• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχαήλ Τσαγκατάκης' | 19 Μαρτίου 2024, 00:53

    Πρόλογος παρέμβασης: η HVA όφειλε, όπως αναφέρει, «…να διερευνήσει τα αίτια και τις επιπτώσεις των πλημμυρών, ώστε να αναπτύξει ένα γενικό σχέδιο που θα καθιστούσε την περιοχή πιο ανθεκτική στις πλημμύρες» και για το σκοπό αυτό «κινητοποίησε διερευνητικές αποστολές που εξέτασαν τις ζημιές από διάφορες οπτικές γωνίες, ώστε να βρουν τα αίτια, να σκιαγραφήσει μια βιώσιμη στρατηγική αποκατάσταση από τις πλημμύρες, ώστε να χρησιμεύσει, ως παράδειγμα για άλλες χώρες της ΕΕ και να δημιουργήσει προηγούμενο για το πώς οι θεσμοί, οι επιχειρήσεις, οι υποδομές και η πολιτική προστασία μπορούν γρήγορα και οικονομικά να προσαρμοστούν και να καταστούν ανθεκτικοί στους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και να μεταρρυθμίσει τη νοοτροπία των αγροτών, ώστε να καταστεί η περιοχή πιο ανταγωνιστική από ό, τι ήταν πριν από την καταιγίδα Daniel…». Ο βαρύγδουπος στόχος δεν επιτεύχθηκε. Το Γενικό Σχέδιο αποτυγχάνει να διαγνώσει τα αίτια. Είναι φανερό, ότι συντηρείται περίτεχνα με λίγα «φύλλα συκῆς», η προπαγάνδα ότι τα αίτια των συστημικών καταστροφών ανθρώπων, ζώων και παραγωγικών μέσων ήσαν τα καιρικά φαινόμενα και η κλιματική αλλαγή. Αν και γνωρίζει άριστα, ότι αναφέρεται στο προοίμιο της Οδηγίας για την αξιολόγηση των πλημμυρών, ότι « …Οι πλημμύρες είναι φυσικά φαινόμενα τα οποία είναι αδύνατο να προληφθούν. Ωστόσο, ορισμένες ανθρώπινες δραστηριότητες (όπως η αύξηση των ανθρωπίνων οικισμών και περιουσιακών στοιχείων στις πλημμυρικές περιοχές καθώς και η μείωση της φυσικής ικανότητας του εδάφους όσον αφορά την κατακράτηση υδάτων κατά τη χρήση γης) και η αλλαγή του κλίματος συμβάλλουν στην αύξηση της πιθανότητας επέλευσης φαινομένων πλημμύρας και των αρνητικών τους επιπτώσεων. Η αλήθεια είναι ότι είναι σκόπιμο και επιθυμητό να μειωθεί ο κίνδυνος των αρνητικών και τραγικών σωστότερα συνεπειών που συνδέονται με τις πλημμύρες. • Θάνατοι, • μετακινήσεις πληθυσμών, • ασύλληπτες ζημίες στο περιβάλλον, • σοβαρή διακινδύνευση ή αναστολή της οικονομικής ανάπτυξης και • υπονόμευση των οικονομικών δραστηριοτήτων, • στην ανθρώπινη υγεία και ζωή, • στο περιβάλλον, • στην πολιτιστική κληρονομιά, • στην οικονομική δραστηριότητα • στις υποδομές... ότι η νομοθεσία έχει αναθέσει την αρμοδιότητα και την αστική, ποινική και πολιτική, ευθύνη διαχείρισης των υδάτινων πόρων σε όλες τις διαστάσεις τους, • στην κυβέρνηση, τα όργανά της κι ανάμεσά τους, o η Εθνική Επιτροπή Υδάτων, o το Εθνικό Συμβούλιο Υδάτων, o η Γενική Γραμματεία Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, o η Γενική Γραμματεία Προστασίας, το Υπουργείο προστασίας του πολί¬τη, o η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Στερεάς Ελλάδας – Θεσσαλίας ότι η νομοθεσία έχει ουσιαστικά αφαιρέσει από τους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης αρμοδιότητα για τους υδάτινους πόρους, αν και είναι τοπικές υποθέσεις, Και ότι η χώρα σύρεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί για δεκαετίες δεν εκπλήρωνε πολλαπλές υποχρεώσεις της και για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και για την αξιολόγηση και αποτροπή των κινδύνων από πλημμύρες παρά το βεβαρημένο ιστορικό μητρώο της συγκεκριμένης περιφέρειας.΄ Ότι τα πραγματικά αίτια σχετίζονται με το αναχρονιστικό και διασπαρμένο θεσμικό πλαίσιο που αφορά τη διακυβέρνηση των υδάτινων πόρων και τον μη εκσυγχρονισμό τους με διαλειτουργική διασύνδεσή του με το αρχαίο θεσμικό πλαίσιο των εγγείων βελτιώσεων του 1958, 1959 όπως με μύριες τροποποιήσεις ισχύει σήμερα, των συνιστωσών του (έδαφος, νερά και γεωργία) και των οργάνων τους (ΟΕΒ) θα επανέλθουμε, αξιολογώντας το Γενικό Σχέδιο στις λεπτομέρειές του… ιδίως, τις αποκλίνουσες από τις Οδηγίες για τους υδάτινους πόρους και την αξιολόγηση και αποτροπή των κινδύνων από πλημμύρες προσεγγίσεις της σχετικά με τη διακυβέρνηση, το θεσμικό πλαίσιο και τους θεσμούς....