• Άρθρο 9 Να παραμείνει ως έχει το τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν.2742/1999. Η έμφαση στην «προτεραιότητα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας» σε όλους τους σχετικούς νόμους θα καταργήσει κάθε φραγμό και έλεγχο για την κατασκευή έργων ΑΠΕ. Να τροποποιηθεί το εδάφιο α’ του άρθρου 9 και να περιλαμβάνει όλες τις περιοχές προστασίας της φύσης (όχι μόνο απόλυτης προστασίας) χωρίς να απαιτείται σχετική αναφορά για τις ΑΠΕ στις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες. Το προτεινόμενο εδάφιο ανοίγει το δρόμο για κατασκευή ΑΠΕ ακόμη και σε περιοχές απολύτου προστασίας της φύσης αφού πολλές από τις οικείες ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες δεν έχουν σχετική τεκμηρίωση για τις ΑΠΕ. Η λεηλασία των πιο παρθένων τόπων της Ελλάδας σε όλο της το μεγαλείο. Να μην προστεθεί η παράγραφος 3 στο άρθρο 9 του ν.2742/1999. Ο χωροταξικός σχεδιασμός της χώρας πρέπει να γίνει με βάση τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Τα Τοπικά Χωροταξικά Σχέδια πρέπει να αποτελούν τη βάση του χωροταξικού σχεδιασμού και να ενσωματώνονται στα Περιφερειακά, Γενικά και Ειδικά Χωροταξικά τα οποία θα εναρμονίζονται με τα Τοπικά. Δεν μπορούν κάποιοι «τεχνοκράτες» στην Αθήνα να αποφασίζουν για την Ελληνική Περιφέρεια. Αυτό ονομάζεται Δικτατορία. Να παραμείνουν ως έχουν τα παρακάτω εδάφια του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: - το εδάφιο ια’ της παραγράφου 1 του άρθρου 6 (Κεφάλαιο Β) (ια. Άλλων περιοχών ή ζωνών που υπάγονται σήμερα σε ειδικό καθεστώς χρήσεων γης, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση αιολικών εγκαταστάσεων και για όσο χρόνο ισχύουν.), - το εδάφιο η’ της παραγράφου 1 του άρθρου 14 (Κεφάλαιο Γ), (η. Άλλων περιοχών ή ζωνών που υπάγονται σήμερα σε ειδικό καθεστώς χρήσεων γης, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση Μ.ΥΗ.Ε. και για όσο χρόνο ισχύουν.) - τα εδάφια ε’ και στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 17 (ε. Τα δάση και οι γεωργικές γαίες υψηλής παραγωγικότητας όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 56 του ν. 2637/1998 όπως ισχύουν. στ. Άλλες περιοχές ή ζώνες που υπάγονται σήμερα σε ειδικό καθεστώς χρήσεων γης, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση εγκαταστάσεων εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας και για όσο χρόνο ισχύουν.), - η παράγραφος 3 του ιδίου άρθρου (Κεφάλαιο Δ) (3. Ειδικώς για την εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε πολυσύχναστους χώρους πρέπει, στο πλαίσιο της σχετικής περιβαλλοντικής αδειοδότησης, να καθο ρίζονται τα κατά περίπτωση κατάλληλα μέτρα για να μην υπάρχει οπτική όχληση.) - και το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης α’ της παραγράφου 2 του άρθρου 21 (Κεφάλαιο Ε) του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. (Παρέκκλιση από την παραπάνω διάταξη είναι δυνατή μετά από σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. μετά από τεκμηριωμένη πρόταση της οικείας περιφέρειας και εισήγηση της Διεύθυνσης Χωροταξίας.) Η επιχειρούμενη κατάργηση όλων των παραπάνω εδαφίων αποσκοπεί στη διαγραφή περιοριστικών διατάξεων και τη λεηλασία των δασών και γεωργικών γαιών υψηλής παραγωγικότητας. Να μην αντικατασταθούν οι περιπτώσεις α’ και β’ της παραγράφου 6 του άρθρου 56 του ν.2637/1998, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 παρ. 37 του ν.2945/2001. Είναι παράλογη η εγκατάσταση ΑΠΕ σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας. Δεν υπάρχει λόγος να εγκαθίστανται τα φωτοβολταικά στα καλύτερα χωράφια, αλλά ούτε και στις παρθένες βουνοκορφές. Υπάρχουν χιλιάδες στρέμματα σε στέγες σπιτιών, εργοστασίων, δημοσίων κτιρίων κλπ., που μπορούν να εγκατασταθούν φωτοβολταικά, πάνω ακριβώς από τον καταναλωτή. Η ευθύνη και το κόστος παραγωγής ενέργειας πρέπει να αναληφθεί από τους καταναλωτές ενέργειας.