• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχαήλ Τσαγκατάκης' | 22 Μαρτίου 2024, 09:13

    ....Καταλήγαμε στην προηγούμενη παρέμβαση, ότι αχίλλειος πτέρνα της αρχιτεκτονικής δομής του Γενικού Σχεδίου είναι η απουσία αξιολόγησης του νομικού θεσμικού πλαισίου και νομικών, στους οποίους θα έπρεπε να είχε ανατεθεί η ευθύνη εκπόνησης ενός ακόμη ολόκληρου κεφαλαίου με τίτλο «FLOODS MANAGEMENT IN THESSALY, THE AWAKENING OF FLOODS IN THESSALY - How to Address Legal Challenges VOLUME VII: LEGAL WARNINGS & PROPOSALS». Και προφανώς τα βέλη απευθύνονται στην Κυβέρνηση, που κράτησε έξω από την ανάθεση αυτό το Κεφάλαιο και η HVA δεν αντιλήφθηκε την παγίδα ή συμφώνησε, αντιλαμβανόμενη, ότι είναι «λάκκος λεόντων» και κοστοβόρο. Όμως αυτό αποτελεί και την απόδειξη της συνολικής, επικίνδυνης αδυναμίας των προτάσεων της HVA και του γεγονότος, ότι οι προτάσεις της διαμορφώθηκαν χωρίς να έχουν αναζητήσει και αναλύσει τη γνώση που αφορά στον νομικό ιστό της αράχνης για τους υδάτινους πόρους, το έδαφος και γενικότερα το οικοσύστημα του φυσικού περιβάλλοντος που διέπει συνολικά τους υδάτινους πόρους. Η δομή του Γενικού Σχεδίου προφανώς, είναι απόρροια μιας κατανοητής στρατηγικής της, η οποία διαμορφώνεται με την θεμιτή σκέψη προσέγγισης των ενδεικνυόμενων τεχνικών λύσεων για την αντιμετώπιση των κινδύνων των πλημμυρών, με τις τεχνηέντως, όμως διατυπούμενες επιφυλάξεις της, ότι επαφίεται στην Κυβέρνηση να διασφαλίσει την κατάλληλη διαμόρφωση και εφαρμογή του απαιτούμενου θεσμικού πλαισίου. Έτσι, αναπόφευκτα, η προσπάθειά της θα καταρρεύσει με όσες συνέπειες αυτό θα έχει για το κύρος της, σαν χάρτινος πύργος, για τον απλό λόγο, ότι η πολιτεία δεν έχει τις δεξιότητες που απαιτούνται, αλλά ούτε και την πολιτική βούληση στην πραγματικότητα για να θεσπίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο. Για δε το υπάρχον, είναι δεδομένο, ότι το γνωρίζουν ελάχιστοι, και όσοι το γνωρίζουν, φρίττουν, όπως θα έφριττε και η HVA, αν το γνώριζε. Έτσι, με λύπη εκφράζεται η βέβαιη πρόβλεψη, ότι η HVA θα διαπιστώσει ότι η εφαρμογή του Σχεδίου της δεν θα υπάρξει ή θα στρεβλωθεί, εκτός από ότι απαιτείται, α) για την επικαιροποίηση των σχεδίων πλημμυρών και των συναπτομένων με αυτά με την εσπευσμένη και σωστή πιθανότατα με την εφαρμογή των συστάσεων της HVA, β) για την απομάκρυνση των κινδύνων καταδικαστικών αποφάσεων και γ) για τη δημιουργία του Υδροκέφαλου Οργανισμού Υδάτων Θεσσαλίας. Αυτός θα συσταθεί γιατί αποτελεί μύχια επιδίωξη της κυβέρνησης από το 2021, κατ’ εικόνα και ομοίωση ενός άλλου μορφώματος με βεβαρημένο παρελθόν, που ανέστησε, του «Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, ΟΑΚ ΑΕ». Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται προσωρινά το φύλλο συκής προστασίας των υδάτων, ως δημόσιου αγαθού, με την επίκληση, ότι η Πολιτεία ελέγχει τα μορφώματα αυτά, βέβαια, μέχρις ότου έρθει το πλήρωμα του χρόνου ν’ αποφασίσει την αποεπένδυση, όπως πρόσφατα ανακοίνωσε για συστημικές τράπεζες ή έχει πράξει σε άλλους τομείς. Γιατί απλά και οι υδάτινοι πόροι για ευνόητους λόγους είναι ενταγμένη στο όραμά της, ενός great reset κατά τις διδαχές ομοϊδεατών (Scwab, Rodrik, Hayek κλπ). Για την τεκμηρίωση των αναφορών στη σημερινή παρέμβαση, πλούσιο υλικό περιέχεται στον υπερσύνδεσμο: (https://watercycle.gr/wp-content/uploads/2021/11/%CE%9F%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3%CE%A5%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9C%CE%91-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%91.pdf) στη μελέτη “Οι έγγειες βελτιώσεις” οι συνιστώσες τους και το οικοσύστημα του φυσικού περιβάλλοντος». Στο άρθρο τεκμηριώνεται ότι οι υδάτινοι πόροι αποτελούν μαζί με το έδαφος αβιοτικά στοιχεία του οικοσυστήματος του φυσικού περιβάλλοντος, ότι μαζί εξυπηρετούν τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, συνθέτοντας το ισχύον από τα έτη 1958, 1959 θεσμικό πλαίσιο «ΤΩΝ ΕΓΓΕΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ», ότι επιβάλλεται υπό το φως και των κρίσιμων Οδηγιών για τους Υδάτινους Πόρους και την αντιμετώπιση των πλημμυρών από το 2000 η θεσμική προσέγγισή τους με βάση, όμως, το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο και την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη διαλειτουργικότητα. Στο ίδιο άρθρο περιέχονται η καταγραφή της ελληνικής πραγματικότητας από την οπτική του εδάφους, των υδάτινων πόρων, της γεωργίας κλπ, (δηλαδή των εγγείων βελτιώσεων), των θεσμισμένων οργάνων της (ΟΕΒ, ΓΟΕΒ, ΔΕΥΑ) καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις στρατηγικής, χρηματοδότησης, πολιτικών. Η σύγκριση του άρθρου με τις σχετικές αναφορές στο Γενικό Σχέδιο της HVA θα διαπιστώσει ότι δεν την κολακεύει. Απόδειξη γι αυτό παρέχουν η ένδειξη ότι το Γενικό Σχέδιο τιτλοφορείται «WATER MANAGEMENT IN THESSALY, IN THE WAKE OF STORM DANIEL, How to Address Thessaly’s Water-Related Agricultural Challenges». Κάθε λέξη του τίτλου αμφισβητείται, διότι, 1) το ζήτημα και ο λόγος ανάθεσης της μελέτης είναι οι πλημμύρες και όχι συνολικά η διαχείριση των υδάτινων πόρων, η οποία δεν θα μπορούσε να είναι ξεκομμένα σε σχέση με την υπόλοιπη ελλάδα, 2) δεν πρόκειται για «wake of storm Daniel», αλλά για “Floods new awakening in Thessaly”, 3) είναι ρηχή κι αστεία η φιλοδοξία «of addressing the Thessaly’s water related agricultural challenges”, ενόσω οι συντάκτες του σχεδίου φαίνεται ν’ αγνοούν τη νομική και επιχειρησιακή διάσταση στην Ελλάδα, ΤΩΝ ΕΓΓΕΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ. Αρκεί για την απόδειξη η ανάγνωση του σχετικού Κεφαλαίου Δ’ στον παραπάνω υπερσύνδεσμο. Θα επανέλθουμε…