• Σχόλιο του χρήστη 'Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία' | 27 Ιανουαρίου 2022, 17:54

    Άρθρο 16 παράγραφος 5 Προτείνεται η απαλοιφή της παραγράφου 5 καθώς υπονομεύει τους σκοπούς του παρόντος νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα, δεν προκύπτει ποια είναι η συσχέτιση της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΔΕΥ/81777/2996/2021 (Β' 4080) «Καθορισμός λεπτομερειών και τεχνικών ζητημάτων επί της παρ. 3 του άρθρου 42 του 998/1979- Προϋποθέσεις εφαρμογής, επίβλεψη και έλεγχος διαδικασιών εκτέλεσης έργων από τους Αναδόχους αποκατάστασης και αναδάσωσης δημοσίων εκτάσεων δασικού χαρακτήρα» με το πολύ σημαντικό ζήτημα της μείωσης των εκπομπών από εγκαταστάσεις. Πρόκειται για αντιστάθμιση και όχι για μείωση των εκπομπών. Δεν νοείται ο κλιματικός νόμος να ανοίγει το δρόμο για αντιστάθμιση μέσω για παράδειγμα της οικονομικής αποζημίωσης από τους φορείς που συνεχίζουν να εκπέμπουν και όχι να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές τους. Αξίζει να αναφερθεί και η μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ της δημιουργίας των εκπομπών και της υλοποίησης μιας τέτοιας ενέργειας αντιστάθμισης πχ αναδάσωση. Για παράδειγμα, η αποψίλωση ενός δάσους για εξορυκτικές δραστηριότητες ή η εκχέρσωση δασικών εκτάσεων για έργα ΑΠΕ ή αντιπλημμυρικά κ.λπ. συμβαίνει μια δεδομένη χρονική στιγμή. Το αντιστάθμισμα του αποτελέσματος της αναδάσωσης, θα χρειαστεί τουλάχιστον μια περίοδο 10 ετών. Πόσο μάλλον όταν σε αυτό το παράδειγμα, δεν έχει ενισχυθεί μια φυσική καταβόθρα, αλλά υπάρχει προσπάθεια δημιουργίας μιας νέας, η οποία για να φτάσει στις ποσότητες απορρόφησης διοξειδίου του άνθρακα της προηγούμενης, θα χρειαστεί δεκαετίες.