• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ - HEYGAZ' | 12 Ιουνίου 2025, 14:51

    Άρθρο 16, Παράγραφος 1 – Διάθεση του Παραγόμενου Βιομεθανίου Προτείνεται, να προστεθεί ρητά και η ναυτιλία στους τελικούς πελάτες του βιομεθανίου. Μεταξύ των κλάδων που αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για απορρόφηση ποσοτήτων βιομεθανίου / bio-LNG, θα είναι δίχως αμφιβολία η ναυτιλία. Ο βαθμός ωριμότητας των τεχνολογιών παραγωγής βιομεθανίου και η μη ύπαρξη ανάγκης παρέμβασης στις υπάρχουσες υποδομές φυσικού αερίου/ LNG σε συνδυασμό με τις διαφαινόμενες ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες που χαρακτηρίζουν τη ναυτιλία, θέτουν το συγκεκριμένο καύσιμο ως ιδανική λύση για άμεση απανθρακοποίηση του κλάδου. Άρθρο 16, Παράγραφος 2 – Διάθεση του Παραγόμενου Βιομεθανίου Προτείνεται να γίνει σαφής και ρητή αναφορά στη δυνατότητα διάθεσης του παραγόμενου βιομεθανίου ως υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG). Με την υφιστάμενη διατύπωση της παραγράφου 2, δε φαίνεται να είναι σαφής η δυνατότητα διάθεσης του παραγόμενου βιομεθανίου ως υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG). Άρθρο 16, Παράγραφος 2 – Εικονικός Αγωγός και Έγχυση bio-CNG στο ΕΣΦΑ ή Δίκτυο Διανομής Προτείνεται, η εκ νέου ρητή αναφορά της δυνατότητας έγχυσης του παραγόμενου βιομεθανίου, μέσω εικονικού αγωγού, ήτοι της συμπίεσής του (bio-CNG) και μεταφοράς του προς πιστοποιημένα σημεία εισόδου/έγχυσης του δικτύου, για μη συνδεδεμένες μονάδες. Άρθρο 16, Παράγραφος 2 - Εικονική Υγροποίηση Προτείνεται η ρητή πρόβλεψη παροχής υπηρεσίας εικονικής υγροποίησης βιομεθανίου από τον Διαχειριστή του ΕΣΦΑ, το οποίο εισάγεται ως αέριο στο Σύστημα Μεταφοράς φυσικού αερίου, και παραλαμβάνεται σε υγροποιημένη μορφή από τις εγκαταστάσεις μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα. Η εικονική υγροποίηση αφορά την διαδικασία κατά την οποία ποσότητα εγχεόμενου βιομεθανίου στο δίκτυο φυσικού αερίου, συνοδευόμενο από τα αντίστοιχα πιστοποιητικά προέλευσης, μπορεί να «υγροποιηθεί» εικονικά μέσω της δυνατότητας απόληψης της ίδιας ποσότητας ενέργειας, συνοδευόμενη από τα ίδια πιστοποιητικά προέλευσης από υφιστάμενους τερματικούς σταθμούς LNG — όπως η Ρεβυθούσα — σε υγρή μορφή, χωρίς να απαιτείται φυσική υγροποίηση από τον ίδιο τον παραγωγό. Επιτρέπεται συνεπώς, η χρήση bio-LNG στις οδικές μεταφορές, τη ναυτιλία και μη συνδεδεμένους καταναλωτές, που βρίσκονται σε σημεία απομακρυσμένα από τον τόπο παραγωγής του βιομεθανίου, με πλήρη λογιστική ιχνηλασιμότητα και μηδενική ανάγκη για επενδύσεις σε εξοπλισμό υγροποίησης. Η πρακτική αυτή εφαρμόζεται ήδη σε ώριμες ευρωπαϊκές αγορές και συνεισφέρει καθοριστικά στην ανάπτυξη μιας ευέλικτης και αποκεντρωμένης αγοράς ανανεώσιμων καυσίμων. Ενισχύει τη σύνδεση του αγροτικού και βιομηχανικού τομέα με τις πράσινες μεταφορές και τη ναυτιλία και μεγιστοποιεί την αξιοποίηση της υφιστάμενης υποδομής.