• Σχόλιο του χρήστη 'Zepos and Yannopoulos' | 10 Μαΐου 2022, 15:48

    ΜΕΡΟΣ Β' ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α' Άρθρο 4 παρ.4β: -Θα πρέπει να προστεθεί και η φράση και εφόσον επιτρέπεται η εγκατάστασή τους από τις οικείες διατάξεις του γενικού ή ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού. Άρθρο 4 παρ.5: -Πέραν των διατάξεων της δασικής νομοθεσίας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τυχόν περιορισμοί που προκύπτουν για την εγκατάσταση ΑΠΕ από τα γενικά και ειδικά πλαίσια χωροταξικού σχεδιασμού Πέραν των ανωτέρω θεωρούμε ότι η απεριόριστη δυνατότητα απαλλοτρίωσης επί δασών και δασικών εκτάσεων προς τον σκοπό της εγκατάστασης σταθμών ΑΠΕ δεν συνάδει με τις επιταγές του άρθρου 24 παράγραφος 1 του Συντάγματος, αλλά και αυτές της ενωσιακής νομοθεσίας. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β' Άρθρο 5 παρ.4: - Δεδομένου ότι σύμφωνα με το αρ.12 παρ. 2 του Ν.4685/2020, η προθεσμία για την υποβολή αίτησης οριστικής προσφοράς σύνδεσης είναι 36 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης παραγωγού, θα πρέπει εδώ να προβλέπεται ρητά ότι εάν η προθεσμία αυτή λήγει εκτός των 10 πρώτων ημερών του μήνα, θα παρατείνεται έως και το πρώτο 10ήμερο του επόμενου ημερολογιακού μήνα. - Να τεθεί συγκεκριμένη προθεσμία για την ανάρτηση του εντύπου αίτησης, π.χ. μέσα σε 15 ημέρες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Άρθρο 5 παρ.7: - Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί κατά πόσο ο Διαχειριστής πράγματι θα εκδίδει βεβαίωση πληρότητας και όχι τη σχετική λίστα που εκδίδει πλέον, βάσει του άρθρου 54 του νόμου 4903/2022. Άρθρο 5 παρ.8: - Μήπως αυτή η παράγραφος θα έπρεπε να ορίζει πως η έκδοση βεβαίωσης πληρότητας από τον αρμόδιο Διαχειριστή θα συνεπάγεται την πλήρωση των σχετικών οροσήμων; Άρθρο 5 παρ. 11: - Προτείνουμε να προβλέπεται ρητά ότι εντός της προθεσμίας των 2 μηνών είτε χορηγείται η οριστική προσφορά είτε ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος για την αδυναμία σύνδεσης Άρθρο 5 παρ. 14 και 15: - Να τεθεί συγκεκριμένη προθεσμία για την έκδοση νέας οριστικής προσφοράς. Το λεκτικό «εάν είναι τεχνικά εφικτό» δημιουργεί αβεβαιότητα ως προς την πρόοδο ανάπτυξης τους έργου. Άρθρο 5 παρ.20: - Δεδομένου ότι σχετικά με την ανάπτυξη έργων υπάρχει επιχειρηματικό πλάνο, οι περιορισμοί έγχυσης θα πρέπει να προβλέπονται μόνο κατ’εξαίρεση και επί τη βάσει αποζημίωσης των παραγωγών. Άρθρο 6 παρ.4: - Σχετικά με την απομείωση του ποσού της εγγυητικής, θα ήταν προτιμότερο ο αρμόδιος διαχειριστής να ενημερώνει τον κάτοχο της Βεβαίωσης Παραγωγού (αντί του φορέα έκδοσης) και ο τελευταίος να ενημερώνει τον φορέα έκδοσης. Άρθρο 10: - Παρότι είναι γενικώς θεμιτή η προσπάθεια απελευθέρωσης ηλεκτρικού χώρου προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σύνδεσης στο σύστημα περισσοτέρων σταθμών, θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε επέμβαση σε ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις ή προσφορές σύνδεσης που έχουν ήδη δοθεί δεν είναι ανεκτή με βάση και την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου. Από πρακτικής πλευράς μια τέτοια παρέμβαση δύναται να προκαλέσει προβλήματα στην υλοποίηση των επιχειρηματικών σχεδίων των επενδυτών, αλλά και την χρηματοδότηση των έργων. Ως προς τις μελλοντικές συμβάσεις, θα πρέπει οι δυνατότητες περιορισμών να είναι αυστηρά προσδιορισμένες με βάση και την αρχή της αναλογικότητας. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ' Αρ. 15 παρ. 5 και 6: - Πρέπει να προβλέπεται συγκεκριμένη προθεσμία ενημέρωσης του Διαχειριστή του Δικτύου προς τον Διαχειριστή του Συστήματος για την αποφυγή καθυστερήσεων Αρ. 15 παρ. 6: - Πρέπει να προβλέπεται συγκεκριμένη προθεσμία για την ενημέρωση του εκπροσώπου των ενδιαφερόμενων από τον Διαχειριστή του Δικτύου ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ' Άρθρο 17: - Προτείνεται η τεκμηρίωση του δικαιώματος χρήσης του γηπέδου να λαμβάνει χώρα σε προγενέστερο αδειοδοτικό βήμα. Άρθρο 17 παρ.2γ: - Να τεθεί συγκεκριμένη προθεσμία για την ανάρτηση του εντύπου αίτησης, π.χ. μέσα σε 15 ημέρες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Άρθρο 17 παρ 6: - Προτείνεται η έκδοση κάποιου αποδεικτικού ως προς την πληρότητα της αίτησης από την αρμόδια αρχή. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε' Άρθρο 25 παρ. 1: -Θεωρούμε ότι η υποβολή ανέκκλητης δήλωσης δεσμεύει υπέρμετρα τον επενδυτή και προτείνουμε να προβλεφθούν περιστάσεις υπό τις οποίες η ανάκληση της δήλωσης θα είναι εφικτή. Θα μπορούσε π.χ. να προβλεφθεί ότι ανάκληση της δήλωσης θα είναι δυνατή άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι έχει παρέλθει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από την ανάκληση της δήλωσης. Προτείνεται επίσης να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα υποβολής δήλωσης περί μη σύναψης Σύμβασης Λειτουργικής Ενίσχυσης για μέρος μόνον της εγκατεστημένης ισχύος του σταθμού. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ Άρθρο 32 παρ.4: - Να μπορεί να γίνει πληρωμή και από τράπεζα του εξωτερικού. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ Άρθρο 33 παρ.2: -Θεωρούμε ότι η διάταξη αυτή δεν συνάδει με τις διατάξεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας περί προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς στις περιγραφόμενες στο οικείο άρθρο περιστάσεις η συνολική ισχύς των εγκατεστημένων σταθμών θα είναι μεγαλύτερη των εξαιρούμενων ορίων και αντίστοιχα θα είναι μεγαλύτερη η επίπτωση τους στο περιβάλλον. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ Άρθρο 39 παρ. 1: -Προτείνουμε να προβλέπεται ρητά ότι οι αιτήσεις, η υποβολή δικαιολογητικών και οι επικοινωνίες με τον Διαχειριστή του Συστήματος ή του Δικτύου θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω ειδικής πλατφόρμας και όχι μέσω ηλ. ταχυδρομείου, ώστε να διασφαλίζεται η λήψη των αιτήσεων και των δικαιολογητικών και να ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος αυτόματα ότι ο Διαχειριστής έχει λάβει τις εκάστοτε αιτήσεις κλπ. Άρθρο 39 παρ. 2: -Προτείνουμε να προσδιορίζεται ρητά ότι οι αρμόδιες αδειοδοτούσες αρχές θα πρέπει εντός ορισμένης προθεσμίας (π.χ. εντός 5 εργασίμων ημερών) να ενημερώνουν τον αιτούντα για την λήψη των αιτήσεων και των δικαιολογητικών και να αποστέλλουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον αρ. πρωτοκόλλου ή τον αριθμό φακέλου που θα λάβει η εκάστοτε αίτηση, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το Π.Σ.Α.Π.Ε. Επιπλέον, προτείνουμε να προστεθεί στο σημείο αυτό ότι με μέριμνα των αδειοδοτικών αρχών θα διασφαλίζεται το απόρρητο των επικοινωνιών και των στοιχείων που διαβιβάζονται στην εκάστοτε υπηρεσία. Άρθρο 39 παρ. 3: -Προτείνεται να προβλέπεται ο τρόπος με τον οποίο θα αποστέλλονται ή θα γνωστοποιούνται η οριστική προσφορά σύνδεσης και οι βεβαιώσεις που θα εκδίδονται στον αιτούντα. Άρθρο 40 παρ. 1: -Προτείνουμε να προσδιορίζεται ρητά πού θα δημοσιεύονται τα στοιχεία αυτά. Να προσδιορίζεται αν θα είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο του Διαχειριστή του Συστήματος ή σε κάποιον άλλον ιστότοπο (π.χ. στο Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος) Άρθρο 40 παρ. 5: -Προτείνουμε να προσδιορίζεται ρητά το πού θα δημοσιεύονται τα στοιχεία των αιτήσεων (π.χ. στον ιστότοπο ΔΑΠΕΕΠ ή ΔΕΔΔΗΕ αντίστοιχα). Άρθρο 41: -Οι κάτοχοι Βεβαιώσεων Παραγωγού, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος τρίτος, θα πρέπει να μπορούν να ενημερώνονται από τη ΡΑΕ σχετικά με τις προσφυγές που τύχουν έχουν κατατεθεί κατά Βεβαιώσεων Παραγωγού, μετά την πάροδο της σχετικής προθεσμίας προσφυγής κατά των τελευταίων. Αυτό μπορεί να γίνεται είτε μέσω σχετικής βεβαίωσης η οποία θα εκδίδεται από τη ΡΑΕ είτε μέσω σχετικής ανακοίνωσης στο Π.Σ.Α.Π.Ε. Άρθρο 41 παρ. 3γ): -Προτείνουμε να υπάρχει εδώ μια ρητή διάκριση σχετικά με τα δικαιολογητικά που αποτελούν αποφάσεις/γνωμοδοτήσεις οι οποίες έχουν ήδη εκδοθεί και για τις οποίες θα προβλέπεται ότι οι αδειοδοτούσες αρχές είναι υποχρεωμένες να τις αναζητούν μέσω Π.Σ.Α.Π.Ε. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ Άρθρο 42: -Προτείνουμε να προστεθεί σχετικός ορισμός στο άρθρο 3 του νόμου σύμφωνα με το άρθρο 2 περ. (ι) του Κανονισμού Βεβαιώσεων του άρθρου 18 του ν. 4685/2020 Άρθρο 50: -Προτείνεται να τεθεί συγκεκριμένη προθεσμία στη Διοίκηση για την εξέταση των αντιρρήσεων που αφορούν εκτάσεις όπου εγκαθίστανται σταθμοί ΑΠΕ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ Άρθρο 52 παρ.2 εδ.1: -Θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προθεσμία για την καλύτερη οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Προτείνεται το διάστημα των πέντε μηνών. Αρ.52 παρ. 2 εδ.3: -Η αναφορά στο αρ. 11Α του Ν.4685/2020 είναι πολύ γενική. Προτείνουμε για λόγους σαφήνειας να αναφέρεται ρητά το εφαρμοζόμενο εδάφιο ή ποια ακριβώς θα είναι η συνέπεια (π.χ. ανάκληση βεβαίωσης παραγωγού;).