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο ως κρίσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση και προσαρμογή στην κλιματική κρίση, το παρόν νομοσχέδιο δεν αναφέρεται και δεν ενσωματώνει τις λύσεις αυτές στα θεσμικά εργαλεία που προβλέπει. Η Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή θα πρέπει να περιλαμβάνει κατάλογο με την καταγραφή, αξιολόγηση και χαρτογράφηση λύσεων που βασίζονται στη φύση και τις φυσικές διεργασίες συμπεριλαμβανομένων των πράσινων και μπλε υποδομών ανά κατηγορία κινδύνου. Με βάση αυτόν τον κατάλογο, τα ΠεΣΠΚΑ θα πρεπει να αξιολογούν τις λύσεις αυτές για την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή σε επίπεδο Περιφέρειας και να δίνουν προτεραιότητα στα μέτρα αυτά έναντι της υλοποίησης γκρίζων υποδομών. Θα πρέπει να υπάρχει ρητή διάταξη για το ζήτημα αυτό στα άρθρα 5 και 6. Επιπλέον, για να υπάρξει μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη προσέγγιση σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων και την ιεράρχηση των λύσεων που βασίζονται στη φύση και τις φυσικές διεργασίες θα πρέπει τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας και τα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμού επίσης να αξιολογούν, κατά την αναθεώρησή τους, τις λύσεις που βασίζονται στη φύση και τις φυσικές διεργασίες όπως περιλαμβάνονται στον κατάλογο της Εθνικής Στρατηγικής για την προσαρμογή και να δίνουν προτεραιότητα στις λύσεις αυτές έναντι της υλοποίησης γκρίζων υποδομών. *Το σχόλιο συνυπογράφεται από συμμαχία οργανώσεων και φορέων: Γ.Σ.Ε.Ε - Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος, MEDASSET, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Καλλιστώ, Νόμος & Φύση, Γιατροί του Κόσμου, Vouliwatch, Greenpeace, WWF Ελλάς