• Σχόλιο του χρήστη 'Ελισσάβετ Μπέκου' | 13 Νοεμβρίου 2023, 18:17

    Φρονώ ότι η εν λόγω διάταξη δεν θα συντελέσει στην επίσπευση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων για τους ακόλουθους λόγους: (α) Δεν προβλέπεται εάν/ ότι η σχετική γνώμη του ΠΕΣΠΑ/ ΚΕΣΠΑ (εφεξής το «Συμβούλιο») θα υποκαθιστά τις επιμέρους γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων αρχών (β) Δεν προβλέπεται εάν/ ότι η θετική γνώμη του Συμβουλίου κοινοποιείται στον Φορέα Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, ο οποίος και τελικά εκδίδει την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. (γ) Η προτεινόμενη διάταξη δεν φαίνεται να καταλαμβάνει εκκρεμείς τροποποιήσεις των ΑΕΠΟ, καθώς και καθυστερήσεις, λόγω της κατά τα ανωτέρω υπαιτιότητας των αδειοδοτούντων φορέων, στην περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων της παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4685/2020, οι οποίοι επιβαρύνονται με Τέλος Δέσμευσης Φυσικού Χώρου Εγκατάστασης, κατά την παρ. 3 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου. Επίσης, σε περίπτωση που δεν υποκαθίστανται οι επιμέρους γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων φορέων και το αντικείμενό τους είναι ουσιώδες για την ανάπτυξη του έργου, οι τελευταίοι θα πρέπει να ενημερώνονται από το Συμβούλιο για την υποβολή αιτήματος σύγκλησής του, ώστε να μεριμνήσουν για τις υπολειπόμενες ενέργειες τους με απόλυτη προτεραιότητα έως την σύγκληση του Συμβουλίου. Ειδικά στην περίπτωση του Υπουργείου Πολιτισμού όταν εκκρεμεί απόφαση Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ή Κεντρικού Συμβουλίου Νεότερων Μνημείων, ή άλλου Συμβουλίου ή άλλης Επιτροπής, θα πρέπει η σχετική γνωμοδότηση να εκδίδεται πριν την σύγκληση του Συμβουλίου. Επιπροσθέτως, στην παράγραφο 5 θα πρέπει να προστεθεί η επιστροφή των Εγγυητικών Καλής Εκτέλεσης που προβλέπονται στις ανταγωνιστικές διαδικασίες. Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητη και πρέπει να προβλεφθεί η αυτοδίκαιη παράταση των προθεσμιών ηλέκτρισης στα έργα που έχουν επιτύχει σε ανταγωνιστικές διαδικασίες για την σύναψη σύμβασης λειτουργικής ενίσχυσης, κατόπιν των ανωτέρω καθυστερήσεων των αδειοδοτούντων φορέων. Περαιτέρω, αν και στην παράγραφο 6 προβλέπεται η αναστολή των προθεσμιών δεν γίνεται αναφορά για το Τέλος Δέσμευσης Φυσικού Χώρου Εγκατάστασης, το οποίο ελλείψει σχετικής αναφοράς, εξακολουθεί να επωμίζεται ο κάτοχος της Βεβαίωσης ή Βεβαίωσης Ειδικού Έργου (και περιορισμένη προθεσμία παράτασης της ισχύος της Βεβαίωσης για 12 μήνες), αν και η καθυστέρηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Ακολούθως δεν ρυθμίζεται η αντίστοιχη παράταση της Εγγυητικής Επιστολής Βεβαίωσης Παραγωγού. Επιπρόσθετα, προτείνεται η επαναδιατύπωση της παραγράφου 6 για χορήγηση αναστολής εφόσον η θετική γνώμη του Συμβουλίου αφορά είτε σύνολο ή τμήμα του έργου και παράταση των Αδειών Παραγωγής, Βεβαιώσεων Παραγωγού και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι την έκδοση της σχετικής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, καθώς και την εξαίρεση των ανωτέρω έργων από την υποχρέωσης καταβολής του Τέλους Δέσμευσης Φυσικού Χώρου Εγκατάστασης κατά την παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4685/2020. Κατά περίπτωση και εφόσον κατόπιν της τροποποίησης της ΑΕΠΟ απαιτείται η τροποποίηση της Βεβαίωσης Παραγωγού η σχετική παράταση να παρατείνεται μεχρι και την τροποποίηση της Βεβαίωσης από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Τέλος, προτείνεται να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα εξέτασης/ αξιολόγησης των αιτήσεων τροποποίησης της ΑΕΠΟ ή Φακέλων Συμμόρφωσης για τα έργα που έχουν επιτύχει σε ανταγωνιστική διαδικασία , ώστε να είναι εφικτή η τήρηση των αυστηρών ορόσημων και χρονικών ορίων που τίθενται στις Προκηρύξεις των ανταγωνιστικών διαδικασιών.