• Άρθρο 37 Μέτρα αντιμετώπισης λειψυδρίας Με το άρθρο αυτό προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις που μια περιοχή κηρύσσεται σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας οι Δ.Ε.Υ.Α. ή οι ΟΤΑ δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με την ΕΥΔΑΠ ή την ΕΥΑΘ για την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αντιμετώπισης της έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας. Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο που το άρθρο προβλέπει κατ’ αποκλειστικότητα την συνδρομή της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, και όχι άλλης Δ.Ε.Υ.Α. ή άλλου φορέα που θα μπορούσε να συνδράμει την πληγείσα. Παραπέρα, το άρθρο περιέχει ευνοϊκές ρυθμίσεις για ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ στις περιπτώσεις που συνάπτουν τις παραπάνω συμβάσεις όπως ότι τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται Στρατηγικές Επενδύσεις, πρόσληψη ειδικού εμπειρογνώμονα κ.α., ενώ δεν δίνεται καθόλου η δυνατότητα στις Δ.Ε.Υ.Α. να αξιοποιήσουν τις ευνοϊκές αυτές ρυθμίσεις. Με το άρθρο αυτό το Υπουργείο Περιβάλλοντος μεροληπτεί υπέρ των δύο μεγάλων εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης που τις εξοπλίζει με προνόμια στις περιπτώσεις λειψυδρίας, δημιουργώντας έτσι ένα μονοπώλιο που μπορεί να προσβληθεί δικαστικά με προφανείς τις επιπτώσεις στη διαχείριση των υδατικών πόρων στην περιφέρεια. Επιπλέον, η διάταξη του αρ.37 του νομοσχεδίου, σχετικά με τα μέτρα αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας είναι αντισυνταγματική, καθώς μόνο η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ αποφασίζουν σύμφωνα με την παρ.2 ότι θα ορισθούν με απόφαση των ΔΣ τους αναθέτοντες φορείς σε έργα εκτός χωρικής τους αρμοδιότητας, θέτοντας ουσιαστικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκτός αρμοδιότητας σημαντικών έργων τα οποία ήδη δρομολογούν σε όλα τα επίπεδα λόγω και εμφάνισης συχνών και έντονων καιρικών συνθηκών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποσαφηνιστούν οι «έκτακτες ανάγκες λειψυδρίας» αφού στα ΣΔΛΑΠ προβλέπονται οι υποχρεώσεις των παρόχων υπηρεσιών ύδατος για τη σύνταξη Masterplan για την έγκαιρη λήψη μέτρων κάλυψη μελλοντικών αναγκών ύδρευσης.