• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Παπαδιονυσίου' | 13 Οκτωβρίου 2010, 21:46

    Διαβάζοντας με συντομία σχόλια για τον ΚΜΛΕ, έχω να παρατηρήσω και επιστήσω την προσοχή σε κάποια, όπως πιο κάτω: 1. Γίνεται μια προσπάθεια άτομα που δεν έχουν την αντίστοιχη εκπαίδευση με την παρακολούθηση των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων στις πανεπιστημονικές τους σπουδές, την γενική γνώση και εμπειρία ή που δεν είναι καν Μηχανικοί, να προσπαθούν να οικειοποιηθούν θέσεις Μηχανικού Μεταλλείων ή Ορυκτών Πόρων . 2. Η Μεταλλευτική Επιχείρηση, που δεν είναι ο Κύριος του (Τεχνικού)Έργου, είναι υπεύθυνη για τους εργολάβους που η ίδια έχει επιλέξει, πιθανά για λόγους μόνο χαμηλού κόστους. Επομένως και για τα ατυχήματα κάθε μορφής που τυχόν θα τους συμβούν με πρώτη τη δική τους υπαιτιότητα, αν υπάρχει. Επομένως θα πρέπει να αναφέρει και τα ατυχήματά τους στις Αρχές και να τα θεωρεί στα δικά της Στατιστικά Στοιχεία. 3. Ο Δείκτης Σοβαρότητας Ατυχημάτων πρέπει να επιβαρύνεται και με τα θανατηφόρα. Απλή αναφορά τους όπου δεν φαίνεται με ένα peak στις ανάλογες καμπύλες παρουσίασης η εμπειρία δείχνει ότι μοιάζει με σχεδόν απόκρυψη. 4. Διαφαίνεται μια προσπάθεια απομείωσης του ρόλου της επίβλεψης από Μηχανικό με μέχρι ..να επιβλέπει κάθε ένα μήνα!. Με την ίδια λογική στο tunneling όπου πολλές φορές απασχολούνται λιγότεροι από 15 εργαζόμενοι στη βάρδια, δεν θα έπρεπε να υπάρχει Μηχανικός βάρδιας π.χ., όλα τελικά να τα κάνει ο Εργοδηγός ή, γιατί όχι, ο Επιστάτης. Την ίδια μεταχείριση βλέπω και για τον Τ.Α 5. Για τα καψύλλια άχρηστων μερίδων, καλό θα είναι να διαβαστεί από τους εισηγούμενους την «επιφανειακή πυροδότηση» ξένη σχετική βιβλιογραφία. Γενικά παρατηρώ υπερβολικές αξιώσεις για τον νέο ΚΜΛΕ. Υπενθυμίζω ότι η νομοθεσία δεν αποτελεί ένα πολυσέλιδο τεχνικό εγχειρίδιο. Εναπόκειται στην κρίση και την μελέτη των πιο πέρα σύγχρονων εξελίξεων με νέα βιβλιογραφία από τους υπεύθυνους των εργασιών.