• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Συρικέλας' | 9 Μαΐου 2022, 11:19

    Ακολουθούν οι παρατηρήσεις μας αναφορικά με τα αντίστοιχα άρθρα του υπό διαβούλευση Νομοσχεδίου στο ΜΕΡΟΣ Β΄ : - Στο Άρθρο 38 θεωρούμε ότι η δημιουργία ακόμα μιας κατηγορίας έργων και μάλιστα λαμβάνουσας κατά προτεραιότητα όρους σύνδεσης , θα δημιουργήσει ατελείωτη συσσώρευση έργων στο ΔΕΔΔΗΕ και θα πάει πάλι πίσω την εξέταση των υπολοίπων έργων - Στο Άρθρο 24 και σχετικά με τη Μεταφορά θέσης εγκατάστασης διαφωνούμε πλήρως με την περίπτωση δ) καθώς ένας εξαιρούμενος Σταθμός λαμβάνει πολύ πιο γρήγορα αδειοδότηση από ένα έργο ΡΑΕ. Εάν λοιπόν στον Πληροφοριακό Χάρτη της ΡΑΕ έχει εκδοθεί βεβαιώση παραγωγού ή βεβαίωση ειδικού έργου από τη ΡΑΕ, δεν πρέπει να επιτρέπεται να εκδοθεί καμία άλλη άδεια από οποιαδήποτε υπηρεσία για εξαιρούμενο Σταθμό. Αν ισχύσει έτσι η εν λόγω παράγραφος, τότε στα πλαίσια του ανταγωνισμού των εταιρειών, σε κάθε δημόσια έκταση που έχει εκδοθεί κάποια βεβαίωση παραγωγού από τη ΡΑΕ, ο ανταγωνιστής θα αιτείται για εξαιρούμενο Σταθμό σε μεγάλό τμήμα της έκτασης και στην ουσία θα μπλοκάρει-ακυρώνει την ανάπτυξη του μεγαλύτερου Σταθμού ΑΠΕ από τη ΡΑΕ. Συνεπώς προτείνουμε το να μην επιτρέπεται καθόλου να μπορεί να αδειοδοτηθεί κάποιος απαλλασσόμενος Σταθμός ΑΠΕ σε Δημόσια έκταση όταν ήδη σε αυτήν έχει εκδοθεί βεβαίωση παραγωγού ή βεβαίωση ειδικού έργου ΡΑΕ . Μπορεί να επιτρέπεται η μεταφορά θέσης εγκατάστασης ,εφόσον η άδεια ή έγκριση σε Εξαιρούμενο Σταθμό είχε εκδοθεί σε προγενέστερο της Βεβαίωσης Παραγωγού ή ειδικού έργου χρόνο, μόνο. - Στο Άρθρο 5, Οριστική Προσφορά Σύνδεσης, παρ. 11 αναφέρεται ότι ΄΄ Εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία υποβολής πλήρους φακέλου, ο αρμόδιος Διαχειριστής χορηγεί την Οριστική Προσφορά Σύνδεσης..΄΄ Πως εξασφαλίζεται αυτό γιατί και στον Ν.3851/2010 έλεγε σε 4 μήνες και χρειάστηκαν 2 χρόνια … τη στιγμή μάλιστα που θα έχουμε καταθέσει εκ των προτέρων και τις Εγγυητικές Επιστολές ? Επειδή η παρέλευση του 2μηνου δεν ορίζει αυτοδίκαια την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας καθώς εδώ εμπεριέχεται και η μελέτη και η έκδοση του τρόπου σύνδεσης τεχνικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κάτι τέτοιο. Προτείνουμε να οριστεί ως εκ τούτου πρόστιμο στο Διαχειριστή Δικτύου-Συστήματος για κάθε μήνα ΜΗ έκδοσης των όρων σύνδεσης υπέρ λογαριασμού ΕΛΑΠΕ, ώστε να γίνεται πιο αποδοτική η αξιολόγηση των χιλιάδων αιτημάτων και να δρομολογηθούν προσλήψεις στον ΑΔΜΗΕ ΑΕ και στον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ. - Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’, ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ – ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΔΙΚΤΥΟ, Άρθρο 5 παρ. 10 β) να τροποποιηθεί σε : β) επαύξηση της ισχύος του σταθμού, πέραν του 10% ο λόγος είναι ότι η επαύξηση ισχύος μέχρι 10% θεωρείται κατά τον Νομοθέτη, ελάσσονος σημασίας και τεχνικά ανεκτή από το δίκτυο/σύστημα και για αυτό δεν απαιτείται και τροποποίηση της βεβαίωσης Παραγωγού στη ΡΑΕ, παρά μόνο γνωστοποίηση. Εξάλλου είναι προς όφελος του συστήματος, των χαμηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας που θα απολαμβάνει ο καταναλωτής αλλά και της εν γένει αποδοτικότητας των έργων ΑΠΕ , αν σε εκκρεμές αίτημα το οποίο αναμένει την έκδοση όρων σύνδεσης, προστεθεί παράλληλα και το αίτημα για προσαύξηση ισχύος έως 10%, το οποίο φυσικά θα ακολουθείται κι από την σχετική τροποποιημένη ΑΕΠΟ, την νέα τεχνική περιγραφή αλλά και με την κατάθεση της επαυξημένης Εγγυητικής Επιστολής σύμφωνα με την νέα ισχύ. - Στο Άρθρο 10 Λειτουργικοί περιορισμοί στην έγχυση ηλεκτρικής ενέργειας και ισχύος σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού-Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης του Διασυνδεδεμένου Συστήματος και Δικτύου, παρ.2 , θεωρούμε ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ο διαχωρισμός του ποσοστού απόρριψης ανά κατηγορία ισχύος των έργων βάσει υφιστάμενης κατηγοριοποίησης του Νομοθέτη και πιο συγκεκριμένα : έως 2% σε έργα απαλλασσόμενα από τη βεβαίωση παραγωγού και έως 4% στα μεγαλύτερα έργα . Πλέον αυτών των ποσοστών διακυβεύεται η χρηματοδότηση αλλά και η βιωσιμότητα των νέων έργων . Επίσης θα πρέπει να διαγραφεί η τελευταία παράγραφος ότι η ΡΑΕ δύναται να αυξήσει τα παραπάνω ποσοστά - Στο Άρθρο 48 θεωρούμε ότι πρέπει να επανατεθούν οι περιορισμοί της ισχύος AC όπως αυτοί προβλέπονται ήδη στις συμβάσεις μας ,αλλά όχι της συνολικής παραγωγής. Απλά αν μετά από οποιαδήποτε ανανέωση εξοπλισμού προκύψει αύξηση παραγωγής πέραν του 8-10% βάσει μέσου όρου παραγωγής 5ετίας ,τότε μόνο και μετά απο έλεγχο από κλιμάκια του ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ-ΔΑΠΕΕΠ ΑΕ , εάν προκύψει υπέρβαση της αδειοδοτημένης ισχύος AC, τότε να προβλέπονται οι σχετικές επιστροφές των υπέρμετρων αποζημιώσεων. Με τιμή Χρήστος Συρικέλας Δ/νων Σύμβουλος ΑΛΕΚΟΣ ΦΩΣ ΑΙΟΛΟΣ Α.Ε