Άρθρο 7 Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων

1. Κάθε αναγκαία άδεια για την ανάπτυξη και λειτουργία των εγκαταστάσεων εντός της έκτασης των ναυπηγείων εκδίδεται κατά προτεραιότητα, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 2.
2. Στο πλαίσιο προώθησης της καινοτομίας, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των Ναυπηγείων, μέσα ιδίως από την παραγωγή ή αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εναλλακτικά καύσιμα ή άλλες πηγές, τόσο στον χερσαίο όσο και στον θαλάσσιο χώρο των Ναυπηγείων. Ενόψει αυτού, ο φορέας υλοποίησης της επένδυσης δύναται να υποβάλει ολοκληρωμένο σχέδιο ενεργειακής ανασυγκρότησης των Ναυπηγείων κατά το στάδιο εξειδίκευσης και εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4. Ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται προς γνωμοδότηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου το σχέδιο να εγκριθεί συνολικά με τα επιμέρους προβλεπόμενα έργα. Η γνώμη της ΡΑΕ δίνεται κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και, πάντως, μετά την άπρακτη πάροδο τριάντα (30) ημερών, θεωρείται ότι έχει δοθεί.
3. Η αξιοποίηση και η βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξυπηρετούν το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον και, στο πλαίσιο αυτής, είναι δυνατή η επίσπευση διαδικασιών αναγκαστικής απαλλοτρίωσης υπέρ και με δαπάνες του φορέα υλοποίησης της επένδυσης, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον ν. 2882/2001 (Α’ 17).

  • 20 Ιουνίου 2022, 12:28 | Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ ΑΒΕΕ

    Η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά (Άρθρο 1§1) είναι στόχος μείζονος σημασίας για τη χώρα. Όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς σεβασμό στη διαδικασία που κατέστησε δυνατή την εκ νέου ανάπτυξη του Ναυπηγείου και σε όλους εκείνους που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας. Η τμηματική πώληση των ενεργητικών του πάλαι ποτέ ενιαίου Ναυπηγείου είναι αποτέλεσμα συμφωνίας του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να επιλυθεί το μείζον θέμα των κρατικών ενισχύσεων. Δια του παρόντος όμως Σ/Ν ευνοείται με ενισχύσεις ατέλειες και διευκολύνσεις ο ιδιώτης που πλειοδότησε στους δύο από τους τρεις συνολικά διαγωνισμούς που έγιναν, ενώ όσοι απέκτησαν τμήματα της πρώην ενιαίας έκτασης μέσω του τρίτου διαγωνισμού όχι μόνον δεν ευνοούνται αναλογικά αλλά αντιμετωπίζουν και τον σαφή κίνδυνο να υποστούν αναγκαστική απαλλοτρίωση υπέρ του συνολικά ευνοούμενου ενός. Εν προκειμένω, κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η προβολή αρχών και ασφάλειας δικαίου. Συγκεκριμένα, δεν πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα απαλλοτρίωσης ακινήτων από επενδυτές υπέρ άλλου επενδυτή, όταν μάλιστα το κράτος – κατ’ ουσία – πούλησε τα προς επένδυση ακίνητα στους πρώτους μόλις προ διετίας για τον ίδιο σκοπό. Πόσο μάλλον όταν με το ίδιο νομοσχέδιο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε η απαλλοτρίωση να βασίζεται στις αντικειμενικές αξίες και να συνεπάγεται απώλεια χρημάτων για τους αρχικούς επενδυτές. Το γεγονός αυτό μπορεί να έχει απρόβλεπτες επιπτώσεις και να προκαλέσει «επενδυτική ανασφάλεια».

  • 17 Ιουνίου 2022, 15:50 | Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς

    Απάλειψη εξ’ ολοκλήρου των κάτωθι υποπαραγράφων α και β της παραγράφου 6, του άρθρου 7, του Σ/Ν με θέμα «Κίνητρο χωροθέτησης», το περιεχόμενο των οποίων κρίνουμε απαράδεκτο, καθώς θα δημιουργήσουν συνθήκες σοβαρών αντιπαραθέσεων και δικαστικών διαδικασιών που θα έχουν ως αποτέλεσμα, νομικές διενέξεις και μακροχρόνιες καθυστερήσεις.
    «6. α) Επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επ’ αυτών για την εξυπηρέτηση των Στρατηγικών Επενδύσεων και των βοηθητικών και συνοδών έργων τους. Η απαλλοτρίωση εγκρίνεται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.), εφόσον έχει αξιολογηθεί αναλυτικά ως αναγκαία για την υλοποίηση και τη βιωσιμότητα του επενδυτικού σχεδίου στην οικεία έκθεση αξιολόγησης. Η απαλλοτριούμενη έκταση δεν μπορεί να καταλαμβάνει ποσοστό εκτάσεων μεγαλύτερο του τρία τοις εκατό (3%) επί της συνολικής έκτασης υλοποίησης της επένδυσης.

    β) Οι απαλλοτριώσεις κηρύσσονται με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Υποδομών και Μεταφορών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή φορέων Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή φυσικών προσώπων και με δαπάνη του υπερ’ ού η απαλλοτρίωση ή άλλου προσώπου, που ορίζεται με την πράξη κήρυξής της. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται ο ν. 2882/2001 (Α’ 17). Η προσδιοριζόμενη αποζημίωση βαρύνει τον φορέα της επένδυσης.»