• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΤΩΝ' | 19 Ιουλίου 2010, 08:48

    ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣΑΤΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣ ΣΠΑΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΒΑΣ. ΠΑΥΛΟΥ & ΦΛΕΜΙΝΓΚ Τ.Κ. : 190 04 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:2106632040 ΤΗΛ.: 66.32.200 FAX : 66.33.311 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΠΑΤΩΝ A) Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έχει αναρτήσει για διαβούλευση το Νομοσχέδιο που αναφέρεται με τον τίτλο “Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών, και άλλες διατάξεις”. Χρόνος Διαβούλευσης από 12-07-2010 έως 19-07-2010, ώρα 23:59. Τα σχετικά άρθρα με τους Δασικούς Χάρτες και λοιπά είναι τα αναφερόμενα στο σχετικό κείμενο με αριθμούς 13 έως και 27. Β) Είναι γνωστό ότι μετά το Σύνταγμα του έτους 1975 ψηφίστηκαν οι Νόμοι 248/76 και 998/79. Ο Νόμος 998/79 ενεργοποιήθηκε με την εγκύκλιο 159140/1077/12-03-1980 της Διεύθυνσης Δασών του Υπουργείου Γεωργίας. Τόσο το Σύνταγμα του 1975 όσο και ο Νόμος 998/79 δεν προέβλεπαν ποσοστό δασοκάλυψης για να κριθεί μία έκταση δασική. Αντίθετα η εγκύκλιος της 12ης Μαρτίου 1980 καθιέρωσε χωρίς την πρόβλεψη στο σχετικό Νόμο 998/79 το ποσοστό του 15%. Αυτή την εγκύκλιο και αυτό το αυθαίρετα επιλεγμένο ποσοστό χρησιμοποίησαν οι Δασικές Υπηρεσίες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους. Με την τροποποίηση του Συντάγματος του έτους 2001 εδόθη η δυνατότητα ώστε Νόμος να προβλέπει το ποσοστό και την αναγκαία έκταση για να υπάγεται μία ιδιοκτησία στη Δασική Νομοθεσία. Στη συνέχεια εξεδόθη ο Ν. 3208/2003 ο οποίος καθιέρωσε το ποσοστό του 25% και των 3 στρεμμάτων (άνω αυτών) για να χαρακτηρίζεται μία έκταση ως δασική. Το Συμβούλιο της Επικρατείας σε σχετική του εισήγηση επί προσφυγής που είχε ασκηθεί κατά του Ν. 3208/2003 διατύπωσε την θέση του ότι η ερμηνευτική δήλωση στο άρθρο 24Σ δεν απαγορεύει στο Νομοθέτη να καθορίσει τις ειδικότερες και μάλιστα ποσοτικές προϋποθέσεις που απαιτείται να συντρέχουν προκειμένου να ονομαστεί ένα οργανικό σύνολο δάσος η δασική έκταση. Γίνεται δε επίκληση των συζητήσεων στην Αναθεωρητική Βουλή (ΡΗ΄/07-02-2001 σ.252 και συν ΡΘ΄/08-02-2001 σ.303) κατόπιν των οποίων τέθηκε η λέξη “αναγκαία” πριν από τις λέξεις “επιφάνεια εδάφους” στην ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 24Σ. Έτσι η θέσπιση των προϋποθέσεων της συγκόμωσης των Δασικών ειδών και της αναγκαίας έκτασης ως δασικής με τον Ν. 3208/2003 είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα (βλ. εισήγηση υπόθεσης με αριθμό κατάθεσης 2830/02-04-2004). Στη συνέχεια με το Ν. 3818/2010 καταργήθηκε η παράγραφος 1 του άρθρου 1 του Ν.3208/2003 πλην της περιπτώσεως γ) η οποία διατηρείται σε ισχύ ως αυτοτελής παράγραφος. Προτείνει: Α) Οι Δασικοί Χάρτες να περιέχουν: 1. τα όρια εντός σχεδίου περιοχών και τα όρια εγκεκριμένων ΓΠΣ 2. τα όρια των διαμορφωμένων στο έδαφος οικισμών 3. τα όρια αγροτικών αποκαταστάσεων (διανομές – εκούσιες μεταβιβάσεις) δηλ. το εξωτερικό περίγραμμα αυτών Β) Οι Ο.Τ.Α Α΄ βαθμού: 1.Να λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου των χαρτών, να συμμετέχουν και να γνωμοδοτούν πριν την ανάρτηση των Δασικών Χαρτών. 2. Να ελέγχουν τα ανωτέρω αναφερόμενα όρια. Γ) Τα έντυπα των αντιρρήσεων να προβλεφθεί στον προτεινόμενο Νόμο να έχουν τη μορφή δικογράφου & για την υποβολή αντίρρησης να χορηγείται απόσπασμα του αναρτημένου χάρτη. Δ) Στο Συμβούλιο ΡΣΑ Αθήνας – Αττικής θα πρέπει να μετέχουν τρείς (03) εκπρόσωποι αγρότες της υπαίθρου από την Δυτική, Βορειοανατολική και Νοτιοανατολική Αττική. ΑΠΟΦΑΣΗ 125/2010 Δ.Σ.