• Σχόλιο του χρήστη 'Ορέστης Κυρίτσης' | 14 Μαρτίου 2011, 09:24

    Το άρθρο 14 όπου καθορίζονται οι αρχές και οι δεσμεύσεις μιας ΕΕΥ είναι αρκετό για να καθορίζει τις προϋποθέσεις ένταξης στο μητρώο.Η υποχρέωση στελέχωσης της επιχείρησης με τουλάχιστον 1 ενεργειακό επιθεωρητή (άρθρο 6) είναι άστοχη και περιορίζει τον ανταγωνισμό καθώς οι μηχανικοί που εκπονούν τις ενεργειακές μελέτες ή επιβλέπουν ενεργειακά έργα δεν είναι απαραίτητο-υποχρεωτικό να είναι και ενεργειακοί επιθεωρητές.Άλλωστε, τις μελέτες ενεργειακής απόδοσης σύμφωνα με τον ΚΕΝΑΚ,για την έκδοση οικοδομικών αδειών δεν τις εκπονούν μόνον οι ενεργειακοί επιθεωρητές αλλά οι μηχανικοί που έχουν τα προσόντα βάσει του νέου νόμου.Δεν πρέπει να αποκλειστούν όλοι εκείνοι οι μηχανικοί που έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία με κριτήριο μόνον την άδεια ενεργειακού επιθεωρητή. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 10, είναι δυνατή "η εκτενής ενεργειακή επιθεώρηση και έλεγχος" από μια ΕΕΥ αλλά σύμφωνα με το άρθρο 12 δεν μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης (ΠΕΑ) για κτήρια που έχει συνάψει σύμβαση.Άρα, την ενεργειακή επιθεώρηση θα την αναλάβει ανεξάρτητος ενεργειακός επιθεωρητής για να μην υπάρχει το ασυμβίβαστο. Δηλαδή,για ποιό λόγο πάλι θα πρέπει η ΕΕΥ να στελεχώνεται από ενεργ.επιθεωρητή;Εκτός αν το αντικείμενο της ΕΕΥ είναι μόνον οι ενεργειακές επιθεωρήσεις αλλά και πάλι αυτό το κάνουν μεμονωμένα και οι μηχανικοί με άδεια ενεργειακού επιθεωρητή. Άλλωστε, σύμφωνα με τον κατάλογο των ενεργειακών υπηρεσιών (άρθρο 10) δεν φαίνεται κάπου η αναγκαιότητα της στελέχωσης με ενεργειακό επιθεωρητή αλλά μόνον με μηχανικούς ικανούς σε γνώσεις και εμπειρία. Εκτός αν σε κάποιο έντυπο, που δεν διευκρινίζεται στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, πρέπει να υπάρχει η σφραγίδα του ενεργ.επιθεωρητή.Εάν ναι, τότε θα μπορούσε μια επιχείρηση να συνεργάζεται με εξωτερικούς μηχανικούς και με σύμβαση έργου, όπως είναι το σύνηθες. Ελπίζω τα αναρτημένα σχόλια να ληφθούν υπόψη.