• Σχόλιο του χρήστη 'Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων' | 28 Φεβρουαρίου 2023, 09:55

    Άρθρο 68 Αναφέρεται ότι τροποποιείται ο Ν 1650/1986 αλλά στην ουσία τροποποιεί τον Ν 4964/1922 ο οποίος τροποποιούσε τον 1650/1986. Δεν είναι αντιληπτός ο λόγος επανάληψης και δημιουργεί ερωτήματα ερμηνείας. Επίσης δεν γίνεται καμία αναφορά στις χρήσεις γης. Αυτό επίσης εγείρει ερωματηματικά σε σχέση με τη σαφήνεια του νόμου Άρθρο 69 Στις Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες (ΕΠΜ) δεν συγκεκριμενοποιείται η μέθοδος με την οποία πρέπει να εκπονηθούν, τα κριτήρια με τα οποία πρέπει να λειτουργούν, ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι υφιστάμενες ή μελλοντικές ανθρωπογενείς δραστηριότητες. Επίσης οι ΕΠΜ δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένες μελέτες (εάν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν και πρέπει να γίνουν) ως προς τα προστατευόμενα είδη. Γίνεται προσπάθεια με τις Ειδικές Οικολογικές Εκτιμήσεις να καλυφθούν αποσπασματικά τα κενά αυτά στις μελέτες. Αυτό είναι λάθος γιατί πρέπει να ξεκινήσει από τη μελέτη του προστατευόμενου είδους. Υπάρχει αοριστία ως προς αυτό Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι όσες δραστηριότητες έχουν ΑΕΠΟ και ΕΟΑ συνεχίζουν να λειτουργούν. Δεν διευκρινίζεται πώς αυτές οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιήσουν την ΑΕΠΟ τους ή πώς αυτή η δραστηριότητα θα συνεχίσει μετά τη λήψη της ΑΕΠΟ. Επίσης δεν προβλέπεται τί γίνεται εάν εντοπιστεί εντός προστατευόμενων περιοχών κοίτασμα ή δραστηριότητα οικονομικής σημασίας (πχ κρίσιμες πρώτες ύλες ή κρίσιμης σημασίας μεταλλεύματα) Άρθρο 71 Παρόλο που τα προβλεπόμενα πρόστιμα στο άρθρο 71 προβλέπονται και στο Ν 4964/2022, θεωρούμε ότι είναι υπερβολικά. Πιστεύουμε ότι πρέπει να προσδιοριστούν μετά από διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς αξιοποίησης των ορυκτών πόρων .