• Σχόλιο του χρήστη 'Κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ' | 11 Ιουνίου 2025, 15:58

    Άρθρο 18 – Νέες παράγραφοι 6 και 7. Σημαντική ώθηση στην διείσδυση του Βιομεθανίου στις μεταφορές μπορεί να δώσει η ένταξή του στα αναγνωρισμένα βιοκαύσιμα μεταφορών ως ξεχωριστή κατηγορία, ορίζοντας το ποσοστό ανάμιξής του με το φυσικό αέριο μεταφορών σε υγροποιημένη ή συμπιεσμένη μορφή. Ενδιαφέρον επ’ αυτού είναι ότι η πρώτη μονάδα βιομεθανίου στην Ελλάδα, ήδη εν λειτουργία, τροφοδοτεί την (εθελοντική) πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ για εφοδιασμό αποκεντρωμένων πρατηρίων CNG με συμπιεσμένο Βιομεθάνιο. Προτείνονται οι εξής νέες παράγραφοι στο άρθρο 18: 6. Η παράγραφος 3 του άρθρου 32ΣΤΑ του Ν. 3468/2006 που προστέθηκε με το άρθρο 74 του Ν. 5037/2023 τροποποιείται ως εξής: Εντός του ελάχιστου μεριδίου που αναφέρεται στην παρ. 1, η συνεισφορά των προηγμένων βιοκαυσίμων και των βιοαερίων, που παράγονται από τις πρώτες ύλες του Μέρους Α’ του Παραρτήματος 6, ως μερίδιο της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, ανέρχεται σε τουλάχιστον ένα τοις εκατό (1%), το έτος 2025 και τουλάχιστον τρία και μισό τοις εκατό (3,5%), έως το έτος 2030. Από 1-1-2027 η συνεισφορά των βιογενών αερίων καυσίμων που υπόκεινται σε αυτήν την διάταξη υπολογίζεται επί του συνόλου του φυσικού αερίου που διατίθεται στον τομέα των μεταφορών και δεν συμψηφίζεται με τα λοιπά βιοκαύσιμα. 7.Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθορίζονται οι ειδικοί όροι εποπτείας της τήρησης αυτής της υποχρέωσης από τους προμηθευτές αερίων καυσίμων που καταναλώνονται στις μεταφορές