Άρθρο 15 Θέσπιση πολεοδομικής και περιβαλλοντικής εισφοράς και χορήγηση παρεκκλίσεων σε περιοχές Βιομηχανικών – Βιοτεχνικών Πάρκων και βιομηχανικές περιοχές

1. Επιτρέπεται για κτίρια εφοδιαστικής, βιομηχανίας/βιοτεχνίας και αποθήκευσης που βρίσκονται εντός εγκεκριμένων Πολεοδομικών Μελετών Βιομηχανικών – Βιοτεχνικών Πάρκων (ΒΙΠΑ – ΒΙΟΠΑ) και ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ υπό εξυγίανση, βάσει του ν. 1337/1983 (Α΄ 33) και του ν. 2508/1997 (Α΄ 124), να χορηγούνται παρεκκλίσεις ως προς το ποσοστό κάλυψης, τον συντελεστή δόμησης, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και τον συντελεστή όγκου σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4982/2022 (Α΄ 195). Προϋπόθεση για τη χορήγησή τους αποτελεί η εκπλήρωση των υποχρεώσεων των ιδιοκτησιών σε γη και χρήμα, σύμφωνα με τις οικείες Πράξεις Εφαρμογής των Πολεοδομικών Μελετών και η μη ύπαρξη δεσμεύσεων από ειδικά καθεστώτα προστασίας και ασφάλειας. Πριν την έκδοση των αποφάσεων της παρ. 3, για τα ανωτέρω, καταβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο σε ειδικό λογαριασμό του Πράσινου Ταμείου αντισταθμιστική πολεοδομική εισφορά ύψους δέκα τοις εκατό (10%) του επί του κόστους του συμβατικού προϋπολογισμού του τμήματος του έργου που αντιστοιχεί στην παρέκκλιση ή πέντε τοις χιλίοις (5‰) στην περίπτωση που γίνεται χρήση αναλυτικού προϋπολογισμού για τη χρηματοδότηση δράσεων που αντισταθμίζουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, όπως αυτές εξειδικεύονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι ανωτέρω αποφάσεις δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Αποφάσεις παρεκκλίσεων που έχουν χορηγηθεί σε γήπεδα βιομηχανικών και βιοτεχνικών κτιρίων σύμφωνα το άρθρο 4 του από 24.5.1985 π.δ. (Δ΄ 270), μπορεί να επαναχορηγούνται και σε τμήματα του αρχικού γηπέδου υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) τα τμήματα είναι κατά κανόνα άρτια και οικοδομήσιμα και δημιουργήθηκαν από νόμιμη κατάτμηση, και
β) τις παρεκκλίσεις αιτούνται από κοινού οι ιδιοκτήτες των τμημάτων του αρχικού γηπέδου με την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών στοιχείων και τεχνικών εκθέσεων και μελετών τεκμηρίωσης.
3. Οι ανωτέρω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μετά από γνώμη του ΚΕΣΥΠΟΘΑ για την Περιφέρεια Αττικής. Για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας οι ανωτέρω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης μετά από γνώμη του αρμόδιου ΣΥΠΟΘΑ.
Οι ανωτέρω αποφάσεις δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 13:46 | ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ

    Θα πρέπει να διευκρινισθεί με ποιο τρόπο θα τεκμηριώνεται ότι η αιτούμενη παρέκκλιση καλύπτει τις λειτουργικές ανάγκες των εγκαταστάσεων (όπως ισχύει και σήμερα στην εκτός σχεδίου;). Αφορά υφιστάμενα ή και νέα κτήρια; Θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινιστικές διατάξεις για τον τρόπο υπολογισμού της αντισταθμιστικής εισφοράς.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:41 | Nέο Ρεύμα Νέο Όραμα

    Για να πάρει κάποιος την παρέκκλιση χρειάζεται να πληρώσει πρώτα (εισφορά και πληρωμή) το 15+ 15%= 30%. Δεν ορίζεται ποια είναι η παρέκκλιση και από που, από ν. 4982/22, άρθρο 11, §2? Και αυτό πάλι υπό την έγκριση ΚΕΣΥΠΟΘΑ ή ΣΥΠΟΘΑ. Δηλαδή, ολόκληρη νέα γραφειοκρατική διαδικασία. Είναι εκβιασμός για να συμφωνήσει το 55% με τα ~300 εκατ€. Από την άλλη το συνολικό κόστος εξωραισμού της περιοχής κατά τους Δημάρχους ανέρχεται σε 10 ή 20 εκατ.€. Την διαφορά ποιος την καρπούται?
    Ν 4982/22, Άρθρο 11, § 2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια:
    α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%),
    β) συντελεστής δόμησης μέχρι δύο (2) για τις βιοτεχνικές και βιομηχανικές χρήσεις και τα επαγγελματικά εργαστήρια, ένα κόμμα έξι (1,6) για τις χρήσεις εφοδιαστικής και ένα κόμμα τέσσερα (1,4) για τις υπόλοιπες χρήσεις,
    γ) η επιτρεπόμενη κατ’ όγκο εκμετάλλευση των οικοπέδων στα Ε.Π. προκύπτει από την ακόλουθη σχέση:
    (σ.ο.) = 7,00 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου κατά περίπτωση, ο οποίος αφορά σε κτίρια, ανεξάρτητα από το ύψος τους,
    δ) ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), υπολογιζόμενο επί της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Στο ποσοστό αυτό προσμετρώνται χώροι με ήδη διαμορφωμένη τέτοια χρήση, όπως κάθε κατηγορίας οδοί, εξαιρουμένων των κλειστών αυτοκινητοδρόμων, κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι που περιλαμβάνονται σε ζώνη κατά μήκος του Ενεργού Δικτύου της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 9 του ν. 3891/2010 (Α’ 188) και για τη χρήση που προβλέπεται στην περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6α του ιδίου νόμου. Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. ορίζονται κατ’ ελάχιστον σε έξι τοις εκατό (6%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου «Α1» και σε πέντε τοις εκατό (5%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου «Α2». Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. συνυπολογίζονται στην έκταση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων του Ε.Π.. Οι χώροι κοινωφελών εγκαταστάσεων και κτιρίων ανέρχονται κατά ανώτατο όριο σε τρία τοις εκατό (3%) της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον το επιβάλλουν αντικειμενικοί πολεοδομικοί λόγοι που τεκμηριώνονται από το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής και ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, δύναται να μην υπάρχει υποχρέωση φύτευσης περιμετρικού πρασίνου στην περιοχή της οριογραμμής του Ε.Π. που βρίσκεται επί εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού ή επί της γραμμής αιγιαλού και παραλίας ή όπου αλλού καθίσταται αδύνατο λόγω ήδη διαμορφωμένων πολεοδομικών καταστάσεων,
    ε) όταν στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής προβλέπεται η δημιουργία υπαίθριων ή στεγασμένων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους στάθμευσης του Ε.Π., η χωρητικότητά τους υπολογίζεται με βάση τις διαστάσεις και τα μεγέθη των υπαίθριων ή στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, που προβλέπονται στο π.δ. 455/1976 (Α’ 169). Στα κτίρια που ανεγείρονται σε Ε.Π., όπου προβλέπεται η ύπαρξη κοινοχρήστων χώρων στάθμευσης, ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης, που επιβάλλεται να κατασκευαστεί για τις ανάγκες του κάθε κτιρίου, υπολογίζεται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, αφού προηγουμένως αφαιρεθεί ο αναλογών αριθμός κοινόχρηστων θέσεων στάθμευσης. Η αναλογία αυτή αντιστοιχεί στο κλάσμα της επιφάνειας του οικοπέδου που κατασκευάζεται το κτίριο, δια της συνολικής επιφάνειας των οικοπέδων που προκύπτει από την πολεοδομική μελέτη, μετά από την αφαίρεση των κοινόχρηστων και κοινωφελών επιφανειών,
    στ) κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η καθ’ ύψος υπέρβαση για την ανέγερση αποθηκών κατακόρυφου τύπου συναρμολογούμενων (βιδωτών), ειδικών τύπων αποθηκών, βιομηχανικών κτιρίων λόγω μηχανημάτων τεχνολογίας αιχμής, δεξαμενών υγρών καυσίμων, καθώς και καμινάδων βιομηχανικών εγκαταστάσεων, ύστερα από γνώμη του του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. ή του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ. ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) για την Περιφέρεια Αττικής και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το ύψος αυτό δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα,
    ζ) κατ’ εξαίρεση, για την ανέγερση βιομηχανικών κτιρίων και Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (Κ.Α.Δ.), καθώς και εγκαταστάσεων εφοδιαστικής, είναι δυνατή, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.:
    ζα) η υπέρβαση της επιτρεπόμενης κατ’ όγκο εκμετάλλευσης του οικοπέδου σ.ο., με ανώτατη την τιμή που προκύπτει από την εφαρμογή της σχέσης (σ.ο.) = 7,50 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου, κατά περίπτωση, και
    ζβ) η καθ’ ύψος υπέρβαση, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα, εκτός αν είναι αναγκαία για την τοποθέτηση ή για τη διέξοδο υψηλών μηχανημάτων. Επίσης είναι δυνατή, χωρίς να απαιτείται γνώμη του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., η καθ’ ύψος υπέρβαση και πέραν των τριάντα δύο (32) μέτρων, εφόσον στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Ε.Π. επιβάλλεται συγκεκριμένο ύψος ως όρος για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος,
    η) κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η τροποποίηση της φυσικής στάθμης του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του Επιχειρηματικού Οικοπέδου για την προσαρμογή του κτιρίου σε αυτό χωρίς να απαιτείται γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, ακόμη και αν υπερβαίνει τα όρια της περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) περί Νέου Οικοδομικού Κανονισμού,
    θ) κατ’ εξαίρεση δεν ισχύει η υποχρέωση φύτευσης των δύο τρίτων (2/3) του ακάλυπτου Επιχειρηματικού Οικοπέδου που προβλέπεται στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ειδικά για το ΒΙΠΑ Καλοχωρίου- Πόντου
    με τροποποίηση στον 4982/22 να ζητείται πρώτα να συγκεντρώνεται η συμβολαιογραφική συναίνεση του 55% των θιγομένων όπως προβλέπει το άρθρο 20, μετά να άρχεται η διαδικασία της ΚΥΑ. Η υποχρεωτική εισφορά να ορισθεί σε 2,5% και 2,5% σε γη και χρήμα. Να διαγραφεί η αναστολή έκδοσης αδειών του άρθρου 11 §8. Να διαγραφεί ο περιορισμός χρήσεων γης του άρθρου 1 §5. Οι περιγραφόμενοι στο άρθρο 11 §2 περιγραφόμενοι όροι δόμησης μοιάζουν με όρους κέντρου πόλεως, είναι φανταστικοί, ακόμη και το υψόμετρο καμινάδων 33 μέτρων, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο σε 3 χλμ από το κέντρο πόλεως Θεσσαλονίκης, παρά μόνο σε νέα διυλιστήρια, που δεν διανοούμαστε να υπάρχουν στο πίσω μέρος του μυαλού.
    Οι παρεκκλίσεις αφού πρώτα πληρωθεί το 15% και 15% ήτοι 30% εισφορών είναι τόσο φωτογραφικό και εκβιαστικό, που προτείνεται η διαγραφή του. Ή να γίνει 2.5% και 2.5%.
    Οι τυχόν νέοι όροι δόμησης στις ΒΙΠΑ να είναι οριζόντιοι και ενιαίοι για όλους, χωρίς συμβούλια και περαιτέρω εγκρίσεις.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:16 | Νέο Ρεύμα Νέο Όραμα

    Για να πάρει κάποιος την παρέκκλιση χρειάζεται να πληρώσει πρώτα (εισφορά και πληρωμή) το 15+ 15%= 30%. Δεν ορίζεται ποια είναι η παρέκκλιση και από που, από ν. 4982/22, άρθρο 11, §2? Και αυτό πάλι υπό την έγκριση ΚΕΣΥΠΟΘΑ ή ΣΥΠΟΘΑ. Δηλαδή, ολόκληρη νέα γραφειοκρατική διαδικασία. Είναι εκβιασμός για να συμφωνήσει το 55% με τα ~300 εκατ€. Από την άλλη το συνολικό κόστος εξωραισμού της περιοχής κατά τους Δημάρχους ανέρχεται σε 10 ή 20 εκατ.€. Την διαφορά ποιος την καρπούται?
    Ν 4982/22, Άρθρο 11, § 2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια:
    α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%),
    β) συντελεστής δόμησης μέχρι δύο (2) για τις βιοτεχνικές και βιομηχανικές χρήσεις και τα επαγγελματικά εργαστήρια, ένα κόμμα έξι (1,6) για τις χρήσεις εφοδιαστικής και ένα κόμμα τέσσερα (1,4) για τις υπόλοιπες χρήσεις,
    γ) η επιτρεπόμενη κατ’ όγκο εκμετάλλευση των οικοπέδων στα Ε.Π. προκύπτει από την ακόλουθη σχέση:
    (σ.ο.) = 7,00 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου κατά περίπτωση, ο οποίος αφορά σε κτίρια, ανεξάρτητα από το ύψος τους,
    δ) ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), υπολογιζόμενο επί της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Στο ποσοστό αυτό προσμετρώνται χώροι με ήδη διαμορφωμένη τέτοια χρήση, όπως κάθε κατηγορίας οδοί, εξαιρουμένων των κλειστών αυτοκινητοδρόμων, κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι που περιλαμβάνονται σε ζώνη κατά μήκος του Ενεργού Δικτύου της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 9 του ν. 3891/2010 (Α’ 188) και για τη χρήση που προβλέπεται στην περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6α του ιδίου νόμου. Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. ορίζονται κατ’ ελάχιστον σε έξι τοις εκατό (6%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου «Α1» και σε πέντε τοις εκατό (5%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου «Α2». Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. συνυπολογίζονται στην έκταση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων του Ε.Π.. Οι χώροι κοινωφελών εγκαταστάσεων και κτιρίων ανέρχονται κατά ανώτατο όριο σε τρία τοις εκατό (3%) της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον το επιβάλλουν αντικειμενικοί πολεοδομικοί λόγοι που τεκμηριώνονται από το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής και ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, δύναται να μην υπάρχει υποχρέωση φύτευσης περιμετρικού πρασίνου στην περιοχή της οριογραμμής του Ε.Π. που βρίσκεται επί εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού ή επί της γραμμής αιγιαλού και παραλίας ή όπου αλλού καθίσταται αδύνατο λόγω ήδη διαμορφωμένων πολεοδομικών καταστάσεων,
    ε) όταν στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής προβλέπεται η δημιουργία υπαίθριων ή στεγασμένων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους στάθμευσης του Ε.Π., η χωρητικότητά τους υπολογίζεται με βάση τις διαστάσεις και τα μεγέθη των υπαίθριων ή στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, που προβλέπονται στο π.δ. 455/1976 (Α’ 169). Στα κτίρια που ανεγείρονται σε Ε.Π., όπου προβλέπεται η ύπαρξη κοινοχρήστων χώρων στάθμευσης, ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης, που επιβάλλεται να κατασκευαστεί για τις ανάγκες του κάθε κτιρίου, υπολογίζεται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, αφού προηγουμένως αφαιρεθεί ο αναλογών αριθμός κοινόχρηστων θέσεων στάθμευσης. Η αναλογία αυτή αντιστοιχεί στο κλάσμα της επιφάνειας του οικοπέδου που κατασκευάζεται το κτίριο, δια της συνολικής επιφάνειας των οικοπέδων που προκύπτει από την πολεοδομική μελέτη, μετά από την αφαίρεση των κοινόχρηστων και κοινωφελών επιφανειών,
    στ) κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η καθ’ ύψος υπέρβαση για την ανέγερση αποθηκών κατακόρυφου τύπου συναρμολογούμενων (βιδωτών), ειδικών τύπων αποθηκών, βιομηχανικών κτιρίων λόγω μηχανημάτων τεχνολογίας αιχμής, δεξαμενών υγρών καυσίμων, καθώς και καμινάδων βιομηχανικών εγκαταστάσεων, ύστερα από γνώμη του του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. ή του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ. ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) για την Περιφέρεια Αττικής και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το ύψος αυτό δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα,
    ζ) κατ’ εξαίρεση, για την ανέγερση βιομηχανικών κτιρίων και Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (Κ.Α.Δ.), καθώς και εγκαταστάσεων εφοδιαστικής, είναι δυνατή, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.:
    ζα) η υπέρβαση της επιτρεπόμενης κατ’ όγκο εκμετάλλευσης του οικοπέδου σ.ο., με ανώτατη την τιμή που προκύπτει από την εφαρμογή της σχέσης (σ.ο.) = 7,50 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου, κατά περίπτωση, και
    ζβ) η καθ’ ύψος υπέρβαση, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα, εκτός αν είναι αναγκαία για την τοποθέτηση ή για τη διέξοδο υψηλών μηχανημάτων. Επίσης είναι δυνατή, χωρίς να απαιτείται γνώμη του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., η καθ’ ύψος υπέρβαση και πέραν των τριάντα δύο (32) μέτρων, εφόσον στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Ε.Π. επιβάλλεται συγκεκριμένο ύψος ως όρος για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος,
    η) κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η τροποποίηση της φυσικής στάθμης του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του Επιχειρηματικού Οικοπέδου για την προσαρμογή του κτιρίου σε αυτό χωρίς να απαιτείται γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, ακόμη και αν υπερβαίνει τα όρια της περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) περί Νέου Οικοδομικού Κανονισμού,
    θ) κατ’ εξαίρεση δεν ισχύει η υποχρέωση φύτευσης των δύο τρίτων (2/3) του ακάλυπτου Επιχειρηματικού Οικοπέδου που προβλέπεται στην περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ειδικά για το ΒΙΠΑ Καλοχωρίου- Πόντου
    με τροποποίηση στον 4982/22 να ζητείται πρώτα να συγκεντρώνεται η συμβολαιογραφική συναίνεση του 55% των θιγομένων όπως προβλέπει το άρθρο 20, μετά να άρχεται η διαδικασία της ΚΥΑ. Η υποχρεωτική εισφορά να ορισθεί σε 2,5% και 2,5% σε γη και χρήμα. Να διαγραφεί η αναστολή έκδοσης αδειών του άρθρου 11 §8. Να διαγραφεί ο περιορισμός χρήσεων γης του άρθρου 1 §5. Οι περιγραφόμενοι στο άρθρο 11 §2 περιγραφόμενοι όροι δόμησης μοιάζουν με όρους κέντρου πόλεως, είναι φανταστικοί, ακόμη και το υψόμετρο καμινάδων 33 μέτρων, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο σε 3 χλμ από το κέντρο πόλεως Θεσσαλονίκης, παρά μόνο σε νέα διυλιστήρια, που δεν διανοούμαστε να υπάρχουν στο πίσω μέρος του μυαλού.
    Οι παρεκκλίσεις αφού πρώτα πληρωθεί το 15% και 15% ήτοι 30% εισφορών είναι τόσο φωτογραφικό και εκβιαστικό, που προτείνεται η διαγραφή του. Ή να γίνει 2.5% και 2.5%.
    Οι τυχόν νέοι όροι δόμησης στις ΒΙΠΑ να είναι οριζόντιοι και ενιαίοι για όλους, χωρίς συμβούλια και περαιτέρω εγκρίσεις.

  • 31 Οκτωβρίου 2023, 09:58 | Basiliy

    Ενδιαφέρον