• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ' | 12 Μαΐου 2011, 08:09

    Χαίρομαι που επιτέλους υπάρχει αυτός ο ανοιχτός διάλογος, για να εκφράσει κάποιος, ο οποίος δεν έχει συμφέρον, την άποψη του και να σας μεταφέρει την εμπειρία του παρακολουθώντας τη θάλασσα του τόπου, του επί 25 χρόνια. Ο γνώμονας σ’ αυτή την άποψη είναι η επιβίωση της θαλάσσιας ζωής, αλλά και των παράκτιων περιοχών, που έχουν γίνει βορρά επίτευξη με κάθε μέσο των στόχων των ιχθυοκαλλιεργειών. Είμαι από τη Λαγκάδα της Χίου, που επί 25 χρόνια πληρώνει την ‘’ΑΝΑΠΤΥΞΗ’’, με την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της και την εξαθλίωση της περιοχής, (γιατί η όποια προσπάθεια αξιοποίησης προσκρούει στα συμφέροντα των ιχθυοκαλλιεργειών), την εγκατάλειψη των νέων από τον τόπο τους, (γιατί αυτό που τους συγκρατούσε ήταν η χωρίς σύγκριση διαφοράς του περιβάλλοντος της και του φυσικού της κάλλους από άλλες περιοχές). Είναι τυχαίο που καμία άλλη περιοχή του νησιού δε δέχεται την εγκατάσταση ιχθυοκαλλιεργειών στην περιοχή του; Οι πολίτες είναι γνώστες των επιπώσεων που έχουν συντελεστεί στη Λαγκάδα. Το επίσημο κράτος ήταν απών και οι αιρετοί μας άλειβαν το ψωμί τους βούτυρο. Τα αποτελέσματα γνωστά. -Δεν ασχολήθηκες κανένας με μία μελέτη του θαλάσσιου πλούτου που είχαμε…και τι απέμεινε τώρα; -Δεν ασχολήθηκε κανένας με τις επιπτώσεις των ιχθυοκαλλιεργειών στον άνθρωπο. -Δεν ασχολήθηκε κανένας γιατί η γόπα γίνεται λούτσος σε μέγεθος και όταν τη βγάζεις από τα δίχτυα λιώνει στα χέρια σου. -Δεν ασχολήθηκε κανένας με την πέρκα που το σπάνιο άρωμα της αντικαταστάθηκε με απαίσια οσμή και το κρέας την το τόσο ανθεκτικό, τώρα διαλύεται. -Δεν ασχολήθηκε κανένας για την εξαφάνιση όχι των σπάνιων ψαριών, αλλά αυτών που ήταν σε πλεόνασμα, όπως η ζαργάνα, το καλαμάρι κ.τ.λ. Οι ιχθυοκαλλιέργειες στην Ελλάδα αναπτύχθηκαν, γιατί καταπάτησαν και θα καταπατούν κάθε νόμο. Ψευδαισθήσεις δεν υπάρχουν, αυτά που επιβάλλουν τα συμφέροντα θα γίνουν, εκείνο που πρέπει να αναλογιστεί η πολιτεία είναι αν τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν ιχθυοκαλλιέργειες με τέτοιο εχθρικό περιβάλλον, γιατί το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.