• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ' | 25 Ιανουαρίου 2022, 01:40

    Προτείνουμε την προσθήκη νέου άρθρου στο Κεφάλαιο Γ (πριν το άρθρο 12) με αντικείμενο την υιοθέτηση οριζόντιων μέτρων για την προώθηση κατά προτεραιότητα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Δύο είναι κατά τη γνώμη μας τα κεντρικά ζητήματα: 1) Η δημιουργία κλειστών ποδηλατοδρόμων και 2) η επιτάχυνση των έργων υλοποίησης ποδηλατικών υποδομών στο πλαίσιο των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Οι κλειστοί ποδηλατόδρομοι είναι η ασφαλέστερη υποδομή για την ποδηλατική μετακίνηση. Δεν μπορεί να υλοποιηθεί παντού, αλλά ένα ελάχιστο ποσοστό του δικτύου ποδηλατικών υποδομών μίας πόλης πρέπει να αποτελείται από κλειστούς ποδηλατόδρομους, ιδιαίτερα σε δρόμους όπου οι ποδηλάτες κινδυνεύουν από τη συνύπαρξη με τους άλλους χρήστες των οδών (αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία). Ένα ελάχιστο ποσοστό 5% του οδικού δικτύου των πόλεων με κλειστούς ποδηλατόδρομους είναι η διεθνής τάση για να ενταχθεί δυναμικά το ποδήλατο στις πόλεις που επενδύουν στη βιώσιμη αστική κινητικότητα και για να αποκτήσει κυρίαρχο ρόλο στη μετακίνηση. Τα ΣΒΑΚ παρουσιάζουν μία τάση να παρουσιάζουν την ολοκλήρωση των ποδηλατικών υποδομών που προβλέπουν στη δεκαετία. Η πίεση από την κλιματική αλλαγή όμως απαιτεί μία επιτάχυνση της προσπάθειας αυτής. Εκτιμούμε ότι το 50% των υποδομών, στο πλαίσιο ενός συνεκτικού δικτύου, πρέπει και μπορεί να γίνει εντός της πρώτης πενταετίας του ΣΒΑΚ. Το κείμενο του άρθρου αυτού προτείνουμε να είναι το εξής: «Άρθρο …. Μέτρα για την προώθηση κατά προτεραιότητα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας Με σκοπό την προώθηση κατά προτεραιότητα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, τουλάχιστον στο 5% του οδικού δικτύου των πόλεων της χώρας δημιουργούνται κλειστοί ποδηλατόδρομοι, και τουλάχιστον το 50% του δικτύου των ποδηλατικών υποδομών που προβλέπονται σε εγκεκριμένα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας υλοποιείται σε 5 χρόνια από την έγκριση του Σχεδίου με συνεκτικό τρόπο.»