• Σχόλιο του χρήστη 'Ενεργειακή Κοινότητα Αττικής' | 27 Φεβρουαρίου 2023, 07:50

    Βάσει του Άρθρου 22(4) της Οδηγίας για τις ΑΠΕ, τα Κράτη Μέλη οφείλουν να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για τις ΕΚΟΙΝ, καταργώντας αδικαιολόγητους φραγμούς. Οι νέοι ορισμοί ενδέχεται να δημιουργήσουν ακόμα περισσότερα γραφειοκρατικά κωλύματα καθώς οι διαφορές ανάμεσα στα τρία είδη ΕΚΟΙΝ θα προκαλέσουν σύγχυση,καθυστερήσεις,υπέρμετρη γραφειοκρατία (σκεφθείτε να μετατραπούν οι υφιστάμενες 1400 ΕΚΟΙΝ του ν. 4513...) καθώς και περαιτέρω καταστρατήγηση του θεσμού από ιδιωτικά συμφέροντα (δηλαδή, κεκαλυμμένες ιδιωτικές, εταιρίες με αμιγή, κύρια και κερδοσκοπική δραστηριότητα στον κλάδο της ενέργειας, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν το συνεταιριστικό και ανοιχτό πνεύμα του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων). Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η θέσπιση των επιπλέον δύο κατηγοριών ενεργειακών κοινοτήτων; Η κάθε ενεργειακή κοινότητα θα πρέπει αποκλειστικά να δραστηριοποιείται στην Περιφέρεια στην οποία εδρεύει. Εξαίρεση αποτελούν οι ενεργειακές κοινότητες Αττικής λόγω του περιορισμένου γεωγραφικού χώρου, για έργα ενεργειακού συμψηφισμού, όπου ισχύει η δυνατότητα πραγματοποίησής τους και στις όμορες Περιφέρειες. Η υλοποίηση έργων ΑΠΕ εντός της Περιφέρειας δραστηριοποίησης της ενεργειακής κοινότητας διασφαλίζει την κοινωνική αποδοχή των έργων αυτών, το οποίο αποτελεί κύριο εθνικό και ευρωπαϊκό ζητούμενο. Εν συνεχεία, τα έργα ΑΠΕ από ενεργειακές κοινότητες τείνουν να σέβονται περισσότερο το τοπικό περιβάλλον, καθώς οι ενδεχόμενες επιπτώσεις των αναπτυσσόμενων έργων αφορούν και επηρεάζουν άμεσα τους ίδιους τους κατοίκους αυτών των περιοχών.