• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΑΚΗΣ Γ.' | 28 Φεβρουαρίου 2023, 07:33

    Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας και τα αρκετά θετικά της σημεία, δε γίνεται να μην επισημάνουμε τον λειψό και άτολμο χαρακτήρα της. Για παράδειγμα ενώ τα τελευταία αρκετά χρόνια γίνονται αρκετές συζητήσεις -εντός και εκτός- του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη δημιουργία της "Αστυνομίας Περιβάλλοντος" ή ενός Σώματος Φύλαξης-Φρούρησης-Προστασίας και Διατήρησης της Βιοποικιλότητας, που θα άρει τις παθογένειες και τις διοικητικές αδυναμίες των υφιστάμενων αρμόδιων υπηρεσιών (Δασικών, Θηροφυλακής, Φορέων Διαχείρισης) εν τούτοις κάτι τέτοιο δεν αχνοφαίνεται στο εγγύς μέλλον και ούτε καν προετοιμάζεται... Επίσης, αρκετοί από τους συμμετέχοντες στη διαβούλευση έχουν εύστοχα παρατηρήσει ότι στην πατρίδα μας τα κατοικίδια ζώα ή ζώα συντροφιάς προστατεύονται πλέον αυστηρότερα και αποτελεσματικότερα, σε σύγκριση με τα παγκοσμίως απειλούμενα και προστατευόμενα από διεθνείς συμβάσεις είδη της άγριας πανίδας. Σχήμα οξύμωρο, που θα αναμέναμε να διορθωθεί από το συγκεκριμένο νομοθέτημα ή τουλάχιστον να βελτιωθεί. Για παράδειγμα η αυστηροποίηση των ποινών και των κυρώσεων ή η εξίσωση με αυτές που προβλέπονται για τα ζώα συντροφιάς στον Νόμο 4830/21 θα ήταν ένα πρώτο βήμα. Αλλά επειδή στη χώρα μας πολλές φορές η αύξηση των ποινών και των προστίμων οδηγεί τελικά στη μη εφαρμογή του νόμου η "δυνατότητα αυτοτελούς παράστασης κάθε περιβαλλοντικής εταιρείας και πολίτη ή και των καθ' ύλην αρμόδιων υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το εάν έχουν υποστεί περιουσιακή ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο, όμοια με το άρθρο 34 του Νόμου 4830/21", θα μπορούσε να συμβάλλει στην αποδοτικότερη λήψη και απονομή των δικαστικών αποφάσεων...