• Σχόλιο του χρήστη 'BayWa r.e. Projects Greece IKE' | 9 Μαΐου 2022, 15:28

    Το σχέδιο νόμου θα πρέπει να είναι εναρμονισμένο με το Ενωσιακό Δίκαιο όσον αφορά την πρόσβαση στο σύστημα, βλτ. Άρθρο 40 Οδηγίας 2019/944 που κατ’ ουσίαν επαναλαμβάνει τις ρυθμίσεις της παλαιότερης Οδηγίας 200/72 για τη χορήγηση και διαχείριση της πρόσβασης τρίτων στο σύστημα μεταφοράς και την παροχή αιτιολογημένων εξηγήσεων σε περίπτωση άρνησης πρόσβασης, οι οποίες παρακολουθούνται από τις ρυθμιστικές αρχές. Περαιτέρω κατά το άρθρο 42 παρ. 2 της Οδηγίας 2019/944 ο διαχειριστής δεν έχει δικαίωμα να αρνηθεί τη σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής ή αποθήκευσης ενέργειας λόγω πιθανών μελλοντικών περιορισμών στις διαθέσιμες δυναμικότητες του δικτύου, π.χ. συμφόρηση στα απομακρυσμένα σημεία του συστήματος μεταφοράς. Όσον αφορά στη δυνατότητα περιορισμού της εγγυημένης ικανότητας σύνδεσης, το παρόν δεν φαίνεται να εκπληροί τους όρους του εν λόγω άρθρου, καθόσον παρέχονται σχετικές αρμοδιότητες στον διαχειριστή χωρίς προηγούμενη έγκριση της ΡΑΕ. Θα πρέπει επομένως να γίνει εναρμόνιση του παρόντος σχεδίου νόμου με τις σαφείς διατάξεις του ενωσιακού δικαίου. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να οριστούν σαφώς όλα τα χρονικά περιθώρια/περιορισμοί για την έκδοση, χορήγηση, σύναψη σύμβασης και έγκριση από τους αρμόδιους Διαχειριστές. Σε αρκετές περιπτώσεις δεν τίθενται σαφή δεσμευτικά όρια για την απόκριση των διαχειριστών, ενδεικτικά για την εκ νέου χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, την τροποποίηση Σύμβασης Σύνδεσης. Σε όλη την έκταση του σχεδίου νόμου αναφέρονται χρονικά περιθώρια που θα πρέπει να τηρούνται από τους αρμόδιους Διαχειριστές. Θα πρέπει να οριστούν σαφώς οι συνέπειες που θα υπάρξουν προς τους Διαχειριστές σε περίπτωση μη τήρησης των προθεσμιών αυτών. Όλες οι υποδείξεις, πράξεις και αποφάσεις των αρμόδιων Διαχειριστών πρέπει να αναφερθεί πως θα πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένες. Το σχέδιο νόμου θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι το άρθρο 6 της Οδηγίας 2019/944 τηρείται.