• Σχόλιο του χρήστη 'Παντόπουλος Στέργιος' | 14 Ιουλίου 2011, 09:00

    Kαταρχήν με λύπη μου διαπιστώνω πως οι υπό συζήτηση τροποποιήσεις αφορούν μόνο τα θέματα ποσοστών χρηματοδότησης και διαχείρισης . Αυτό σημαίνει πως το Υπουργείο δεν παίρνει θέση για την πρακτική υλοποίησης των προγραμμάτων στους τρεις νομούς. Κρίσιμα σημεία για την ουσιαστική βελτίωση της διαδικασίας που προτείνω : 1. Ο σχεδιασμός , η διαχείριση , η αξιολόγηση και οι τεχνικοί σύμβουλοι να είναι όλοι διακριτοί και ανεξάρτητοι μεταξύ τους ανάδοχοι που θα προκύπτουν από ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία. Αν πχ ένας Δήμος έχει μελετητική εταιρεία και αυτή υλοποιεί το επιχ. σχέδιο του προγράμματος, αυτή είναι και ανάδοχος μελετών και έργων , αυτή και τεχνικός σύμβουλος τότε δεν έχει κανένα νόημα όποιος κεντρικός σχεδιασμός 2. Να απογορεύεται ρητά οι Δήμοι να καλύπτουν λειτουργικές ανάγκες τους μέσα από το πρόγραμμα και μάλιστα με απευθείας αναθέσεις υπηρεσιών και προμηθειών. Αν αυτό επιτραπεί τότε κακώς μιλάμε για διατάξεις, ΚΥΑ κλπ ας παίρνουν τα χρήματα από τη ΔΕΗ οι Δήμοι να τα αξιοποιούν όπως θέλουν και όπως επιβάλλουν οι ανάγκες 3. Να τεθεί ελάχιστο όριο στην εκτέλεση έργων όπως ακριβώς στο ΕΣΠΑ και να μην επιτρέπευται η κατάτμηση . Αν υπάρχει έργο : Οδοποιία δημοτικών διαμερισμάτων με Π/Υ 400.000 € αυτό να γίνεται με έναν ανάδοχο και όχι να σπάει σε 20 εργολαβίες των απευθείας αναθέσεων στις 20.000 € 4. Δίνοντας όλα τα ποσά από τη ΔΕΗ σε Δήμους εξασφαλίζεται με μαθηματική ακρίβεια την μηδενική υλοποίηση διαδημοτικών και διαπεριφερειακών έργων όπως και έργων που αφορούν στην ανταγωνιστικότητα του ιδιωτικού τομέα. 5. Με κάθε ένα Δήμο να σχεδιάζει όπως επιθυμεί την κατανομή των πόρων , η έννοιες συνέργιας – συμπληρωματικότητας κλπ είναι κενές νοήματος. 6. Να αποκλείονται ρητά στην ΚΥΑ κατηγορίες έργων που είναι εκτός της φιλοσοφίας της : ενίσχυση συλλόγων , 100% χρηματοδότηση συνεταιρισμών , λειτουργικά έξοδα ΝΠ Δήμων κλπ