• Σχόλιο του χρήστη 'Οργάνωση ΗΛΕΚΤΡΑ ENERGY' | 26 Φεβρουαρίου 2023, 20:17

    Θεωρούμε πως ο τρόπος διανομής των πλεονασμάτων χρήσης θα πρέπει να παραμείνει στην ευχέρεια της Γενικής Συνέλευσης, όπως ακριβώς ισχύει και στα πλαίσια του νόμου 4513/2018. Ο οποιοσδήποτε περιορισμός πρακτικά ναρκοθετεί τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης από τις ενεργειακές κοινότητες για την υλοποίηση εμπορικών έργων μεγάλου μεγέθους. Η έως τώρα εμπειρία μας απο το πεδίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η θέσπιση κατώτατου ορίου (60 μέλη) για πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και ειδικά κίνητρα αποτελεί επαρκές μέτρο για τη διασφάλιση της ανοιχτής συμμετοχής και την προτεραιοποίηση του περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, έναντι του χρηματικού κέρδους για μικρές ομάδες ιδιωτών. Σε κάθε περίπτωση, αν μελλοντικά αποδειχθεί ότι η θέσπιση του παραπάνω μέτρου δεν είναι επαρκής θα μπορούσε η παράγραφος 2 του άρθρου 18 να τροποποιηθεί ως εξής: "Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α. Με απόφαση της γενικής συνέλευσης, τα έκτακτα ή ειδικά αποθεματικά μπορούν να διατεθούν στα μέλη για την αποπληρωμή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.". Με τον τρόπο αυτό θα επιστρέφεται το κεφάλαιο που θα έχει επενδυθεί απο τα μέλη (κατ’ αναλογία με την αποπληρωμή του τραπεζικού δανεισμού) και επιπλέον θα διατίθεται και ένα μέρος του πλεονάσματος στα μέλη που έχουν επενδύσει ώστε να ενισχυθούν άμεσα τα ίδια και έμμεσα οι τοπικές κοινωνίες.