• Με την ρύθμιση αυτού του άρθρου η ΡΑΑΕΥ συγκεντρώνει πολύ αυξημένες αρμοδιότητες σε βάρος άλλων Υπουργείων που τις ασκούν όπως το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κ.λ.π. με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η υπερσυγκέντρωση αυτή αρμοδιοτήτων δεν θεωρούμε ότι θα συμβάλλει στην αποδοτική διαχείριση των ζητημάτων. Προβληματική θεωρούμε και την αρμοδιότητα της ΡΑΑΕΥ να έχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων των φορέων οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αμελλητί τα στοιχεία που τους ζητά (παρ. 2 του άρθρου). Η διάταξη αυτή προσκρούει στην εθνική και ενωσιακή νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Επίσης, προβληματική θεωρούμε και την περίπτωση β της παρ. 4 του άρθρου σύμφωνα με την οποία η ΡΑΑΕΥ προτείνει στη Γνωμοδοτική Επιτροπή της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3199/2003 την μέθοδο κοστολόγησης και τιμολόγησης. Η διατύπωση της διάταξης είναι αόριστη αφού δεν προσδιορίζει τινος την κοστολόγηση και τιμολόγηση προτείνει, αλλά και γιατί υποκαθιστά τις Δ.Ε.Υ.Α. και τις θεσμικά κατοχυρωμένες αρμοδιότητές τους σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους νόμο, τον ν. 1069/80. Διαφωνούμε με τη διάταξη της παρ. 4 περ. ζ που δίνει την αρμοδιότητα στην ΡΑΑΕΥ να πιστοποιεί τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος. Με τη διάταξη αυτή η οποία εξειδικεύεται στο άρθρο 12 παρ. 3 του νομοσχεδίου δημιουργείται αβεβαιότητα ως προς τις Δ.Ε.Υ.Α. που ενδεχομένως δεν θα πιστοποιηθούν με επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες και προσκρούει στο δικαίωμα όλων των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε υγιεινό και ασφαλές πόσιμο νερό (SDGS 6). Τέλος, θεωρούμε ότι ην αρμοδιότητα που δίνεται με την παρ. 4 περ. η του άρθρου στην ΡΑΑΕΥ να παρακολουθεί και να εποπτεύει την απρόσκοπτη, ασφαλή, ποιοτικά αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή παροχή πόσιμου νερού προς τους καταναλωτές είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.