Άρθρο 20 Πόροι – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 4001/2011

 

Η παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), περί πόρων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της Αρχής, προστίθενται περ. γ), δ) και ε), και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) εισπράττει ως πόρους αυτής:

(α) Ανταποδοτικά τέλη που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις του τομέα της ενέργειας και ειδικότερα:

(αα) Εφάπαξ τέλη για την επεξεργασία, έκδοση γνωμοδότησης ή απόφασης επί των αιτήσεων που υποβάλλονται για τη χορήγηση ή τροποποίηση ή επέκταση ή ανανέωση άδειας ή την πιστοποίηση προς άσκηση των ενεργειακών δραστηριοτήτων του παρόντος, συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων που εκδίδονται σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 132.

(ββ) Ετήσια τέλη για την άσκηση των ενεργειακών δραστηριοτήτων που προβλέπονται στον παρόντα και της δραστηριότητας στον τομέα των υγρών καυσίμων.

(β) Επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις, χρηματοδοτήσεις ερευνητικών προγραμμάτων και κάθε άλλο έσοδο που προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από διεθνείς οργανισμούς.

(γ) Τα έσοδα από τα πρόστιμα των παρ. 8 έως 11 του άρθρου 36.

(δ) Ποσοστό επί του τέλους ταφής, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.

(ε) Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.».

 

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 13:17 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΡΗΒΑΛΑΣΗΣ

    Σε συνέχεια των παρατηρήσεων επί της αρχής του νομοσχεδίου:
    Οι δημόσιες επιχειρήσεις ΕΥΔΑΠ κ ΕΥΑΘ και οι δημοτικές ΔΕΥΑ, θα υποχρεούνται να δίνουν και ετησίως χρήματα από τον τζίρο τους (ούτε καν από τα τυχόν κλέρδη τους !) στη νέα ΡΑΕ για το όποιο έργο της, με προφανές επακόλουθο να μετακυλίεται το εν λόγω κόστος σε όλους εμάς, τους χρήστες νερού !

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 13:44 | Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας

    Πως καθορίζεται το ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος? Υπάρχει ανώτατο όριο? Αυτό το τέλος επηρεάζει και την τιμολογιακή πολιτικών των ΔΕΥΑ και την ανάκτηση του κόστους που πρέπει να κάνουν βάσει της Οδηγίας 2000/60.

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 11:17 | Σαφαρίκας Νικόλαος

    Στο συγκεκριμένο άρθρο γίνεται αναφορά σε πόρο της ΡΑΑΕΥ ως ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος. Θεωρούμε ότι αυτό προσκρούει στην έννοια της ανταποδοτικότητας των Δ.Ε.Υ.Α. Οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι κοινωφελείς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα επιχειρήσεις που λειτουργούν με ανταποδοτικότητα. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αγνοεί την νομική τους φύση και το θεσμικό τους πλαίσιο.
    Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι οι όποιοι πόροι πρέπει να γυρίζουν στις ΔΕΥΑ, προκειμένου να ασκούν κοινωνική πολιτική και ειδικότερα:
    Τα πρόστιμα που ενδεχομένως να συλλέγονται θα μπορούσαν να ενισχύσουν τους φορείς ύδατος στην εφαρμογή κοινωνικής πολιτικής μέσω ειδικών τιμολογίων για ευπαθείς ομάδες. Με τον τρόπο αυτό θα επιτυγχάνονταν πολλά περισσότερα και η εφαρμογή τους θα συνέβαλλε στην μείωση και εξαφάνιση των ανισοτήτων στις τοπικές κοινωνίες και θα αναδείκνυε αυτές ως φορείς με κοινωνικό πρόσωπο.
    Λοιποί πόροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία ταμείου, για αποπληρωμές οφειλών παλαιών χρεών ευπαθών φυσικών προσώπων, ή λοιπών «ορφανών» οφειλών, όπου μέσω θεσμού διαμεσολάβησης που θα μπορούσε να δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό να καταβάλλονται οφειλές προς τις ΔΕΥΑ και να εκλείψει το φαινόμενο των αυξημένων απαιτήσεων των ΔΕΥΑ από δημότες – καταναλωτές που αποδεδειγμένα δεν έχουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης αυτών των οφειλών.

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 01:13 | ΠΟΕ ΔΕΥΑ

    Άμεση σύγκρουση με το νομικό πλαίσιο που διέπει τους όρους επιβολής τελών στις ΔΕΥΑ οι οποίες, ως κοινωφελείς επιχειρήσεις, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα λειτουργούν αποκλειστικά στο πλαίσιο της ανταποδοτικότητας. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αγνοεί την νομική τους φύση και το θεσμικό τους πλαίσιο και επιφέρει επιπλέον επιβάρυνση στους χρήστες των υπηρεσιών των ΔΕΥΑ. το άρθρο θα πρέπει να αποσυρθεί.

  • 26 Φεβρουαρίου 2023, 11:21 | HELENE CHARIZANI

    Το Σ/Ν στο άρθ. 20., ‘’Πόροι – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 4001/2011’’, αναφέρει ότι τα έσοδα (πόροι) της ΡΑΑΕΥ, υπολογίζονται ως :
    «….(ε) Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.»…»

    Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ (και την απόφαση ΣτΕ 2519/2022), ότι «το ύδωρ δεν είναι εμπορικό προϊόν», αλλά αντιθέτως τα έσοδα από τις υπηρεσίες ύδατος επανεπενδύονται εκ νέου σε υπηρεσίες ύδατος, όπως άλλωστε προβλέπεται και με το νόμο 4812/21, άρθ. 144, παρ. 3., όπου ‘’Το καταβαλλόμενο τίμημα για την προμήθεια του ακατέργαστου ύδατος αποδίδεται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2744/1999 και διατίθεται περαιτέρω από το Δημόσιο για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας, συντήρησης και αναβάθμισης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) της μείζονος περιοχής Πρωτευούσης».

    Η πρόβλεψη αφαίμαξης των εσόδων από το νερό (και μάλιστα άγνωστο το ύψος επί του τζίρου, το οποίο προβλέπεται από το νομοσχέδιο ότι θα καθοριστεί μετέπειτα με ΚΥΑ (!)), είναι αντίθετη με τις προβλέψεις της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ και του ως άνω νόμου και το κυριότερο στερεί το ΕΥΣ Αθήνας από σημαντικότατους πόρους για την αναβάθμιση/συντήρησή του. Ειναι ευρέως γνωστό στον τεχνικό κλάδο, ότι το σύστημα της Αθήνας χρειάζεται αναβάθμιση άμεσα και έχει χαθεί ήδη πολίτιμος χρόνος.

    Οι ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ πέρα από τη λειτουργία του Υπερταμείου θα συνεισφέρουν και στη λειτουργία της ΡΑΑΕΥ; Πώς αυτό επιτρέπεται σε αντίθεση με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, η οποία κατισχύει της Εθνικής Νομοθεσίας;.

  • • Επί του αρ. 20 όπου αναφέρεται ότι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εισπράττει ως πόρους αυτής «Ποσοστό επί του τέλους ταφής, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών». Σύμφωνα με την παρ. 3 του αρ. 38 του Ν. 4819/2021 με το τέλος ταφής χρηματοδοτούνται δράσεις των Δήμων και των ΦοΔΣΑ με σκοπό την ενίσχυση δράσεων πρόληψης, χωριστής συλλογής και ανακύκλωσης αστικών αποβλήτων, καθώς και την εν γένει αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Οι πόροι της ΡΑΑΕΥ είναι διάφοροι από τον σκοπό του τέλους ταφής. Παράλληλα, το σχέδιο νόμου δεν καταργεί την περ. ζ, της παρ. 1, του αρ. 98, του Ν. 4819/2021 σύμφωνα με την οποία πόροι του ΕΟΑΝ είναι και τα έσοδα από το τέλος ταφής. Άρα, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο τόσο η ΡΑΑΕΥ όσο και ο ΕΟΑΝ θα χρηματοδοτούνται από το τέλος ταφής;

  • 25 Φεβρουαρίου 2023, 10:41 | Δ.Ε.Υ.Α Λάρισας

    Τα τιμολόγια των ΔΕΥΑ θα επιβαρυνθούν με το κόστος που θα εισπράττει ως πόρους για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της η νέα Ρ.Α.Α.Ε.Υ

    Στο άρθρο 20 που αφορά τους πόρους της νέας ρυθμιστικής αρχής επισημαίνουμε ότι τα κύρια έσοδα των ΔΕΥΑ είναι τέλη που επιβάλλονται στους δημότες και αποτελούν ανταποδοτικά τέλη. Τα χρήματα αυτά οφείλουν οι ΔΕΥΑ να αποδίδουν με έργα στις χωρικές αρμοδιότητες τους. Συνεπώς, δεν μπορούν να επιβληθούν υπέρογκα και προσχηματικά πρόστιμα επι των ακαθάριστων εσόδων τους ούτε να χρηματοδοτούν κατά το δοκούν και χωρίς κανένα απολύτως πλαίσιο ανεξάρτητες αρχές της χώρας.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 22:36 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «24 Φεβρουαρίου 2023, 16:56 | Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι θεσπιζόμενοι νέοι πόροι υδάτων και αποβλήτων θα καλύπτουν επαρκώς το κόστος λειτουργίας του κάθε κλάδου στην ανάπτυξη των αρμοδιοτήτων του και τον επιμερισμό των γενικών εξόδων της Αρχής. Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση των πόρων του Ρυθμιστή της Ενέργειας υπέρ άλλων σκοπών (ύδατα – απόβλητα) πλην αυτών της ενέργειας, κατά πρώτον, καταλύει την αρχή της ανταποδοτικότητας των τελών του Ρυθμιστή της Ενέργειας, η οποία αποτελεί γενικώς παραδεκτή αρχή που ισχύει από το 1999 (βλ. και ρητή αναφορά του άρθρου 38 του ν. 4001/2011). Περαιτέρω, η διοχέτευση των πόρων του Ρυθμιστή Ενέργειας στους άλλους κλάδους παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο, δεδομένου ότι το άρθρο 57 παρ. 5 της Οδηγίας σαφώς και ανεπιφύλακτα ορίζει «5. Για να προστατεύσουν την ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ιδίως ότι: […] γ) η ρυθμιστική αρχή διαθέτει χωριστές ετήσιες πιστώσεις του προϋπολογισμού με αυτονομία κατά την εκτέλεση του διατεθέντος προϋπολογισμού».

    Συνεπώς, καθίσταται αναγκαίο να προβλέπεται, αφενός ότι οι ενεργειακοί πόροι διοχετεύονται στον ενεργειακό κλάδο και αφετέρου ότι ο κλάδος της ενέργειας διαθέτει αυτοτελή προϋπολογισμό, τον οποίο διαχειρίζεται με πλήρη αυτονομία».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΑΠΟΨΗ ΕΠΕΤΡΑΠΗΚΕ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

    Ανώνυμε «Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ», πριν νοιαστούμε για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας των αρμοδιοτήτων που ορέγονται διάφορα επιχειρηματικά / βιομηχανικά / θεσμικοεπενδυτικά συμφέροντα, θα πρέπει να μας εξηγήσεις με ποιόν τρόπο είναι ανεξάρτητη μέχρι και σήμερα η ΡΑΕ όταν οι πάροχοι (και όχι το κοινωνικό σύνολο) χρηματοδοτούν την λειτουργία της, καθώς επίσης και να μας απαντήσεις στα παρακάτω:

    α. Για ποιόν/ους λόγους επιβλήθηκε και αργότερα καταργήθηκε η ρήτρα ηλεκτρικής ενέργειας από την ΡΑΕ;
    β. Για ποιόν/ους λόγους προτιμήθηκε η εισαγωγή φυσικού αερίου αντί της χρήσης λιγνιτικών αποθεμάτων;
    γ. Για ποιόν/ους λόγους επιλέχθηκε η συμμετοχή της Ελλάδας στο ευρωπαικό χρηματιστήριο ενέργειας.
    δ. Για ποιόν/ους λόγους προμηθευόμαστε με τις υψηλότερες τιμές χονδρικής την ηλεκτρική ενέργεια (με σύγχρονο υψηλό ποσοστό εγκατεστημένων ΑΠΕ);
    ε. Για ποιόν/ους λόγους προμηθευόμαστε με υψηλές τιμές το φυσικό αέριου.
    στ. Για ποιόν/ους λόγους επιλέχθηκε το κλείσιμο λιγνιτικών μονάδων ΔΕΗ οι οποίες ήταν ικανές στο να μας παρέχουν με φτηνή και επαρκή ηλεκκτρική ενέργεια;
    ζ. Για ποιόν/ους λόγους επιλέχθηκε να χαθούν θέσεις εργασίας στον κλάδο της λιγνιτικής ενέργειας;
    η. Για ποιόν/ους λόγους η Ελλάδα υφίσταται αδικαιολόγητη οικονομική ζημία, με χρήματα τα οποία διαφεύγουν στο εξωτερικό.
    θ. Για ποιόν/ους λόγους επιλέχθηκε η απολιγνιτοποίηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όταν όλες οι υπόλοιπες χώρες μεταθέτουν την μετάβαση στο μέλλον;
    ι. Για ποιόν/ους λόγους η κυβέρνηση επιδοτεί την ενέργεια για να μην «ξεσηκωθούν» οι καταναλωτές ενώ παράλληλα διατηρούνται οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στα ύψη;

    Όταν με το καλό, μας απαντήσεις, θα σου πω και εγώ αντίστοιχα αν θα υπάρχει αύριο ΡΑΕ και από που θα πληρώνονται οι μισθοί των υπαλλήλων της.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 16:56 | Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ

    Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι θεσπιζόμενοι νέοι πόροι υδάτων και αποβλήτων θα καλύπτουν επαρκώς το κόστος λειτουργίας του κάθε κλάδου στην ανάπτυξη των αρμοδιοτήτων του και τον επιμερισμό των γενικών εξόδων της Αρχής. Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση των πόρων του Ρυθμιστή της Ενέργειας υπέρ άλλων σκοπών (ύδατα – απόβλητα) πλην αυτών της ενέργειας, κατά πρώτον, καταλύει την αρχή της ανταποδοτικότητας των τελών του Ρυθμιστή της Ενέργειας, η οποία αποτελεί γενικώς παραδεκτή αρχή που ισχύει από το 1999 (βλ. και ρητή αναφορά του άρθρου 38 του ν. 4001/2011). Περαιτέρω, η διοχέτευση των πόρων του Ρυθμιστή Ενέργειας στους άλλους κλάδους παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο, δεδομένου ότι το άρθρο 57 παρ. 5 της Οδηγίας σαφώς και ανεπιφύλακτα ορίζει «5. Για να προστατεύσουν την ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ιδίως ότι: […] γ) η ρυθμιστική αρχή διαθέτει χωριστές ετήσιες πιστώσεις του προϋπολογισμού με αυτονομία κατά την εκτέλεση του διατεθέντος προϋπολογισμού».

    Συνεπώς, καθίσταται αναγκαίο να προβλέπεται, αφενός ότι οι ενεργειακοί πόροι διοχετεύονται στον ενεργειακό κλάδο και αφετέρου ότι ο κλάδος της ενέργειας διαθέτει αυτοτελή προϋπολογισμό, τον οποίο διαχειρίζεται με πλήρη αυτονομία.

  • Η ρύθμιση του άρθρου αυτού που προβλέπει ως πόρο της ΡΑΑΕΥ ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος προσκρούει στην έννοια της ανταποδοτικότητας των Δ.Ε.Υ.Α. Οι Δ.Ε.Υ.Α. είναι κοινωφελείς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα επιχειρήσεις που λειτουργούν με ανταποδοτικότητα. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αγνοεί την νομική τους φύση και το θεσμικό τους πλαίσιο.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 12:33 | ΔΕΥΑ ΚΟΖΑΝΗΣ

    : παράγραφος (ε) « …ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών …», οι ΔΕΥΑ είναι κοινωφελείς επιχειρήσεις που λειτουργούν ανταποδοτικά.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 12:14 | ΤΟΕΒ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΒΑΛΤΟΥ ΣΤΕΡΝΑΣ

    Στο άρθρο 20 που αφορά τους πόρους της νέας αυτής αρχής επιβάλει ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων ύδατος. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους αγρότες στο κόστος άρδευσης. Ζητείται η κατηγορηματική ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ από το παρόν σχέδιο νόμου, δεδομένων των επιπτώσεων που θα έχει στους Ο.Ε.Β. και να εξεταστεί το θέμα μεταγεγενέστερα.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 11:29 | ΤΟΕΒ ΒΟΡ ΠΕΡ ΑΡΔΑ

    Στο άρθρο 20 που αφορά τους πόρους της νέας αυτής αρχής επιβάλει ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων ύδατος. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους αγρότες στο κόστος άρδευσης. Ζητείται η κατηγορηματική ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ από το παρόν σχέδιο νόμου, δεδομένων των επιπτώσεων που θα έχει στους Ο.Ε.Β. και να εξεταστεί το θέμα μεταγεγενέστερα.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 11:42 | ΤΟΕΒ ΝΠ Άρδα

    Στο άρθρο 20 που αφορά τους πόρους της νέας αυτής αρχής επιβάλει ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων ύδατος. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους αγρότες στο κόστος άρδευσης. Ζητείται η κατηγορηματική ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ από το παρόν σχέδιο νόμου, δεδομένων των επιπτώσεων που θα έχει στους Ο.Ε.Β. και να εξεταστεί το θέμα μεταγεγενέστερα.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 10:07 | ΓΟΕΒ Σερρών

    Το γεγονός της χρηματοδότησης ακόμη μιας βαθμίδας διοίκησης, στο άρθρο 20, μαζί με τις υποχρεώσεις των Ο.Ε.Β. περί Σχεδίων Διαχείρισης Ύδατος, και το αυξημένο Διοικητικό και Τεχνικό Υπαλληλικό κόστος, αυτό και μόνον θα προκαλέσει επιπλέον αύξηση για τους αγρότες στο κόστος άρδευσης που θα επωμιστούν οι αγρότες.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 10:41 | Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ο.Ε.B. Ελλάδας

    Επί ποιου κύκλου εργασιών θα επιβάλλεται το ποσοστό; Επί των επιβληθεισών εισφορών των Ο.Ε.Β. ή επί των εισπραχθέντων;

    Δεν έχει λυθεί ακόμη το σοβαρό θέμα της εισπραξιμότητας στους Οργανισμούς, και θα επιβάλλουμε άλλη μια βαθμίδα χρηματοδότησης, που στο τέλος θα το πληρώσουν οι παραγωγοί.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 09:00 | ΓΟΕΒ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

    Στο άρθρο 20 που αφορά τους πόρους της νέας αυτής αρχής επιβάλει ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων ύδατος. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους αγρότες στο κόστος άρδευσης. Ζητείται η κατηγορηματική ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ από το παρόν σχέδιο νόμου, δεδομένων των επιπτώσεων που θα έχει στους Ο.Ε.Β. και να εξεταστεί το θέμα μεταγενέστερα.

  • 23 Φεβρουαρίου 2023, 11:08 | ΜΗΝΟΥΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Η είσπραξη πόρων με «Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών» (παραγρ. ε) θα επιβαρύνει με επιπλέον κόστος το ήδη δυσβάσταχτο κόστος άρδευσης τους αγρότες.

    Το αρδευτικό νερό πρέπει να εξαιρεθεί από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να εξετασθεί αργότερα μαζί με άλλα θέματα που ταλανίζουν τους αγρότες και τους ΟΕΒ προκειμένου να αποφεχθεί οποιαδήποτε διακύβευση του πρωτογενούς τομέα.

  • 22 Φεβρουαρίου 2023, 17:43 | ΜΠΛΙΑΤΚΑΣ ΘΩΜΑΣ

    προβλέπεται ότι μεταξύ των πόρων για τη λειτουργία της ΡΑΑΕΥ περιλαμβάνεται: «(ε) Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.»
    Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους παραγωγούς αγρότες στο κόστος άρδευσης που ήδη είναι πολύ υψηλό.

    ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΨΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΣΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΚΥΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΤΟΜΕΑ.

  • 20 Φεβρουαρίου 2023, 02:49 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «Η παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), περί πόρων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της Αρχής, προστίθενται περ. γ), δ) και ε), και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

    «1. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) εισπράττει ως πόρους αυτής:

    (α) Ανταποδοτικά τέλη που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις του τομέα της ενέργειας και ειδικότερα:

    (αα) Εφάπαξ τέλη για την επεξεργασία, έκδοση γνωμοδότησης ή απόφασης επί των αιτήσεων που υποβάλλονται για τη χορήγηση ή τροποποίηση ή επέκταση ή ανανέωση άδειας ή την πιστοποίηση προς άσκηση των ενεργειακών δραστηριοτήτων του παρόντος, συμπεριλαμβανομένων και των αποφάσεων που εκδίδονται σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 132.

    (ββ) Ετήσια τέλη για την άσκηση των ενεργειακών δραστηριοτήτων που προβλέπονται στον παρόντα και της δραστηριότητας στον τομέα των υγρών καυσίμων.

    (β) Επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις, χρηματοδοτήσεις ερευνητικών προγραμμάτων και κάθε άλλο έσοδο που προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από διεθνείς οργανισμούς.

    (γ) Τα έσοδα από τα πρόστιμα των παρ. 8 έως 11 του άρθρου 36.

    (δ) Ποσοστό επί του τέλους ταφής, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.

    (ε) Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    1. Η απροκάλυπτη οικονομική εξάρτηση της «ανεξάρτητης αρχής» από τα επιχειρηματικά συμφέροντα τα οποία αναφέρονται στο παρόν, τα χρήματα των οποίων καθορίζονται και βαφτίζονται «τέλη», τι ακριβώς εξασφαλίζει σε ότι αφορά:

    1.α Την δήθεν «ανεξαρτησία» της αρχής;
    1.β Την όποιας προτεραιότητας, προστασία του κοινωνικού συνόλου;