• Σχόλιο του χρήστη 'Ζωη' Μιζε'λη, Δικηγορος' | 27 Φεβρουαρίου 2023, 06:19

    1.Να επισυναφθει και να ληφθει υπ' οψιν και η Ανακοινωση της Ε.Δ.Ε.Υ.Α στο παρακάτω λινγκ απο τον ιστοτοπο της Ενωσης Δημοτικων Επιχειρήσεων Υδρευσης-Αποχετευσης https://www.edeya.gr/index.php/el/edeya/nea/anakoinoseis/item/1971-anakinosi-gia-tin-ipagogi-ton-ipiresivn-idatos-se-rithmistiki-arxi 2.Οι Ρυθμιστικές Αρχές ιδρυονται με πεδιο εφαρμογής για εκεί, οπου υπάρχει "Αγορά" π.χ. ηδη, προσφατα για Ενέργεια, Τηλεπικοινωνίες, κτλ, ώστε να ελέγξουν, ιδιως, την κερδοσκοπία, τον Ανταγωνισμό. Στη Διοικηση & τη Διαχειριση των υδατων (ποσιμων, βροχινων, πηγων, ακαθαρτων αποχετευσεων, αρδευσης κλπ) δεν υπάρχει Ανταγωνισμός, διοτι προβλέπονται νομοθετικα ως φυσικά τοπικά (δημοτικα) "μονοπώλια", αλλως ως αγαθα εκτος συναλλακτικης λογικης. Ειναι νομικης φυσεως "πραγματα" εκτος συναλλαγης, κοινα τοις πασι, διοτι ειναι δημοσια αγαθα ζωτικης σημασιας για την αξια της ανθρωπινης και καθε ζωσας υπαρξης στον πλανητη (αρθρ. 966, 968 Α.Κ., 2Σ., διεθνεις συνθηκες). Εκτός εαν με το Ν/Σ τουτο σκοπεύεται να δημιουργηθει "Αγορά" υδάτων για συναλλακτικους εμπορικους, κερδοσκοπικους σκοπους, ενεργων αναγκων και συνθηκων Προσφορας-Ζητησης, ωστε πρωτα να " ετοιμαστει" η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. Σε καθε περιπτωση ειναι ανεδαφικο, ανακολουθο, ατοπο, χωρις να υπαρχουν τα πραγματικα δεδομενα της " Αγορας υδατων κλπ", να επιχειρειται η επιβολή απο πανω προς τα κατω ενος νοθου και ψευδεπιγραφου νομοθετικου πλαισιου, κενο περιεχομενου ανυπαρκτου πεδιου εφαρμογής του! Δεν μπορει να μεταβαλλεται νοθα ο προορισμος ενος αγαθου ("πραγματος") απο πανω με Ν/Σ, οταν απο κατω παραμενουν τα πραγματικα περιστατικα de jure, de facto και φυσικα αναλοιωτα. Απεναντιας, εαν δεχτουμε οτι πιθανολογουνται σεναρια κλιματικης αλλαγης αυξησης θερμοκρασίας, τοτε θα εχουμε αποτελεσματα μειωσης ροης των υδατων, αρα, σε καμια περιπτωση δεν μπορει, ουτε κατ' εξαιρεση να δημιουργηθουν συνθηκες ιδιωτικης Αγορας Προσφορας και Ζητησης ποσιμων νερων, ακαθαρτων νερων, βροχινων, πηγων, αρδευσης κλπ. με σκοπο την εμπορια η' την κερδοφορια. Ως διδαγμα κοινης πειρας και πασιδηλο μεχρι τωρα, η υπαγωγή του ελέγχου ενός αγαθού κοινής ωφελείας σε Ρυθμιστική Αρχή έχει νόημα, όταν η "λογικη διαθεσης" της παροχής του εν λόγω αγαθού ιδιωτικοποιείται και «απελευθερώνεται» η' κατακερματιζεται η Διοικηση & η Διαχειριση του στη λογικη ενος μιγματος Μαρκετινγκ για κερδοσκοπια. Αυτο εχει ως συνεπεια να δημιουργουνται περισσοτεροι παροχοι και μεσαζοντες απο την παραγωγή, τη μεταποιηση, την τυποποιηση, τη διανομη του κλπ, αρα, να υπεραυξανεται το κοστος και τα παγια του , που μετακυλιονται ολα στον τελικο καταναλωτη/χρηστη, συν η τιμη και το περιθωριο κερδοσκοπιας για τα πολλα κατακερματισμενα "διαχειριστικα του σταδια" . Δηλ., εκεί που υπήρχε ένα "μονοπώλιο" υπό δημόσια διοικηση, έλεγχο και διαχειριση, τωρα δημιουργούνται ιδιωτικές εταιρείες, συνηθως με τη μορφη Α.Ε.. Ετσι, ως "αντιστάθμισμα" δημοσίου, ιδιως, ελέγχου, εποπτειας, αξιολογησης, δημιουργείται μία Ρυθμιστική Αρχή, ώστε, καθως οι πρακτικες της «ελεύθερης αγοράς» ολοενα παγιωνονται, να υπάρχει ένας έλεγχος και παρεμβαση, ιδιως, υπερ του Δημοσίου συμφέροντος. Εν προκειμένω, όμως, ο τομέας παροχής των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης (με εξαίρεση τα εμφιαλωμένα νερά) ΔΕΝ ειναι ιδιωτικοποιημενος, ούτε και επιτρέπεται εκ του Συντάγματος να ιδιωτικοποιηθεί, όπως ρητώς έχει κρίνει με σειρά αποφάσεων η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΟλΣτΕ 1906/2014, 190/2022, 191/2022). Έτσι, υποχρεωτικώς οι Επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) υπόκεινται στον ευθύ, αμεσο, μονιμο και αποτελεσματικό έλεγχο και διαχειριση του Δημοσίου, δια της κατοχής τουλάχιστον της πλειοψηφίας του μετοχικού τους κεφαλαίου από αυτό. Σε τί, επομένως, αποσκοπεί η εν λόγω νέα αντισυνταγματική προσπάθεια υπαγωγής του ελέγχου, αντί στο Δημόσιο, σε μία Ρυθμιστική Αρχή ; Η απάντηση είναι προφανής. Με την εκ του πλαγιου καταστρατηγηση του υπαρχοντος νομοθετικου πλαισιου, με πλαγιομετωπικο σφυροκοπημα, για σταδιακή νομικιστικη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης αδιαφορώντας προκλητικά για τα δικαιωματα και τα συμφέροντα των δημοτων και των πολιτών. Αυτό, εξάλλου, επιχειρήθηκε ωσαν Μνημονιακό απαιτούμενο μαζί με την ιδιωτικοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ το 2011 (με την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ) και της Ρυθμιστικης Αρχης Υδατων, ενω, τελικως, εχει επιτευχθει η εξοδος απο το μνημονιακο τοτε καθεστως, και, αρα, δεν ειναι αναγκαια πλεον η επιτευξη της. Με το παρον Ν/Σ δεν ιδρύεται Ανεξαρτητη Αρχη Υδατων (για να ρυθμιζει τον ανυπαρκτο Ανταγωνισμο της Αγορας υδατων), παρα επιδιώκεται να υπαγάγουν τον εν λόγω τομέα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας!, σε παντελως ασχετο αντικειμενο πεδιου εφαρμογης της (τι σκοπιμοτητα υποκρυπτεται?) της οποίας το έργο δεν καταφερε να ελεγξει τα υπερκερδη του Χρηματιστηριου Ενεργειας. Μηπως το επόμενο Ν/Σ θα αφορα σε δημιουργια Χρηματιστηριου Νερου, Υδατων & Αποβλητων; Στο Ν/Σ ειναι δεκτικη η ερμηνευτικη συγχυση αναμεσα στο ακαθαρτο νερο (αποχετευσης), υγρου απόβλητου, στερεου απόβλητου: ζητηματα δο'κιμων εννοιολογικων ορων με την αληθινη επιστημομικη ορολογια τους σε αντιστοίχηση στη ορθη και πραγματικη νομικη τους φυση, εννοια κ ορολογια (απο μελλοντικη νομολογια). Δεν υπαρχουν οι ορισμοι εννοιων αναφορας κατα πεδια εφαρμογης τους. (κακη νομοθετηση) Πώς η εντελώς άσχετη με το έργο των υδάτων και της αποχέτευσης ΡΑΕ θα παρεμβαίνει - και μάλιστα με αυτες τις αρμοδιότητες αλλά και κυρώσεις που προβλέπει το Νομοσχέδιο - στο έργο των απολύτως εξειδικευμένων δημοσίων επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (και στην ΕΔΕΥΑ)? Με τα τρία άτομα (!) που προβλέπει το Ν/Σ ότι θα προστεθούν στο προσωπικό της ΡΑΕ ; Και μάλιστα για το «έργο» της, η νέα ΡΑΕ θα επιβαρύνει οικονομικά τις δημόσιες επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης και τις ΔΕΥΑ, εισπράττοντας ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, κι οχι επί των καθαρών κερδών τους. Ακόμη δηλ. και ζημίες να έχουν, θα υποχρεούνται να δίνουν χρήματα στη νέα ΡΑΕ. Χρήματα δηλ. που θα επιβαρύνουν εν τέλει όλους τους χρήστες νερού. Η μεθοδος κοστολογησης, τιμολόγησης και ο ελεγχος της οικονομικης αποδοτικοτητας δεν εξασφαλιζονται οπως με αοριστιες, κενα λογικης, αντιφάσεις κ ανεπαρκειες διατυπωνονται στο Ν/Σ. Δεν οριζονται επακριβως, δεν περιγραφονται δεικτες ποιοτητας, κριτηρια ποιοτητας και αειφορικης διαχειρισης. Η Διαβουλευση ορισθηκε σε ημερες σοβαρων αργιων και ειναι αλυσιτελης, αθεατη, μη νομιμως κατ' ουσιαν προβλεφθεισα για τους σκοπους που προοριζεται χωρις ευοδωση, ως εκ τουτων πασχει ως μη τηρηση λυσιτελως ουσιωδους τυπου της ολης διαδικασιας ψηφισης του παροντος Ν/Σ. Κανονικα, πρεπει να παραταθει ο χρονος Διαβουλευσης. Επιπλεον, με σχετικο Νομο του 1069/980 και δικ αποφαση 5/2022ΑΠ η αρμοδιοτητα υπαγεται και στο Υπουργειο Εσωτερικων, αφου αφορα στους Δημους. 3.Σε καθε περιπτωση το παρον Ν/Σ πρεπει να αποσυρθει εξ ολοκληρου, ιδιως, ως αντισυνταγματικο (2Σ), ατοπο, μη αναγκαιο, εκτος πεδιου εφαρμογης, κακοτεχνο, κατα νοσφηση εξουσιας και αρμοδιοτητων, επιζήμιο και βλαπτικο για την προστασια του φυσικου Περιβαλλοντος και της προστασιας των δημοτων, των καταναλωτών, καθως και την προστασια της αποκεντρωμενης τοπικής Αυτοδιοικησης, επιπλεον αντιεπιστημονικο, αντιθετα με το ενιαιο του κυκλου νερου (ΣτΕ1886/2022) Ζωη' Μιζε'λη, Δικηγορος 1.Να επισυναφθει και να ληφθει υπ' οψιν και η Ανακοινωση της Ε.Δ.Ε.Υ.Α στο παρακάτω λινγκ απο τον ιστοτοπο της https://www.edeya.gr/index.php/el/edeya/nea/anakoinoseis/item/1971-anakinosi-gia-tin-ipagogi-ton-ipiresivn-idatos-se-rithmistiki-arxi 2.Οι Ρυθμιστικές Αρχές ιδρυονται με πεδιο εφαρμογής για εκεί, οπου υπάρχει "Αγορά" π.χ. ηδη, προσφατα για Ενέργεια, Τηλεπικοινωνίες, κτλ, ώστε να ελέγξουν, ιδιως, την κερδοσκοπία, τον Ανταγωνισμό. Στη Διοικηση & τη Διαχειριση των υδατων (ποσιμων, βροχινων, πηγων, ακαθαρτων αποχετευσεων, αρδευσης κλπ) δεν υπάρχει Ανταγωνισμός, διοτι προβλέπονται νομοθετικα ως φυσικά τοπικά (δημοτικα) "μονοπώλια", αλλως ως αγαθα εκτος συναλλακτικης λογικης. Ειναι νομικης φυσεως "πραγματα" εκτος συναλλαγης, κοινα τοις πασι, διοτι ειναι δημοσια αγαθα ζωτικης σημασιας για την αξια της ανθρωπινης και καθε ζωσας υπαρξης στον πλανητη (αρθρ. 966, 968 Α.Κ., 2Σ., διεθνεις συνθηκες). Εκτός εαν με το Ν/Σ τουτο σκοπεύεται να δημιουργηθει "Αγορά" υδάτων για συναλλακτικους εμπορικους, κερδοσκοπικους σκοπους, ενεργων αναγκων και συνθηκων Προσφορας-Ζητησης, ωστε πρωτα να " ετοιμαστει" η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. Σε καθε περιπτωση ειναι ανεδαφικο, ανακολουθο, ατοπο, χωρις να υπαρχουν τα πραγματικα δεδομενα της " Αγορας υδατων κλπ", να επιχειρειται η επιβολή απο πανω προς τα κατω ενος νοθου και ψευδεπιγραφου νομοθετικου πλαισιου, κενο περιεχομενου ανυπαρκτου πεδιου εφαρμογής του! Δεν μπορει να μεταβαλλεται νοθα ο προορισμος ενος αγαθου ("πραγματος") απο πανω με Ν/Σ, οταν απο κατω παραμενουν τα πραγματικα περιστατικα de jure, de facto και φυσικα αναλοιωτα. Απεναντιας, εαν δεχτουμε οτι πιθανολογουνται σεναρια κλιματικης αλλαγης αυξησης θερμοκρασίας, τοτε θα εχουμε αποτελεσματα μειωσης ροης των υδατων, αρα, σε καμια περιπτωση δεν μπορει, ουτε κατ' εξαιρεση να δημιουργηθουν συνθηκες ιδιωτικης Αγορας Προσφορας και Ζητησης ποσιμων νερων, ακαθαρτων νερων, βροχινων, πηγων, αρδευσης κλπ. με σκοπο την εμπορια η' την κερδοφορια. Ως διδαγμα κοινης πειρας και πασιδηλο μεχρι τωρα, η υπαγωγή του ελέγχου ενός αγαθού κοινής ωφελείας σε Ρυθμιστική Αρχή έχει νόημα, όταν η "λογικη διαθεσης" της παροχής του εν λόγω αγαθού ιδιωτικοποιείται και «απελευθερώνεται» η' κατακερματιζεται η Διοικηση & η Διαχειριση του στη λογικη ενος μιγματος Μαρκετινγκ για κερδοσκοπια. Αυτο εχει ως συνεπεια να δημιουργουνται περισσοτεροι παροχοι και μεσαζοντες απο την παραγωγή, τη μεταποιηση, την τυποποιηση, τη διανομη του κλπ, αρα, να υπεραυξανεται το κοστος και τα παγια του , που μετακυλιονται ολα στον τελικο καταναλωτη/χρηστη, συν η τιμη και το περιθωριο κερδοσκοπιας για τα πολλα κατακερματισμενα "διαχειριστικα του σταδια" . Δηλ., εκεί που υπήρχε ένα "μονοπώλιο" υπό δημόσια διοικηση, έλεγχο και διαχειριση, τωρα δημιουργούνται ιδιωτικές εταιρείες, συνηθως με τη μορφη Α.Ε.. Ετσι, ως "αντιστάθμισμα" δημοσίου, ιδιως, ελέγχου, εποπτειας, αξιολογησης, δημιουργείται μία Ρυθμιστική Αρχή, ώστε, καθως οι πρακτικες της «ελεύθερης αγοράς» ολοενα παγιωνονται, να υπάρχει ένας έλεγχος και παρεμβαση, ιδιως, υπερ του Δημοσίου συμφέροντος. Εν προκειμένω, όμως, ο τομέας παροχής των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης (με εξαίρεση τα εμφιαλωμένα νερά) ΔΕΝ ειναι ιδιωτικοποιημενος, ούτε και επιτρέπεται εκ του Συντάγματος να ιδιωτικοποιηθεί, όπως ρητώς έχει κρίνει με σειρά αποφάσεων η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΟλΣτΕ 1906/2014, 190/2022, 191/2022). Έτσι, υποχρεωτικώς οι Επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) υπόκεινται στον ευθύ, αμεσο, μονιμο και αποτελεσματικό έλεγχο και διαχειριση του Δημοσίου, δια της κατοχής τουλάχιστον της πλειοψηφίας του μετοχικού τους κεφαλαίου από αυτό. Σε τί, επομένως, αποσκοπεί η εν λόγω νέα αντισυνταγματική προσπάθεια υπαγωγής του ελέγχου, αντί στο Δημόσιο, σε μία Ρυθμιστική Αρχή ; Η απάντηση είναι προφανής. Με την εκ του πλαγιου καταστρατηγηση του υπαρχοντος νομοθετικου πλαισιου, με πλαγιομετωπικο σφυροκοπημα, για σταδιακή νομικιστικη ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης αδιαφορώντας προκλητικά για τα δικαιωματα και τα συμφέροντα των δημοτων και των πολιτών. Αυτό, εξάλλου, επιχειρήθηκε ωσαν Μνημονιακό απαιτούμενο μαζί με την ιδιωτικοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ το 2011 (με την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ) και της Ρυθμιστικης Αρχης Υδατων, ενω, τελικως, εχει επιτευχθει η εξοδος απο το μνημονιακο τοτε καθεστως, και, αρα, δεν ειναι αναγκαια πλεον η επιτευξη της. Με το παρον Ν/Σ δεν ιδρύεται Ανεξαρτητη Αρχη Υδατων (για να ρυθμιζει τον ανυπαρκτο Ανταγωνισμο της Αγορας υδατων), παρα επιδιώκεται να υπαγάγουν τον εν λόγω τομέα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας!, σε παντελως ασχετο αντικειμενο πεδιου εφαρμογης της (τι σκοπιμοτητα υποκρυπτεται?) της οποίας το έργο δεν καταφερε να ελεγξει τα υπερκερδη του Χρηματιστηριου Ενεργειας. Μηπως το επόμενο Ν/Σ θα αφορα σε δημιουργια Χρηματιστηριου Νερου, Υδατων & Αποβλητων; Πώς η εντελώς άσχετη με το έργο των υδάτων και της αποχέτευσης ΡΑΕ θα παρεμβαίνει - και μάλιστα με αυτες τις αρμοδιότητες αλλά και κυρώσεις που προβλέπει το Νομοσχέδιο - στο έργο των απολύτως εξειδικευμένων δημοσίων επιχειρήσεων ύδρευσης και αποχέτευσης (και στην ΕΔΕΥΑ)? Με τα τρία άτομα (!) που προβλέπει το Ν/Σ ότι θα προστεθούν στο προσωπικό της ΡΑΕ ; Και μάλιστα για το «έργο» της, η νέα ΡΑΕ θα επιβαρύνει οικονομικά τις δημόσιες επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης και τις ΔΕΥΑ, εισπράττοντας ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών τους, κι οχι επί των καθαρών κερδών τους. Ακόμη δηλ. και ζημίες να έχουν, θα υποχρεούνται να δίνουν χρήματα στη νέα ΡΑΕ. Χρήματα δηλ. που θα επιβαρύνουν εν τέλει όλους τους χρήστες νερού. Η μεθοδος κοστολογησης, τιμολόγησης και ο ελεγχος της οικονομικης αποδοτικοτητας δεν εξασφαλιζονται οπως με αοριστιες, κενα λογικης, αντιφάσεις κ ανεπαρκειες διατυπωνονται στο Ν/Σ. Δεν οριζονται επακριβως, δεν περιγραφονται δεικτες ποιοτητας, κριτηρια ποιοτητας και αειφορικης διαχειρισης. Η Διαβουλευση ορισθηκε σε ημερες σοβαρων αργιων και ειναι αλυσιτελης, αθεατη, μη νομιμως κατ' ουσιαν προβλεφθεισα για τους σκοπους που προοριζεται χωρις ευοδωση, ως εκ τουτων πασχει ως μη τηρηση λυσιτελως ουσιωδους τυπου της ολης διαδικασιας ψηφισης του παροντος Ν/Σ. Κανονικα, πρεπει να παραταθει ο χρονος Διαβουλευσης. Επιπλεον, με σχετικο Νομο του 1069/980 και δικ αποφαση 5/2022ΑΠ η αρμοδιοτητα υπαγεται και στο Υπουργειο Εσωτερικων, αφου αφορα στους Δημους. 3.Σε καθε περιπτωση το παρον Ν/Σ πρεπει να αποσυρθει εξ ολοκληρου, ιδιως, ως αντισυνταγματικο (2Σ), ατοπο, μη αναγκαιο, εκτος πεδιου εφαρμογης, κακοτεχνο, κατα νοσφηση εξουσιας και αρμοδιοτητων, επιζήμιο και βλαπτικο για την προστασια του φυσικου Περιβαλλοντος και της προστασιας των δημοτων, των καταναλωτών, καθως και την προστασια της αποκεντρωμενης τοπικής Αυτοδιοικησης, επιπλεον αντιεπιστημονικο, αντιθετα με το ενιαιο του κυκλου νερου (ΣτΕ1886/2022)