• Σχόλιο του χρήστη 'Enel Green Power Hellas' | 10 Μαΐου 2022, 18:04

    Αξιότιμοι κ.κ. Η εταιρεία μας, καταθέτει παρακάτω τις προτάσεις τις επί του νομοσχεδίου: Α. ΟΡΙΣΜΟΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Η παρ. 11 του ‘Άρθρου 3 όπως και το Άρ. 25, θα πρέπει να τροποποιηθούν λαμβάνοντας υπόψη την παράγραφο 4 του άρθρου 12Α του ν. 4414/2016 (Α’ 147) σύμφωνα με την οποία οι κάτοχοι σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. που συμμετέχουν σε ανταγωνιστικές διαδικασίες υποβολής προσφορών έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν στην διαγωνιστική διαδικασία με μέρος της εγκατεστημένης ή μέγιστης ισχύος παραγωγής ως αναφέρεται στην άδεια παραγωγής και να λαμβάνουν Λειτουργική Ενίσχυση για αυτό το μέρος της ισχύος. Β. ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ‘Αρθρο 4 Η παρ.5 του ‘Αρθρου 4 θα πρέπει να εναρμονιστεί με την σχετική επικοινωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το REPowerEU στο πλαίσιο της οποίας τα έργα ΑΠΕ συνολικά (και ανεξαρτήτως ύπαρξης συνοδών έργων και έργων δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας) καθώς και τα συνοδά έργα τους χαρακτηρίζονται ως έργα δημόσιας ωφέλειας και ως έργα που εξυπηρετούν την δημόσια ασφάλεια. Γ. ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Η παρ.20 του ‘Αρθρου 5 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να εξασφαλιστεί πως ο ειδικός όρος που προβλέπει τον περιορισμό στην έγχυση ηλεκτρικής ενέργειας αφορά νέες επενδύσεις και όχι όσες έχουν ήδη αιτηθεί Οριστική Προσφορά Σύνδεσης, επομένως βρίσκονται σε ώριμο αδειοδοτικά στάδιο. Δ. ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Οι Εγγυητικές Επιστολές αποτελούν προφανώς ένα σημαντικό μέτρο για την δέσμευση του επενδυτή να υλοποιήσει το έργο του και είναι αποδεκτό. Στα πλαίσια μεγαλύτερης ευελιξίας των επενδυτών, θα προτείναμε την προσθήκη της παρακάτω παρ. 9, το οποίο διευκολύνει εταιρείες για τις οποίες η περίπτωση κατάπτωσης δεν είναι επιθυμητή αν πρόκειται να συμβεί, και οι οποίες είναι διατεθειμένες να πληρώσουν όλο το κόστος όταν αυτό απαιτηθεί. Η παρακάτω προτεινόμενη προσθήκη της παρ. 9 στο Άρθρο 6 λειτουργεί σε αυτή την κατεύθυνση: "9. Ο επενδυτής ενημερώνεται τουλάχιστον 10 εργάσιμες ημέρες προ της κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής και διατηρεί το δικαίωμα να την ανακτήσει καταβάλλοντας απευθείας προ της σχετικής προθεσμίας το τίμημα υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 143 του ν. 4001/2011 (Α’ 179). Η ίδια παράγραφος ισχύει αναλογικά και για την περίπτωση Εγγυητικής Επιστολής που κατατίθεται στα πλαίσια έκδοσης Βεβαίωσης Παραγωγού ή Βεβαίωσης Ειδικού Έργου." Επιπλέον προτείνονται οι κάτωθι τροποποιήσεις της παραγράφου 8 του άρθρου 6 κατόπιν βελτίωσης της του τελευταίου εδαφίου: "καθώς και για τους σταθμούς των οποίων η γη εξασφαλίζεται μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών". Ε. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Η παρ.8 του ‘Άρθρου 8 θα πρέπει να τροποποιηθεί κατόπιν διαγραφής της τελευταίας πρότασης του εδαφίου δ) ώστε να περιοριστεί ο όγκος των απρόβλεπτων απαιτούμενων απαιτήσεων και των προδιαγραφών εντείνοντας την πολυπλοκότητα και το ρίσκο της επένδυσης. Επίσης η παρ.13 του ‘Άρθρου 8 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να εξασφαλίζεται η ανάπτυξη του συστήματος στους προβλεπόμενους συμβατικούς χρόνους κατόπιν προσθήκης του τελευταίου εδαφίου. "Η υλοποίηση των έργων σύνδεσης εντός των παραπάνω χρόνων συνεπάγεται πρόβλεψη μηχανισμών στα πλαίσια δέσμευσης για αποπεράτωση των σχετικών έργων από την πλευρά του Διαχειριστή." ΣΤ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΓΧΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ Η παρ.1 του ‘Άρθρου 10 θα πρέπει να βελτιωθεί καταλλήλως ώστε να διασφαλίζεται η επενδυτική ασφάλεια και η προβλεψιμότητα, κατόπιν προθήκης της παρακάτω πρότασης: "Εφόσον τέτοιος ειδικός όρος δεν περιλαμβάνεται στην οριστική προσφορά σύνδεσης που έχει αποδεχθεί ο φορέας του σταθμού, δεν μπορεί να περιληφθεί στην σύμβαση σύνδεσης ή σε οποιαδήποτε άλλη σύμβαση, άδεια ή έγκριση εκτός εάν έχει προηγουμένως συναινέσει εγγράφως ο φορέας του σταθμού." Επίσης προτείνεται η προθήκη της παρακάτω παραγράφου 7 προκειμένου να διασαφηνίζεται πως το άρθρο και κατ’ επέκταση οι περικοπές αφορούν μόνο έργα που θα υποβάλουν αίτηση για Οριστική Προσφορά Σύνδεσης μετά την ισχύ του νομοσχεδίου, ώστε να διασφαλίζεται επενδυτική ασφάλεια και προβλεψιμότητα. "7. Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά μόνο περιπτώσεις έργων για τα οποία θα γίνουν αιτήσεις για Οριστική Προσφορά Σύνδεσης μετά την δημοσίευση του παρόντος Νόμου." Ζ. ΘΕΜΑΤΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΡΓΩΝ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Η παρ.1 του ‘Αρθρου 12 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να επιτρέπεται η ένταξη δεύτερου χρήστη στο ίδια γραμμή δικτύου. Επίσης προτείνεται η προσθήκη νέας παρ.12 ώστε να παρέχεται η δυνατότητα επέκτασης του ιδιωτικού δικτύου Μέσης Τάσης ακόμη και κατόπιν της κατασκευής του. 12. Τα δίκτυα ΜΤ του παρόντος δύναται να επεκτείνονται και αφού έχει παρέλθει η κατασκευή τους. Στην περίπτωση αυτή, οι λοιπές Συμβάσεις Σύνδεσης ενδέχεται τροποποιούνται βάσει του παρόντος άρθρου. Η. ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Η παρ.5 του ‘Αρθρου 17 θα πρέπει τροποποιηθεί κατόπιν προθήκης πρότασης ώστε να διασαφηνιστεί η θεωρούμενη ημερομηνία υποβολής πλήρους φακέλου σε περίπτωση μη απαίτησης συμπληρωματικών στοιχείων από τον διαχειριστή: Σε περίπτωση μη απαίτησης διευκρινίσεων η ημερομηνία αίτησης θεωρείται και ημερομηνία υποβολής πλήρους αιτήματος. Η παρ.8 του ‘Αρθρου 17 θα πρέπει να τροποποιηθεί όπως παρακάτω ώστε να εξαιρεί και το δίκτυο διασύνδεσης, αφού η υπόγεια γραμμή Μέσης Τάσης οδεύει παράλληλα με την οδοποιία: 8. Κατά το στάδιο έκδοσης της Άδειας Εγκατάστασης, δεν ελέγχεται η εξασφάλιση του δικαιώματος χρήσης για την οδοποιία και τα έργα διασύνδεσης. Ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται, εντός της διάρκειας ισχύος αυτής και σε κάθε περίπτωση πριν την υποβολή αίτησης περί χορήγησης Άδειας Λειτουργίας, να προβεί σε ενημέρωση φακέλου και να γνωστοποιήσει στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή την εξασφάλιση δικαιώματος χρήσης της νέας οδοποιίας και των έργων διασύνδεσης. Θ. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΘΕΣΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη πρόβλεψη του Ν/Σ είναι χρήσιμη υπό προϋποθέσεις. Προτείνουμε να υπάρξει πρόβλεψη έτσι ώστε να αποφεύγονται περιπτώσεις που η μεταφορά αυτή επηρεάσει τους Όρους Σύνδεσης και την σειρά εξέτασης εκκρεμών αιτημάτων για Οριστική Προσφορά Σύνδεσης έργων από τον Διαχειριστή. Ι. ΘΕΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Η διατύπωση της παρ.2 του ‘Αρθρου 27 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να συμπεριλαμβάνει την περίπτωση που η ανάπτυξη των έργων είναι υπ’ ευθύνη άλλου παραγωγού. 1. Ο κάτοχος του σταθμού, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης του σταθμού και των έργων σύνδεσης τα οποία έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο ίδιος ή άλλος παραγωγός, υποβάλλει αίτηση στον αρμόδιο Διαχειριστή για την ενεργοποίηση της σύνδεσης του σταθμού με το Σύστημα ή το Δίκτυο και λαμβάνει τη Βεβαίωση Ηλέκτρισης εφόσον έχει εκδοθεί Βεβαίωση Ενεργοποίησης Λειτουργίας για τα κοινά έργα σύνδεσης. Κ. ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ Η ριζική ανανέωση έργων ΑΠΕ κατόπιν αποξήλωσης και αντικατάστασης του παραγωγικού εξοπλισμού δύναται να απελευθερώσει ένα ανεκμετάλλευτο δυναμικό που θα μπορούσε να συνεισφέρει σημαντικά στους στόχους ΑΠΕ. Οδηγεί αποδεδειγμένα σε αύξηση της παραγωγής και ακόμη σε τριπλασιασμό της ισχύος έργων λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης του παραγωγικού εξοπλισμού ΑΠΕ. Να σημειώσουμε επίσης πως τα έργα αυτά έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι νέων έργων, λειτουργούν αρκετές φορές σε περιοχές υψηλού δυναμικού ΑΠΕ, έχουν λάβει ήδη την κοινωνική αποδοχή και οι επενδυτές μπορούν να εκμεταλλευτούν υφιστάμενες υποδομές όπως έργα σύνδεσης, οδοποιία κλπ. Το Ν/Σ περιλαμβάνει κάποια σημαντικά σημεία για την βελτιστοποίηση του σχετικού πλαισίου, τα οποία θεωρούμε πως χρήζουν απαραίτητης βελτίωσης με σκοπό την μεγιστοποίηση του οφέλους. Είναι απαραίτητο για την προώθηση τέτοιων επεμβάσεων να προβλεφθεί α) πλαίσιο αποζημίωσης της πρόσθετης εγκατεστημένης ισχύος κατά το διάστημα που υπολείπεται ώστε η αρχική ΣΠΗΕ ή ΣΕΣΤ ή ΣΕΔΠ με τον ΔΑΠΕΕΠ να λήξει και β) η παροχή κατάλληλων κινήτρων όπως αυτού της προτεραιότητας για την εξασφάλιση χώρου στο δίκτυο στην περίπτωση που η ριζική ανανέωση οδηγήσει σε αύξηση ισχύος του σταθμού. Οι τροποποιήσεις του παρακάτω άρθρου βρίσκονται σε αυτή την κατεύθυνση: 2. Η αίτηση για χορήγηση νέας Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης λόγω αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος, εξετάζεται κατά προτεραιότητα έναντι λοιπών αιτήσεων εφόσον δεν προκύπτει ότι τα νέα τεχνικά χαρακτηριστικά επιβαρύνουν περισσότερο το δίκτυο, συγκρινόμενα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά βάσει των οποίων χορηγήθηκε αρχικά η προσφορά σύνδεσης. Στην περίπτωση ριζικής ανανέωσης εξοπλισμού έργου ΑΠΕ, δύναται η εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και η μετατροπή του σταθμού Αποθήκευσης που συνδυάζεται με ΑΠΕ με δυνατότητα απορρόφησης από το δίκτυο. Λ. ΕΥΘΥΝΗ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5Α ΤΟΥ Ν. 4414/2016 Η παρ.2 του ‘Άρθρου 46 θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να παρέχεται η δυνατότητα επιλογής ΦΟ.ΣΕ. για την κατηγορία αυτή των έργων που θα επιβαρυνθεί με την ευθύνη εξισορρόπησης σύμφωνα με τον Κώδικα ΔΑΠΕΕΠ και το ‘Άρθρο 5 του ν. 4414/2014 κατόπιν προσθήκης: "Οι σταθμοί της παρ. 1 δύναται να μπορούν να συνάψουν σύμβαση εκπροσώπησης με ΦΟ.ΣΕ. σύμφωνα με την διαδικασία που προβλέπεται στον Κώδικα ΔΑΠΕΕΠ και το Αρ. 5 του Ν.4414/2014. Οι λεπτομέρειες για τον μηχανισμό εφαρμογής του συγκεκριμένου άρθρου για την περίπτωση έργων με σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας του άρθρου 12 του ν. 3468/2006 (Α’ 129), θα πρέπει να καθοριστούν με σχετική Υπουργική Απόφαση." Μ. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ – ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΡΘΡΟΥ 6Α ΣΤΟΝ Ν. 4412/2016 Η παρ. 2 θα πρέπει να τροποποιηθεί καταλλήλως. Για σκοπούς ορθής ανάλυσης των δεδομένων όπως προβλέπεται στο Ν/Σ, είναι εύλογο ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το δυναμικό κάθε χρονιάς και ο υπολογισμός της «μέγιστης παραγωγής» να γίνεται με όρους «ενεργειακής διαθεσιμότητας». Επειδή όμως αυτό είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμο για τον Διαχειριστή, προτείνεται ο έλεγχος να γίνει σε βάθος 10 έτιας ώστε να υπάρξει πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός μεγάλων βλαβών σταθμών ΑΠΕ μεγάλης διάρκειας σε περιόδους υψηλού δυναμικού ΑΠΕ που ενδέχεται να επηρεάσουν εικονικά το αποτέλεσμα της ανάλυσης. Ν. ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΦΟΡΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ. Η παρακάτω διατύπωση θα πρέπει να τροποποιηθεί κατόπιν προσθήκης παρ.4 στο Άρθρο 88, προς αποφυγή διακρίσεων μεταξύ τεχνολογιών αποθήκευσης με δυνατότητα απορρόφησης από το δίκτυο και ως αντιστάθμισμα στην τουλάχιστον 10-μήνη αναστολή αδειοδότησης των σταθμών της παραγράφου 2 του Άρθρου 130 του Ν.4819/2021 όπως ισχύει. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι παρ. 4, 5 του Άρθρου 86 οι οποίες δίνουν την δυνατότητα σε σταθμούς ΑΠΕ ή Ειδικά Έργα να μετατραπούν σε έργα «Αποθήκευσης με ΑΠΕ με δυνατότητα απορρόφησης από το δίκτυο». Αυτοί οι σταθμοί ΑΠΕ ή τα Ειδικά Έργα δεν είχαν υποστεί αναστολή αδειοδότησης συνεπώς κατόπιν της αλλαγής τεχνολογίας θα βρεθούν ξαφνικά αδειοδοτικά μπροστά από τους σταθμούς της παραγράφου 2 του Άρθρου 130 του Ν.4819/2021 οι οποίοι και είχαν υποστεί αυτή την αναστολή. Για τον λόγο αυτό η παρακάτω ρύθμιση είναι ακόμη πιο δίκαιη να συμπεριληφθεί: "4. Οι σταθμοί «Αποθήκευσης με ΑΠΕ με δυνατότητα απορρόφησης από το δίκτυο» όπως ορίζονται σύμφωνα με το Αρ.10, παρ.(ι) του Ν.4685/2020, για τους οποίους έχουν χορηγηθεί Άδειες Παραγωγής πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4819/2021, και οι οποίοι δεν δεσμεύουν χώρο στο δίκτυο για την μονάδα ΑΠΕ, δύναται να αιτηθούν για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης χωρίς να έχει προηγηθεί η έκδοση Απόφασης Περιβαλλοντικών Όρων, και εξετάζονται από τον Διαχειριστή κατά απόλυτη προτεραιότητα." Ξ. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥΣ «ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ Α.Π.Ε. ΜΕ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ»: Το άρθρο 86 θα πρέπει να τροποποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη την παροχή εύλογου χρονικού διαστήματος 6 μηνών για έναρξη των προθεσμιών του άρθρου 12 της παρ. 1 του άρθρου 86, λόγω αναγκαίας επανεκκίνησης επενδυτικών πλάνων και αδειοδοτικής προετοιμασίας των σταθμών για τους οποίους έχει εφαρμοστεί μια τουλάχιστον 10-μήνη αναστολή βάση της παραγράφου 2 του Άρθρου 130 του Ν.4819/2021 όπως ισχύει. Επιπλέον προτείνουμε την εναρμόνιση των μεταβατικών διατάξεων στα πλαίσια συμβατότητας με την έννοια της απλοποίησης και επιτάχυνσης αδειοδότησης. Συγκεκριμένα δεν θα πρέπει να προβλέπεται επανυποβολή και επανεξέταση των ίδιων δικαιολογητικών για σταθμούς που έχουν λάβει άδεια από την ίδια Αρχή βάση των ίδιων δικαιολογητικών, πάρα μόνο μιας Εγγυητικής Επιστολής η οποία θα πρέπει να υπολογίζεται βάση της ισχύος που ο σταθμός δεσμεύει στο σύστημα ή το δίκτυο. Τέλος θα πρέπει να εξαιρεθεί η Κρήτη από την παρακάτω παρ. 2 (β) δεδομένου ότι έχει διασυνδεθεί προσφάτως και δεν αποτελεί κορεσμένο Νησί το οποίο θα πρέπει να το διέπουν ειδικές μεταβατικές διατάξεις. Ο. ΟΡΙΣΜΟΙ : Οι σχετικοί ορισμοί των «Σταθμών Αποθήκευσης» που υπάρχουν στο Ν/Σ απαιτείται να τροποποιηθούν ώστε να συμπεριλάβουν τις περιπτώσεις σταθμών «Αποθήκευσης με ΑΠΕ με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο» και να είναι σε συμφωνία με την Οδηγία 944/2016, Άρθρο 2 (60). Άρθρο 3: 40. Σταθμός αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας: Το σύνολο των εγκαταστάσεων που συνδέονται με το Σύστημα Μεταφοράς ή το Δίκτυο Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών αντλησιοταμίευσης, Αποθήκευσης με ΑΠΕ με δυνατότητα φόρτισης από το δίκτυο και των υβριδικών σταθμών, και επιτελούν λειτουργία αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Άρθρο 59 (λια) Σταθμός αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας: το σύνολο των εγκαταστάσεων που συνδέονται με το Σύστημα Μεταφοράς ή το Δίκτυο Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του Διασυνδεδεμένου Συστήματος και επιτελούν λειτουργία Αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, κατά τον ορισμό που της αποδίδεται στην περ. (λε). Άρθρο 78 11Β. Σταθμός παραγωγής Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. με ενσωματωμένη αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και δυνατότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που απορροφάται από το δίκτυο: Σταθμός παραγωγής Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. που περιλαμβάνει διατάξεις αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας εγκατεστημένες κατάντη του μετρητή οι οποίος δεν δεσμεύει χώρο στο δίκτυο για την μονάδα ΑΠΕ, ο οποίος έχει δυνατότητα να αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια την οποία απορροφά από το Σύστημα Μεταφοράς ή το Δίκτυο Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο οποίο συνδέεται, σύμφωνα με το άρθρο 19Α. Π. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΘΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ Α.Π.Ε. ΚΑΙ Σ.Η.Θ.Υ.Α. ΜΕ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΟΦΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ. Στα πλαίσια ορθής αποτύπωσης στους όρους λειτουργίας, του γεγονότος ότι οι σταθμοί αυτοί δεν δεσμεύουν χώρο στο δίκτυο για την μονάδα ΑΠΕ, απαιτείται να υπάρξει η ακόλουθη τροποποίηση της παρ. 1, σημείο ε του Άρθρου 85: ε) η Μέγιστη Ισχύς Έγχυσης σταθμού παραγωγής Α.Π.Ε. με διατάξεις αποθήκευσης ισούται με τη μέγιστη ισχύ έγχυσης από τις διατάξεις αποθήκευσης του σταθμού. Ρ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΆΔΕΙΑΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ Αιτιολόγηση: Στα περιεχόμενα της Άδειας Αποθήκευσης θα πρέπει να αναγράφεται μόνο η μέγιστη ισχύς (MW) έγχυσης και απορρόφησης και όχι η χωρητικότητα σε MWh της εγκατάστασης. Αν η άδεια ή η βεβαίωση αφορά μεικτές εγκαταστάσεις ΑΠΕ και αποθήκευσης πέραν της ισχύος των συσσωρευτών θα πρέπει να αναγράφεται και η ισχύς των ΑΠΕ. Η αναγραφή της χωρητικότητας παρότι αναντίρρητης σημασίας και σπουδαιότητας αναμένεται να δημιουργήσει περιττό διοικητικό φορτίο στη ΡΑΕ και «γραφειοκρατία» για την αγορά λόγω της ανάγκης πιθανών τροποποιήσεων που θα προκύψουν μέχρι την οριστική παραγγελία των συσσωρευτών από τον επενδυτή. Άλλωστε, η χωρητικότητα δεν αποτελεί στοιχείο που είναι αναγκαίο για την σύνδεση στο Δίκτυο Διανομής ή στο Σύστημα Μεταφοράς αλλά είναι απαραίτητη ως μέρος των τεχνικών όρων που πρέπει να υποβάλει μία μονάδα για τη συμμετοχή της στην αγορά. Ως εκ τούτου θα πρέπει να τροποποιηθεί κατάλληλα η παρ. 11 του άρθρου 71 κατόπιν διαγράφης των σημείων (ε) και (στ) της παρ. 11 του Άρθρου 71. Με εκτίμηση Enel Green Power Hellas