ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ N. 4914/2022

 

Άρθρο 7
Προσθήκη αρμοδιοτήτων στα όργανα των Ειδικών Υπηρεσιών που ασκούν καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής ή Ενδιάμεσου Φορέα – Τροποποίηση άρθρου 34 ν. 4914/2022
Στο άρθρο 34 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί κατανομής αρμοδιοτήτων των Ειδικών Υπηρεσιών, προστίθεται στοιχείο vii) στην υποπερ. βα) της περ. β) της παρ. 1, στις υποπερ. αδ) και βζ) των περ. α) και β), αντίστοιχα, της παρ. 2, προστίθεται εδάφιο, και το άρθρο 34 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 34
Κατανομή αρμοδιοτήτων σε επίπεδα διοίκησης
1. Στο πλαίσιο της οριοθέτησης των αρμοδιοτήτων των Ειδικών Υπηρεσιών που ασκούν καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής ή Ενδιάμεσου Φορέα, οι αρμοδιότητες σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, διαχωρίζονται και κατανέμονται ως εξής:
α) Στις αρμοδιότητες του άμεσα εποπτεύοντος οργάνου των Ειδικών Υπηρεσιών της παρ. 1 περιλαμβάνονται, ιδίως, οι εξής:
αα) Διαχειριστικές αρμοδιότητες:
i) Η έκδοση της πρόσκλησης για τη σύγκληση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Προγράμματος στην οποία προεδρεύει,
ii) η εισήγηση στην Επιτροπή Παρακολούθησης των κριτηρίων ένταξης πράξεων στους άξονες προτεραιότητας του Προγράμματος,
iii) η έγκριση της εξειδίκευσης του Προγράμματος και του προγραμματισμού των προσκλήσεων για την υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης, καθώς και η έκδοση των προσκλήσεων,
iv) η έκδοση των αποφάσεων ένταξης των πράξεων, των αποφάσεων ανάκλησης ένταξης, των αποφάσεων ολοκλήρωσης και των αποφάσεων απόρριψης προτάσεων για το Πρόγραμμα, σε συνέχεια προηγούμενης εισήγησης του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας,
v) η έκδοση αποφάσεων δημοσιονομικών διορθώσεων και ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
αβ) Λοιπές γενικές αρμοδιότητες:
i) Η διαμόρφωση και η επικαιροποίηση σε ετήσια βάση του προγραμματισμού των δραστηριοτήτων και του συντονισμού της λειτουργίας της Ειδικής Υπηρεσίας και η θέσπιση ποιοτικών και ποσοτικών στόχων,
ii) η διασφάλιση ότι το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες της Ειδικής Υπηρεσίας συμβαδίζουν με τον προγραμματισμό και τους τεθέντες στόχους, καθώς και ο έλεγχος και η εποπτεία των δραστηριοτήτων αυτών,
iii) η υπογραφή απαντήσεων στις αιτήσεις επανεξέτασης ή αναφορές παραπόνων πολιτών ή νομικών προσώπων κατά ενεργειών ή παραλείψεων της Ειδικής Υπηρεσίας,
iv) η έκδοση των αποφάσεων μετακίνησης εντός και εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας στο εσωτερικό ή εξωτερικό του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας, καθώς και η έγκριση των σχετικών δαπανών,
v) η χορήγηση αδειών στον προϊστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας,
vi) η απόφαση σύστασης, συγκρότησης και ορισμού μελών των συλλογικών οργάνων, επιτροπών και ομάδων εργασίας χωρίς αμοιβή για θέματα που άπτονται περισσοτέρων της μίας Ειδικής Υπηρεσίας που υπάγονται σε αυτόν.
β) Στις αρμοδιότητες του προϊσταμένου των Ειδικών Υπηρεσιών της παρ. 1 περιλαμβάνονται, ιδίως, οι εξής:
βα) Διαχειριστικές αρμοδιότητες:
i) Η εισήγηση προς έγκριση από το αρμόδιο όργανο που εποπτεύει την Ειδική Υπηρεσία, της εξειδίκευσης του Προγράμματος και του προγραμματισμού των προσκλήσεων για την υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης,
ii) η εισήγηση για την έκδοση των αποφάσεων ένταξης πράξεων και των τροποποιήσεών τους, των αποφάσεων ανάκλησης ένταξης, των αποφάσεων ολοκλήρωσης, καθώς και των αποφάσεων για απόρριψη προτάσεων για το Πρόγραμμα και για τις πράξεις για τις οποίες η Ειδική Υπηρεσία ασκεί καθήκοντα Ενδιάμεσου Φορέα,
iii) οι απαντήσεις σε ερωτήματα για την έννοια των διατάξεων που αφορούν σε θέματα της Ειδικής Υπηρεσίας, για τα οποία υπάρχουν νομολογιακές λύσεις ή είναι δεδομένη η πρακτική της Υπηρεσίας, καθώς και οι απαντήσεις σε αιτήσεις πολιτών ή υπαλλήλων, με τις οποίες παρέχονται πληροφορίες,
iv) οι απαντήσεις σε πορίσματα ελέγχου των εθνικών και ενωσιακών ελεγκτικών οργάνων και λοιπών αρμόδιων φορέων,
v) η υπογραφή εγγράφων που αφορούν στον προγραμματισμό και συντονισμό των δραστηριοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας, καθώς και στην εφαρμογή και εξειδίκευση, όπου απαιτείται, των απαραίτητων εργαλείων, προτύπων και προδιαγραφών για τη σωστή λειτουργία της Ειδικής Υπηρεσίας,
vi) η υπογραφή των εγγράφων προς όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις απόψεις της Ειδικής Υπηρεσίας που αφορούν στο Πρόγραμμα αρμοδιότητάς της,
vii) Οι γνώμες που εκδίδονται σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 17 του άρθρου 63.
ββ) Λοιπές γενικές αρμοδιότητες:
i) Η υπογραφή εγγράφων επί θεμάτων προσωπικού, όπως επί θεμάτων διοικητικών, οικονομικών, εκπαίδευσης και οργάνωσης, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις αρμοδιότητες του εποπτεύοντος οργάνου των Ειδικών Υπηρεσιών,
ii) η υπογραφή εγγράφων με τα οποία ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες ο ορισμός εκπροσώπων ως μελών σε συλλογικά όργανα ή ειδικές ομάδες εργασίας,
iii) η απόφαση σύστασης, συγκρότησης και ορισμού μελών των συλλογικών οργάνων, επιτροπών και ομάδων εργασίας, χωρίς αμοιβή, για θέματα της αρμοδιότητάς του,
iv) η έκδοση αποφάσεων μετακίνησης εκτός έδρας των προϊσταμένων μονάδων και των υπαλλήλων, στο εσωτερικό ή εξωτερικό για υπηρεσία, των αποφάσεων χορήγησης άδειας στους υπαλλήλους αυτούς για εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση στο εσωτερικό ή εξωτερικό, καθώς και η έγκριση των σχετικών δαπανών,
v) η χορήγηση αδειών στους προϊσταμένους των μονάδων και στους υπαλλήλους.
2. Στο πλαίσιο της οριοθέτησης των αρμοδιοτήτων των λοιπών Ειδικών Υπηρεσιών του παρόντος, οι αρμοδιότητες διαχωρίζονται και κατανέμονται ως εξής:
α) Στις αρμοδιότητες του εποπτεύοντος οργάνου των λοιπών Ειδικών Υπηρεσιών περιλαμβάνονται, ιδίως, τα εξής:
αα) Η διαμόρφωση και η επικαιροποίηση σε ετήσια βάση του προγραμματισμού των δραστηριοτήτων και του συντονισμού της λειτουργίας της Ειδικής Υπηρεσίας και η θέσπιση ποιοτικών και ποσοτικών στόχων,
αβ) η διασφάλιση ότι οι δραστηριότητες της Ειδικής Υπηρεσίας συμβαδίζουν με τον προγραμματισμό και τους τεθέντες στόχους, καθώς και ο έλεγχος και η εποπτεία των δραστηριοτήτων αυτών,
αγ) η υπογραφή απαντήσεων στις αιτήσεις επανεξέτασης ή αναφορές παραπόνων πολιτών ή νομικών προσώπων κατά ενεργειών ή παραλείψεων της Ειδικής Υπηρεσίας,
αδ) η έκδοση των αποφάσεων μετακίνησης εντός και εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας στο εσωτερικό ή εξωτερικό του προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας, καθώς και η έγκριση των σχετικών δαπανών. Για τις Ειδικές Υπηρεσίες των άρθρων 20 και 21, η έγκριση των σχετικών δαπανών γίνεται με μέριμνα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων».
αε) η χορήγηση αδειών στον προϊστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας.
β) Στις αρμοδιότητες των προϊσταμένων των λοιπών Ειδικών Υπηρεσιών περιλαμβάνονται, ιδίως, οι εξής:
βα) Οι απαντήσεις σε ερωτήματα για την έννοια των διατάξεων που αφορούν σε θέματα της Ειδικής Υπηρεσίας τους, για τα οποία υπάρχουν νομολογιακές λύσεις ή είναι δεδομένη η πρακτική της Υπηρεσίας, καθώς και οι απαντήσεις σε αιτήσεις υπηρεσιών πολιτών ή υπαλλήλων με τις οποίες παρέχονται πληροφορίες,
ββ) οι απαντήσεις σε πορίσματα ελέγχου των εθνικών και ενωσιακών ελεγκτικών οργάνων και λοιπών αρμόδιων φορέων,
βγ) η υπογραφή εγγράφων που αφορούν στον προγραμματισμό και συντονισμό των δραστηριοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας, καθώς και στην εφαρμογή και εξειδίκευση, όπου απαιτείται, των απαραίτητων εργαλείων, προτύπων και προδιαγραφών για τη σωστή λειτουργία της Ειδικής Υπηρεσίας,
βδ) η υπογραφή εγγράφων επί θεμάτων προσωπικού, όπως επί θεμάτων διοικητικών, οικονομικών, εκπαίδευσης και οργάνωσης, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις αρμοδιότητες του εποπτεύοντος οργάνου της Ειδικής Υπηρεσίας,
βε) η υπογραφή εγγράφων με τα οποία ζητείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ο ορισμός εκπροσώπων ως μελών σε συλλογικά όργανα ή ειδικές ομάδες εργασίας,
βστ) η απόφαση σύστασης, συγκρότησης και ορισμού μελών των συλλογικών οργάνων, επιτροπών και ομάδων εργασίας, χωρίς αμοιβή, για θέματα της αρμοδιότητας της Ειδικής Υπηρεσίας,
βζ) η έκδοση αποφάσεων μετακίνησης εκτός έδρας των προϊσταμένων μονάδων και των υπαλλήλων, στο εσωτερικό ή εξωτερικό για υπηρεσία, των αποφάσεων χορήγησης άδειας στους υπαλλήλους αυτούς για εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση στο εσωτερικό ή εξωτερικό, καθώς και η έγκριση των σχετικών δαπανών. Για τις Ειδικές Υπηρεσίες των άρθρων 20 και 21, η έγκριση των σχετικών δαπανών γίνεται με μέριμνα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων».
βη) η χορήγηση αδειών στους προϊσταμένους των μονάδων και των στελεχών της.
3. Για τα Προγράμματα ΤΑΜΕΥ, οι προσκλήσεις για την υποβολή προτάσεων εκδίδονται από τον Γενικό Γραμματέα Μεταναστευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
4. Με απόφασή τους, οι προϊστάμενοι των Ειδικών Υπηρεσιών μπορούν να μεταβιβάζουν όσες αρμοδιότητες του παρόντος άρθρου είναι αναγκαίες στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Υπηρεσίας της οποίας προΐστανται, προκειμένου αυτοί να ανταποκριθούν στους στόχους που τους τίθενται.
5. Οι παρ. 1, 2 και 4 εφαρμόζονται και για τις Ειδικές Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τη διαχείριση και εφαρμογή για το ΣΣ ΚΑΠ 2023-2027.».

Άρθρο 8
Αρμοδιότητα Διαχειριστικής Αρχής Προγραμμάτων και Διαχειριστικής Αρχής του Στρατηγικού Σχεδίου για την Κοινή Αγροτική Πολιτική – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4914/2022
Στην παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί Διαχειριστικής Αρχής, μετά τη φράση «για τον έλεγχο της νομιμότητας» προστίθεται η φράση «της διακήρυξης», και μετά τη φράση «εκτέλεσης των δημόσιων συμβάσεων», προστίθεται η φράση «, καθώς και των συμφωνιών – πλαίσιο,», και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Η Διαχειριστική Αρχή Προγράμματος/Προγραμμάτων και η Διαχειριστική Αρχή του ΣΣ ΚΑΠ είναι αρμόδιες για τον έλεγχο της νομιμότητας της διακήρυξης, των διαδικασιών ανάθεσης και εκτέλεσης των δημόσιων συμβάσεων, καθώς και των συμφωνιών – πλαίσιο, που συγχρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της υλοποίησης των Προγραμμάτων ή του ΣΣ ΚΑΠ.».

Άρθρο 9
Διαδικασία ελέγχου δημοσίων συμβάσεων – Τροποποίηση παρ. 17 άρθρου 63 ν. 4914/2022
Η εξουσιοδότηση της παρ. 17 του άρθρου 63 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), τροποποιείται ως προς τον αρμόδιο Υπουργό, συμπληρώνεται ως προς το πεδίο της, με τη συμπερίληψη των συμφωνιών – πλαίσιο, και η παρ. 17 διαμορφώνεται ως εξής:
«17. Με απόφαση του αρμόδιου για τις δημόσιες επενδύσεις και το ΕΣΠΑ Υπουργού εξειδικεύεται η διαδικασία ελέγχου των δημόσιων συμβάσεων και των συμφωνιών-πλαίσιο της παρ. 2 του άρθρου 38, καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των συμβάσεων προς έλεγχο και οι προϋποθέσεις απαλλαγής από αυτόν, οι προθεσμίες ολοκλήρωσης του ελέγχου, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή των ελέγχων αυτών.».

Άρθρο 10
Αρμοδιότητες Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Τροποποίηση παρ. 15 και 16 άρθρου 65 ν. 4914/2022
Στις παρ. 15 και 16 του άρθρου 65 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων, στο πρώτο εδάφιο επικαιροποιείται το αρμόδιο Υπουργείο, το δεύτερο εδάφιο τροποποιείται ως προς τα αναφερόμενα αναπτυξιακά Προγράμματα, και οι παρ. 15 και 16 διαμορφώνονται ως εξής:
«15. Στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΚΤ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συστήνεται «Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+». Η Ειδική Υπηρεσία λειτουργεί ως δικαιούχος για την υλοποίηση πράξεων κατά την έννοια του άρθρου 2 για το Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» της περιόδου 2021-2027, συμπεριλαμβανομένων πράξεων τεχνικής βοήθειας.
16. Στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΣ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συστήνεται «Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών». Η Ειδική Υπηρεσία λειτουργεί ως δικαιούχος για την υλοποίηση πράξεων κατά την έννοια του άρθρου 2 στα Προγράμματα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή», «Ανταγωνιστικότητα», «Μεταφορές», «Πολιτική Προστασία» «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» και «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» της περιόδου 2021-2027, συμπεριλαμβανομένων πράξεων τεχνικής βοήθειας. Η Ειδική Υπηρεσία δύναται, επίσης, να ορίζεται Ενδιάμεσος Φορέας για να ασκεί καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής για τη διαχείριση πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα ως άνω Προγράμματα του ΕΣΠΑ.».

Άρθρο 11
Ζητήματα κινητικότητας υπαλλήλων Ειδικών Υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 66 ν. 4914/2022
Στην παρ. 21 του άρθρου 66 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί υπαλλήλων φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία, στο δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται το αρμόδιο Υπουργείο, στο τέλος της παραγράφου, προστίθενται δύο εδάφια και η παρ. 21 του άρθρου 66 διαμορφώνεται ως εξής:
«21. Οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία του παρόντος, του ν. 4314/2014, του ν. 3614/2007 (Α` 267), του ν. 2860/2000 ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αποχώρησαν, λόγω λήξης ή άρσης της απόσπασης ή μετακίνησής τους, κατά την έννοια του παρόντος, ή λόγω μετάταξης, μπορούν να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ. Η ανωτέρω απόσπαση ή μετακίνηση διενεργείται με κοινή απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του αρμόδιου, κατά περίπτωση, Υπουργείου. Η αίτηση για την απόσπαση ή τη μετακίνηση υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία υποδοχής ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης που έχουν υποβληθεί κατ` εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014. Αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης υπαλλήλων προς τις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και προς την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ που υποβλήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014, κρίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ίσχυε κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης. Οι αποσπάσεις και μετακινήσεις του προηγούμενου εδαφίου παρατείνονται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027.».

Άρθρο 12
Eπιτάχυνση κλεισίματος πράξεων προγραμματικής περιόδου 2014-2020 – Τροποποίηση παρ. 4 και προσθήκη παρ. 9 στο άρθρο 43 ν. 4314/2014
1. Στην παρ. 4 του άρθρου 43 του ν. 4314/2014 (Α’ 265), περί διενέργειας επαληθεύσεων, προστίθεται τελευταίο εδάφιο, και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Για τη διενέργεια των επαληθεύσεων συγκροτείται ειδικό μητρώο επαληθευτών ελεγκτών, στο οποίο θα εγγράφονται φυσικά και νομικά πρόσωπα. Η εγγραφή στο μητρώο θα πραγματοποιείται έπειτα από διαδικασία ανοικτής πρόσκλησης που θα ορίζει τα απαιτούμενα προσόντα και δικαιολογητικά. Η αρμόδια μονάδα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» αναλαμβάνει την τήρηση του μητρώου, την εκπαίδευση των ελεγκτών επαληθευτών, τη λειτουργία ειδικού πληροφοριακού συστήματος, καθώς και διοικητικά θέματα διαδικασίας ελέγχων, όπως, ενδεικτικά, επικοινωνία με φορείς, αρχειοθέτηση, διαμόρφωση ειδικών χώρων διεξαγωγής ελέγχων, δειγματοληπτικές επαναλήψεις ελέγχων και αξιολόγηση ελεγκτών. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον αυτό κρίνεται αναγκαίο προς τον σκοπό επιτάχυνσης του κλεισίματος των πράξεων της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, πέραν της λειτουργίας του Ειδικού Μητρώου Επαληθευτών Ελεγκτών, τη διενέργεια των επαληθεύσεων της παρ. 3 δύναται να αναλαμβάνει η αρμόδια Μονάδα της «Ειδικής Υπηρεσίας INTERREG 2021-2027.».
2. Στο άρθρο 43 του ν. 4914/2022 (Α΄ 61) προστίθεται παρ. 9 ως εξής:
«9. Με απόφαση του καθ` ύλην αρμόδιου Υπουργού, δύνανται να συγκροτούνται επιτροπές ή ομάδες εργασίας και να ορίζονται εμπειρογνώμονες και αξιολογητές στο πλαίσιο ενεργειών τεχνικής βοήθειας του παρόντος, για την υποβοήθηση του έργου των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης. Με την ίδια απόφαση δύναται να ορίζεται, ότι οι συγκροτούμενες επιτροπές ή ομάδες εργασίας και οι εμπειρογνώμονες και αξιολογητές εισηγούνται ή γνωμοδοτούν απευθείας προς τον αρμόδιο Προϊστάμενο Μονάδας ή Προϊστάμενο Υπηρεσίας της Διαχειριστικής Αρχής.».

Άρθρο 13
Ρύθμιση για την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού – Προσθήκη παρ. 29 στο άρθρο 65 ν. 4914/2022
Στο άρθρο 65 του ν. 4914/2022 (Α΄ 61), περί των ειδικών θεμάτων διάρθρωσης Ειδικών Υπηρεσιών, προστίθεται παρ. 29 ως εξής:
«29. Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ως φορέας υλοποίησης έργων που εντάσσονται στη Δράση με κωδικό 16289 «Προώθηση της ποιότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στα Πανεπιστήμια» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ευθύνης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εκδίδει, για τις ανάγκες υλοποίησης των εν λόγω έργων, προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος που καθορίζουν τους ειδικότερους όρους συμμετοχής, έγκρισης των προτάσεων και χρηματοδότησής τους. Οι προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος του πρώτου εδαφίου εκδίδονται από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.».

Άρθρο 14
Χρήση του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας
Το άρθρο 85 του ν. 5043/2023 (Α΄ 91), περί χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, εφαρμόζεται αποκλειστικά στις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων στη δράση «Στήριξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα» της Προτεραιότητας 02 Ειδικού Στόχου RSO1.3 του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης 2021-2027.

  • 8 Δεκεμβρίου 2023, 08:57 | Παυλίδου Ε.

    Προτείνεται το άρθρο 11 να διαμορφωθεί ως εξής:
    Άρθρο11
    Ζητήματα κινητικότητας υπαλλήλων Ειδικών Υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 66 ν. 4914/2022
    Στην παρ. 21 του άρθρου 66 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί υπαλλήλων φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία, στο δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται το αρμόδιο Υπουργείο, στο τέλος της παραγράφου, προστίθενται δύο εδάφια και η παρ. 21 του άρθρου 66 διαμορφώνεται ως εξής:
    «21. Οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία του παρόντος, του ν. 4314/2014, του ν. 3614/2007 (Α` 267), του ν. 2860/2000 ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αποχώρησαν, μπορούν να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ. Η ανωτέρω απόσπαση ή μετακίνηση διενεργείται με κοινή απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του αρμόδιου, κατά περίπτωση, Υπουργείου. Η αίτηση για την απόσπαση ή τη μετακίνηση υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία υποδοχής ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ.Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης που έχουν υποβληθεί κατ` εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014. Αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης υπαλλήλων προς τις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και προς την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ που υποβλήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014, κρίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ίσχυε κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης. Οι αποσπάσεις και μετακινήσεις του προηγούμενου εδαφίου παρατείνονται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027.».

  • 8 Δεκεμβρίου 2023, 08:25 | Παυλίδου Ε.

    Στο Άρθρο 11 «Ζητήματα κινητικότητας υπαλλήλων Ειδικών Υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 66 ν. 4914/2022» να διαγραφεί η φράση «λόγω λήξης ή άρσης της απόσπασης ή μετακίνησής τους, κατά την έννοια του παρόντος, ή λόγω μετάταξης» στο σημείο που γράφει «Οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία του παρόντος, του ν. 4314/2014, του ν. 3614/2007 (Α` 267), του ν. 2860/2000 ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αποχώρησαν, μπορούν να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ.

  • 8 Δεκεμβρίου 2023, 08:59 | ΝΙΚΗ ΨΥΧΟΓΙΟΥ

    Προτείνεται το άρθρο 11 να διαμορφωθεί ως εξής:
    Άρθρο 11
    Ζητήματα κινητικότητας υπαλλήλων Ειδικών Υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 66 ν. 4914/2022
    Στην παρ. 21 του άρθρου 66 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί υπαλλήλων φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία, στο δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται το αρμόδιο Υπουργείο, στο τέλος της παραγράφου, προστίθενται δύο εδάφια και η παρ. 21 του άρθρου 66 διαμορφώνεται ως εξής:
    «21. Οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία του παρόντος, του ν. 4314/2014, του ν. 3614/2007 (Α` 267), του ν. 2860/2000 ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αποχώρησαν, μπορούν να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ. Η ανωτέρω απόσπαση ή μετακίνηση διενεργείται με κοινή απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του αρμόδιου, κατά περίπτωση, Υπουργείου. Η αίτηση για την απόσπαση ή τη μετακίνηση υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία υποδοχής ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ.Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης που έχουν υποβληθεί κατ` εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014. Αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης υπαλλήλων προς τις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και προς την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ που υποβλήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014, κρίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ίσχυε κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης. Οι αποσπάσεις και μετακινήσεις του προηγούμενου εδαφίου παρατείνονται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027.».

  • 8 Δεκεμβρίου 2023, 08:33 | NIKI PSIHOGIOU

    Προτείνεται το άρθρο 11 να διαμορφωθεί ως εξής:
    Άρθρο 11
    Ζητήματα κινητικότητας υπαλλήλων Ειδικών Υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 66 ν. 4914/2022
    Στην παρ. 21 του άρθρου 66 του ν. 4914/2022 (Α’ 61), περί υπαλλήλων φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία, στο δεύτερο εδάφιο επικαιροποιείται το αρμόδιο Υπουργείο, στο τέλος της παραγράφου, προστίθενται δύο εδάφια και η παρ. 21 του άρθρου 66 διαμορφώνεται ως εξής:
    «21. Οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία του παρόντος, του ν. 4314/2014, του ν. 3614/2007 (Α` 267), του ν. 2860/2000 ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ και αποχώρησαν, μπορούν να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ. Η ανωτέρω απόσπαση ή μετακίνηση διενεργείται με κοινή απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του αρμόδιου, κατά περίπτωση, Υπουργείου. Η αίτηση για την απόσπαση ή τη μετακίνηση υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία υποδοχής ή στην Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ.Τα ανωτέρω ισχύουν και για τις αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης που έχουν υποβληθεί κατ` εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014. Αιτήσεις απόσπασης ή μετακίνησης υπαλλήλων προς τις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος νόμου και προς την Κεντρική Υπηρεσία της ΜΟΔ ΑΕ που υποβλήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά την περ. γ) της παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 4314/2014, κρίνονται σύμφωνα με το πλαίσιο που ίσχυε κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης. Οι αποσπάσεις και μετακινήσεις του προηγούμενου εδαφίου παρατείνονται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027.».

  • 5 Δεκεμβρίου 2023, 08:58 | Basiliy

    Congratulations