• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Γκίας' | 1 Απριλίου 2011, 18:15

    Κύριοι, Η εταιρεία της οποίας είμαι μέτοχος και διευθυντικό στέλεχος (Clarus ESCo,Εταιρεία Ενεργειακών Υπηρεσιών) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2010 με σκοπό (όπως τεκμηριώθηκε στο καταστατικό της) την δραστηριοποίηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κοινοτική οδηγία 2006/32. Πράγματι, η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει και υλοποιήσει έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με βάση Συμβάσεις Ενεργειακής Απόδοσης στις οποίες αναλαμβάνει κινδύνους σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και απόδοσης των εγκαταστάσεων και τις οποίες συγχρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια. Βρισκόμαστε, με βάση την προτεινόμενη ρύθμιση, στην περίεργη θέση να χρειάζεται για να εγγραφούμε στο μητρώο ΕΕΥ να παρουσιάσουμε τυπικά προσόντα που είναι περιττά ή ανεπαρκή για την ουσία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας μας. Κατά την άποψή μας λοιπόν, η ρύθμιση που προτείνεται είναι λανθασμένη γιατί προσπαθεί να καθορίσει τα προαπαιτούμενα για την άσκηση της δραστηριότητας μιας ΕΕΥ και όχι τα επιθυμητά αποτελέσματα από αυτήν, καταλήγοντας: -Στο να αμελεί την νομική και χρηματοοικονομική τεχνογνωσία που απαιτείται (όπως έχει ορθώς αναφερθεί και από άλλους συμμετέχοντες στην διαβούλευση). -Στο να αναγορεύει ως κύριο προαπαιτούμενο το αποτέλεσμα μιας αδιαφανούς, προσωρινής διαδικασίας για την απόδοση τίτλων ("Ενεργειακών Επιθεωρητών")βασισμένης σε τυπικά προσόντα αμφιβόλου αξίας για την συγκεκριμένο τίτλο ("ενεργειακά" έργα?). -Τέλος,ως αποτέλεσμα του παραπάνω να δημιουργεί την εντύπωση προσπάθειας δημιουργίας νέων "κλειστών" δραστηριοτήτων. Η πρότασή μας είναι να επικεντρωθεί η ρύθμιση στα επιθυμητά αποτελέσματα της δράσης των ΕΕΥ προς το κοινό συμφέρον και αυτά (ελπίζουμε να συμφωνήσετε ότι) είναι: -Η μεγιστοποίηση της διείσδυσης των ενεργειακών υπηρεσιών στην αγορά (που άλλωστε είναι και το πνεύμα της Οδηγίας 2006/32). -Ο μεγαλύτερος δυνατός ανταγωνισμός που θα επιτρέψει τον έλεγχο των τιμών και της ποιότητας. -Η εμπλοκή του κράτους μόνο υπό την ιδιότητα του εγγυητή της τήρησης των όρων του παιχνιδιού. -Η αποτελεσματική και διαφανής επιλογή "ενεργειακών επιθεωρητών" από τις ίδιες τις ΕΕΥ, με γνώμονα τους κινδύνους που αναλαμβάνουν μέσω της υπογραφής μιας ΣΕΑ και όχι τα τυπικά προσόντα που καθορίζονται ρυθμιστικά. Οι παραπάνω στόχοι εξυπηρετούνται επαρκώς από μια απλή ρυθμιστική παρέμβαση που προβλέπει: -Εγγραφή στο Μητρώο όλων όσων έχουν δηλώσει μέσω των καταστατικών των εταιρειών τους ότι σκοπεύουν να παρέχουν υπηρεσίες ΕΕΥ. -Τήρηση βάσης δεδομένων με τις ΕΕΥ και τις ΣΕΑ που συνάπτουν(π.χ. απο το ΚΑΠΕ, που θα ελέγχει και το ότι οι συμβάσεις πληρούν τον ορισμό της ΣΕΑ)που θα κατατίθενται (με προϋποθέσεις εμπιστευτικότητας) από αυτούς που θέλουν να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο. -Χρήση της βάσης δεδομένων για την κατάταξη των εταιρειών σε κατηγορίες. Βεβαίως υπάρχει και η εναλλακτική λύση να αφεθεί ο υπό ανάπτυξη κλάδος να αυτο-οργανωθεί αλλά κατανοούμε ότι αυτό είναι πιθανότατα εκτός των ορίων μέσα στα οποία γίνεται ο δημόσιος διάλογος. Παραμένουμε λοιπόν στην εισήγηση για την "μινιμαλιστική" ρυθμιστική παρέμβαση που περιγράφηκε συνοπτικά παραπάνω. Με τιμή Α Γκίκας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός,ΜΒΑ Γενικός Διευθυντής Clarus Esco Πατριάρχου Ιωακείμ 54 Αθήνα 10676 www.clarusesco.com