18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.

Ποια ειδικότερα μέτρα πιστεύετε ότι θα βοηθούσαν στο περιορισμό της φοροαποφυγής μέσω ενδοομιλικών συναλλαγών;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 22:57 | Karantinos

    Συμφωνώ και επαυξάνω. Όχι μόνο ενδοομιλικές αλλά και τριγωνικές μεταξύ τους.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 14:20 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΑΓΚΡΗΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
    ΣΤΟ ΠΕΡΙ ΕΝΔΟΟΜΙΛΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ

    Θέλετε να συλλάβετε φορολογητέα ύλη;
    -Αυτή που προέρχεται από τιμολόγια αγορών ( όχι παροχής υπηρεσιών)
    από HONK KONG, από Κύπρο και από κράτη φορολογικών παραδείσων;
    -Εντοπίστε τις εταιρείες κάθε επαγγέλματος χωριστά που κάνουν εισαγωγές από τις πιο πάνω χώρες.
    -Εντοπίστε τις εταιρείες που κάνουν εισαγωγές στη χώρα κατ’αυθείαν από την Κίνα.
    -Οργανώστε παρατηρητήριο τιμών ανά επάγγελμα και ομάδες ειδών ή μεμονομένων ειδών και κωδικοποιείστε τις τιμές αγορών ομοειδών ειδών για τις δύο περιπτώσεις της προέλευσης των τιμολογιών.
    -Κατά τον έλεγχο των τιμών αγοράς νομίζω οτι από τις τρίτες χώρες παραδείσων συγκρινόμενες με τις τιμές των αγορών ομοειδών ειδών κατ’ευθείαν από την Κίνα θα διαπιστώσετε τα κάτωθι:
    Ελέγχοντας τα τιμολόγια π.χ. από HONK KONG ή από Κύπρο θα παρατηρήσετε νομίζω οτι ένα είδος που έρχεται από εκεί χρεώνεται με 140,00 €.
    Το ίδιο είδος ερχόμενο από Κίνα νομίζω χρεώνεται με 100,00 €.
    Εκεί διακρίνεται η διαφορά τιμών και στη μεν μια εταιρεία που αγοράζει από παράδεισους ο καθαρός δηλούμενος συντελεστής κέρδους νομίζω είναι π.χ. 5% και στην άλλη που εισάγει από την Κίνα είναι 15%.
    Κατόπιν τούτων Νομολογείστε δεόντως.

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 13:04 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    Όχι πρόστιμα και άλλες κυρώσεις. Μόνο αύξηση κατά 100% των εσόδων, επιπλέον της διαφοράς που προκύπτει.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 17:46 | Σ.Β.

    1. Γνωστοποίηση των τελικών τιμών στις οικονομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονική ενημέρωση κοινής βάσης δεδομένων τιμών
    2. Γνωστοποίηση εμπορικών συμφωνιών (εκπτώσεις) στις οικονομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονική ενημέρωση κοινής βάσης δεδομένων
    3. Οι Ενδοομιλικές συναλλαγές να γνωστοποιούνται στα πλαίσια των παράπάνω

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:30 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Θα μπορούσε να εφαρμόζεται ενιαία φορολογία του Ομίλου (π.χ. φόρος επί των ενοποιημένων κερδών).

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 22:28 | nikos

    Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό το θέμα, γιατί κάθε μέρα χάνονται εκατομμύρια ευρώ και πραγματικά σε παγκόσμιο επίπεδο πριν από λίγα χρόνια άρχισαν οι κυβερνήσεις να ξυπνάνε. Τα κόλπα είναι απλά αλλά για να γίνει κάτι θέλει πραγματικούς ελεγκτές για να τα εντοπίσουν, και όχι ελεγκτές του δημοσίου που το μόνο που τους νοιάζει είναι να εξασφαλίσουν τι κορούλες τους. Στην Ελλάδα όλοι περιμένουμε κάποια διευκρινιστική εγκύκλιο για το πώς θα κατατίθενται από φέτος τα στοιχεία των ενδοομιλικών συναλλαγών, αλλά μάταια

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 20:17 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 01:32 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    η εφημερίδα «Κόσμος του Επενδυτή» το σχολίασε κατ’ επανάληψη το θέμα. Εχει προτείνει και σωστά μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 20:32 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗΣ

    Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΕΠΙΦΡΕΙ ΦΟΡΟΜΕΤΑΚΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΒΑΡΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ Ο ΦΠΑ.
    ΕΝΕΚΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ, Ο ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΟΠΩΣ ΓΙΑΤΡΟΙ, ΟΔΟΝΤΟΓΙΑΤΡΟΙ, ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, ΗΛΕΚΤΟΛΟΓΟΙ ΚΛΠ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΦΠΑ. ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΠΑ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΠΑΡΑΥΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΧΡΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΔΗΛ. ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ. ΕΤΣΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΦΕΡΕΓΓΥΟ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΝ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΠΩΜΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΘΑ ΣΥΛΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΝΤΑ ΤΟΥ ΦΠΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 19:32 | Γιώργος Κουτσουμπός

    Αν ο φορος επιβάλλεται επί του Κύκλου Εργασιων μιας επιχειρησης, δεν θα υπαρχει φορολογικό νόημα στις ενδοομιλικές συναλλαγές.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 19:54 | ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

    Το θέμα σε αυτήν την περίπτωση είναι να εισπράττονται κανονικά οι οφειλές που έχουν οι συγκεκριμένες εταιρείες με το ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, να εισπράττονται κανονικά : ο Φ.Π.Α. που αφορά αυτές τις συναλλαγές, ο φόρος εισοδήματος που προκύπτει από την τιμολόγηση αυτών των συναλλαγών, οι λοιποί φόροι και τέλη που οφείλονται από τις συναλλαγές αυτές.

    Βέβαια, υπάρχει και η αντίθετη πορεία, με τον Φ.Π.Α. και τον φόρο εισοδήματος που μειώνεται από την εταιρεία που λαμβάνει τα αγαθά. Όμως, όπως γίνεται και σε όλες τις άλλες συναλλαγές, κάποιος χάνει και κάποιος κερδίζει.

    Όσο για τον έλεγχο της αξίας των συναλλαγών (αν αυτές είναι χαμηλότερες από τις ισχύουσες), πως μπορεί κάποιος να το πει και να το εκτιμήσει; Ξέρουμε από απλή πείρα, ότι δεν υπάρχει ίδια αντιμετώπιση όλων των πελατών από ένα προμηθευτή. Όποιος κάνει μεγαλύτερο τζίρο παίρνει περισσότερες εκπτώσεις, όποιος κάνει μαζικές παραγγελίες παίρνει καλύτερες τιμές, όποιος αγοράζει τέλος περιόδου έχει μειωμένες τιμές, κ.τ.λ.. Το ίδιο ισχύει, βεβαια, και για τις υπηρεσίες, αφού ο συγγενής κάνει τζάμπα την δουλειά, ο γνωστός σου δίνει καλύτερες τιμές και ούτω καθεξής. Πως μπορεί, λοιπόν, κάποιος να ελέγξει αν οι τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών στις ενδοομιλικές συναλλαγές, εμπίπτουν ή όχι στις παραπάνω περιπτώσεις, άρα αν είναι σωστές ή μειωμένες;

    Επαναλαμβάνω την γνώμη μου, η οποία είναι ότι το κράτος θα πρέπει να κοιτάξει να εισπράξει όλες τις οφειλές σε φόρους και τέλη από τις εταιρείες που πραγματοποιούν τις συναλλαγές, χάνοντάς τις αντίστοιχα από τις άλλες (όπως γίνεται σε όλες τις συναλλαγές).

    Ευχαριστώ.

  • 4 Ιανουαρίου 2010, 13:06 | ΜΑΡΙΑ

    Ο έλεγχος των ενδοομιλικών συναλλαγών έχει ουσιαστικό νόημα μόνο στην διαμόρφωση των τελικών τιμών των προιόντων στην Ελλάδα ή την χρέωση αναίτιων ή υπέρογκων ενδοομιλικών χρεώσεων.

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 22:43 | ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΑΤΣΑΚΗΣ

    Συμφωνώ με τον Ευστάθιο 29/12/09 μονό έτσι θα καταπολεμήσετε την φοροδιαφυγή. Ο Όρος πρόστιμο και μετά κλείσιμο της επιχείρησης πρέπει να εφαρμοστεί.
    Βέβαια τέτοια πρόστιμα είχαν εφαρμοστεί και στο παρελθόν αλά αυτός που είχε το μέσον κατάφερνε να διαγράφει ή το πρόστιμο να ήτα πολύ χαμηλότερο.
    Να δημιουργήσετε ελεγκτικό μηχανισμό για εντοπισμό τέτοιων παραπτωμάτων

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 17:24 | ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ

    Ενα από τα πιο σημαντικά μέτρα. Μέτριοι υπολογισμοί ανεβάζουν τους φόρους που αποφεύγουν οι θυγατρικες πολυεθνικών να καταβάλουν εντός της χώρας στο ύψος των 5 δίς ευρώ. Επίσης είναι η λύση στο πρόβλημα της αυξημένης τιμής πώλησης του ίδιου προιόντος στην Ελλάδα και στην Γερμανία π.χ. (Ισχύει και για τα καύσιμα)
    Η απόφαση Α2-8092/31-12-08 του ΥΠΑΝ για την υλοποίηση της παρ 10 άρθρου 26 ν. 3728/2008 πρέπει ως έχει με όποιες λίγες προσαρμογές να ενταχθεί στην φορολογική νομοθεσία και να γίνει Νόμος του Υπουργείου Οικονομικών.(Ειδικά σημαντικό το πρόστιμο που προβλέπει η αγορανομική διάταξη 10% στον τζίρο για μη υποβολή φακέλου προιόντος. Η ισχύουσα φορολογική διάταξη για πρόστιμο μετά από συμβιβασμό είναι σήμερα 780 ευρώ!!!!!)
    Επίσης για να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις ή «συναλλαγές», να συσταθεί ειδική υπηρεσία στο Υπουργείο Οικονομικών με στελέχη του εκπαιδευμένα και ξενόγλωσσα. Επίσης αναλόγων προσώντων στελέχη μπορούν να μεταταγούν από το ΥΠΑΝ και από την Οικονομική Αστυνομία.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 13:43 | George Apostolopoulos

    Υπάρχουν ζητήματα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι από τα πιο καυτά. Η «μανούβρες», ας πούμε, για την μεταφορά αποτελέσματος και την ελαχιστοποίηση της φορολογικής επιβάρυθνσης. Αλλά δεν θα είχαμε το ίδιο αν ο όμιλος είχε την μορφή μιας ενιαίας επιχείρησης;

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 12:19 | mix morris

    Αν και συνεχίζω να αμφιβάλω εαν κάτι απο ολα αυτά που εχουν γραφεί τελικά θα ληφθελι υπ οψιν δεδομένου οτι εχουν πολιτικό κόστος

    Θα πρέπει να τελειώσει η ανωνυμία των μετοχών των Α.Ε.
    Θα πρέπει να τελειώσει το παιχνίδι των υπο/υπερ τιμολογήσεων
    μεταξύ ομιλικών εταιρειών με αξίες σε επίπεδο κόστους

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 20:21 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΘΕΤΙΚΟ.! ΤΑ ΜΜΕ ΘΑ ΤΑ …ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΤΕ??
    ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ. Π.Χ
    ΑΣΚΟΠΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΜΟΝΟ ΕΞΟΔΑ ΕΙΝΑΙ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΤΟ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΕΣ ΣΕ ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΙΕΣ!! ΕΓΙΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ?? ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΕΙΠΑΜΕ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 09:37 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡ/ΥΠΟΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΞΩΧΩΡΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
    Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΑΥΤΟ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
    ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΚΛΠ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 02:25 | ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΣ

    ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΜ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΛΩΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ (ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΛΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΟΝ ΦΟΡΟΦΥΓΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟ ΩΣΤΕ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ) ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
    ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΑΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ (ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΛΑΣΤΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ) ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΦΩΡΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΗΜΕΛΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΑΓΟΡΑΣΙΜΕΣ ΠΟΙΝΕΣ. ΕΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΑΥΤΟΦΩΡΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΕ ΦΥΛΑΚΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ

  • 29 Δεκεμβρίου 2009, 11:18 | ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

    ΕΠΙΒΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΒΑΣΗ Π.Χ ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΗ Η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΠΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 10.000 ΕΥΡΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ 20.000 ΤΗ ΤΡΙΤΗ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΜΑΓΑΖΙΟΥ- ΓΡΑΦΕΙΟΥ-ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 20:59 | ΦΤΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ Φ.Π.Α. ΚΑΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 16:48 | Ηλίας Στρατάκης

    Αν ο σκοπός είναι η απλοποίσηση των διαδικασιών και κατ’ επέκταση η διαφάνια, ναι.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 14:54 | Γιάγκος Χαραλάμπους

    Η Είσπραξη Φορολογικών Εσόδων και όχι η βεβαίωση φόρων αποτελεί το βασικό κλειδί προβληματισμού του Φορολογικού μας συστήματος.
    Διατάξεις όπως καθορίζονται στο Άρθρο 39 περί Υπερτιμολογήσεων και υποτιμολογήσεων που οι Εφοριακοί επενδύουν υπερβάλοντα χρόνο και ζήλο πρέπει να εξεταστούν σε σχέσει με το κόστος είσπραξης του Φόρου. Η συγκεκριμένη διάταξη του άρθρου 39, πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας εξαρτώμενης οικονομίας, που δυστηχώς έχει την ανάγκη τεχνογνωσίας από τρίτες χώρες, . Μια εξαγωγική επιχείρηση μπορεί να υποτιμολογεί τις εξαγωγές της εις βάρος των εγχώριων συναλλαγών της επειδή έχει ανάγκη της αύξησης της παραγωγικής της διαδικασίας με απώτερο στόχο την μείωση κόστους κοκ. Ο χρόνος που επενδύουν οι εφοριακοί στο θέμα αυτό μεταφράζεται στις πλείστες των περιπτώσεων σε μεγαλύτερο κόστος από το όφελος.
    Μια απλούστευση την διατάξεων του Άρθρου 39 ΚΦΕ είναι αναγκαία. Ας περιοριστεί το κόστος επί του τζίρου ή του κόστους παραγωγής σε ένα χαμηλό αλλά συγκεκριμένο ποσοστό παρά αυτό που πρακτικά γίνεται στο τόπο μας.Ως πρόσθετος μέτρο η καταβολή να γίνεται μέσω τραπεζών με δικαίωμα ελέγχου του τραπεζικού λογαριασμού του παραλήπτη.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 12:52 | Μενέλαος Κωνσταντάκος

    Ναι εφόσον αυτές διευκολύνουν και απλοποιούν τις διαδικασίες.

  • 28 Δεκεμβρίου 2009, 05:57 | ΒΑΜΒΑΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Συμφωνώ,εν μέρει,με τον σχολιαστή ‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ’,γενικά και ειδικότερα όσον αφορά στη αναβάθμιση του ελεγκτικού μηχανισμού με εξειδικευμένα στελέχη,και αυτό οχι μόνο για τη συγκεκριμένη περίπτωση,αλλά και για το ΣΔΟΕ,τις ΔΟΥ,τις ΦΑΕΕ, κλπ.
    Ομως το πρόβλημα εντοπίζεται μόνο στις ενδοομιλικές συναλλαγές, στην Ελλάδα; Η μήπως και στο οτι ο βασικός νόμος που διέπει το καθεστώς των Ομίλων είναι ο κ.ν.2190 του…1920,δηλ.ο βασικός νόμος περί Α.Ε.;

    Τα πραγματικά ζητήματα σήμερα της Πολύ Μεγάλης Φοροδια/απο/φυγής στη χώρα μας τοποθετούνται αε 7 βασικούς άξονες οι οποίοι συναποτελούν ενα Φορολογικό Σύστημα ξεπερασμένο, αναποτελεματικό, άδικο,δηλ. αναδιανεμητικό υπέρ των ολίγων ,ακαταλαβίστικο, κοστοβόρο αλλά και αντιπαραγωγικό.Συνθλίβει τους μικρούς και μεσαίους,ωφελεί τους μεγάλους και τους παρασιτικούς,φρενάρει την ανάπτυξη.
    Οι άξονες αυτοί είναι οι εξής :

    1.Λαθρεμπορία/Υπέρ-υποτιμολογήσεις/Πλαστά τιμολόγια/Royalties

    2.Αυτοτελής φορολόγηση (στη πηγή)των διανεμόμενων κερδών των Νομικών Προσώπων (επιχειρήσεων), και οχι στην κλίμακα Φυσικών Προσώπων, ειδική προνομιακή φορολογική μεταχείρηση ορισμένων επαγγελματικών κατηγοριών(;;;),απαλλαγή φόρου έμμεσων εισοδημάτων μεγάλων στελεχών(κινητά τηλ., αυτοκίνητα,κατοικίες,πιστωτικές,κλπ) που,αντιθέτως περνούν στα ΕΞΟΔΑ των εταιρειών και μειώνουν κερδη και αρα φορολογητέο εισόδημα/Χαμηλός (σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.)ανώτατος φορολογικός συντελεστής (40%) στα πολύ υψηλά εισοδήματα.

    3.Ελλειψη ΠΟΘΕΝ έσχες και ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ (όπως σ’όλο τον Δυτικό Κόσμο)της Μεγάλης Φοροδιαφυγής και Δίωξης του(πραγματικού) Οικονομικού Εγκλήματος . Αντ’αυτού,..τεκμήρια!

    4.Η ύπαρξη ΚΒΣ (η μοναδική χώρα στον Δυτικό Κόσμο με ΚΒΣ πλην της Ιταλίας για ειδικούς λόγους-Μαφία/ Κυνήγι μαγισσών (αποδείξεων). Το ΣΔΟΕ έχει μεταβληθεί σε GHOST BUSTERS. Και ΠΑΛΙ η μοναδική χώρα….που η φορολογητέα ύλη προσδιορίζεται απο…αποδείξεις και δη…’νόμιμες’!/ Ο υπολογισμός του ΦΠΑ απο τις πωλήσεις και οχι με συντελεστή επι των αγορων./ Παρκολούθηση παραστατικών(τιμολόγια,δελτία αποστολής,και μάλιστα ΘΕΩΡΗΜΈΝΩΝ!!) και οχι του προϊόντος./ Τυπικοί έλεγχοι(με τον ΚΒΣ),περαιώσεις,αντί τακτικών, περιοδικών,ουσιαστικών κατά Κλάδους ελέγχων.

    5.Ελλειψη αντικειμενικοποίσης της φορολόγησης όπου αυτό είναι λογικό.

    6.Το σημαντικό κεφάλαιο των Εξωχώριων Εταιρειών,που δεν διέπονται απο αντίστοιχες Διακρατικές Συμφωνίες και στις οποίες επιτρέπεται η μεταβιβαση και κατοχή ακινήτων! Και πάλι εξαιρετική, παγκόσμια περίπτωση.

    7.Ελλειψη ονομαστικοποίσης των μετοχών Α.Ε. Κάποιος συμμετέχει ανώνυμα σε μια Α.Ε.(ντόπια,ξένη,εμπορική,επενδυτική,συμμετοχών κλπ),η οποία με τη σειρά της συμμετέχει σε μια άλλη κ.ο.κ και έτσι εξαφανίζεται το ίχνος του εισοδήματός του.

    Τα παραπάνω βέβαια ισχύουν και για τους Ομίλους,και τους Μετόχους τους.

    Επι πλέον,δεν αρκεί η εφαρμογή των διατάξεων των 2 νόμων που αφορούν
    α)Στον Ανταγωνισμό(διαμόρφωση τιμών/εναρμονισμένες πρακτικές)-γι’αυτό και ο 1ος ν.3728/2008 βγαίνει απ΄το ΥΠ.ΑΝΑ.-και επιβάλλει την υποβολή καταλόγου ΤΙΜΩΝ προς την Γ.Γρ.Εμπορίου αλλά και που κι’ αυτή δεν καθίσταται υποχρεωτική μετά απο ερμηνευτική εγκύκλιο,τον Μαϊο του 2009!
    β)Στην φορολογική αναμόρφωση/πρόστιμα που προβλέπει ο 2ος ν.3775/2009,
    αξιοποιόντας τον 1ο
    Σήμερα απαιτείται η δημιουργία ενός νέου, πλήρους και διαφανούς θεσμικού πλαισίου για Ομίλους.Δεν αρκούν ούτε ο 2190/1920 ούτε ο ΚΦΕ διότι αναφέρονται σε σχέσεις είτε μητρικών-θυγατρικών,είτε εσωτερικού-εξωτερικού ή πολυεθνικών,σε σχέσεις δυαδικές.
    Με τις Holding,εισηγμένες η μη,τι υπάρχει ακριβώς;
    Γνωστός Βιομηχανικός Ομιλος εισηγμένος στο Χ.Α.Α. διαθέτει 6-7 εταιρείες επίσης εισηγμένες(και πολλοί άλλοι ομοίως).Σε ποιό φορολογικό νομικό πλαίσιο υπάγονται αυτά τα συμπλέγματα; Του περιώνυμου ΚΒΣ;
    Απο το trading των μετοχών τους τι φορολογικό συμπέρασμα βγαίνει;
    Απο τους (ενοποιημένους) ισολογισμούς τους;Το ανακάτεμα κερδών-ζημιών;

    Ακόμα,
    Ελέγχεται η γνησιότητα των συμβολαίων για Δικαιώματα; Και με ποιό τρόπο.Και άλλα πολλά τέτοια.
    Προς το παρόν αυτά.

    Θα επανέλθουμε όμως και σε άλλες ενότητες του διαλόγου,διότι φαίνεται οτι η δημόσια συζήτηση έχει εκτραπεί,προς κατευθύνσεις αλλότριες απ’αυτές του Οικονομικού Προγράμματος του ΠΑΣΟΚ.Διχάζει το λαό,στρέφει ομάδες του τη μια ενάντια στην άλλη και αφήνει στην άκρη την ουσία του ζητήματος

    Γιάννης Βαμβακάς, πρώην μέλος του Τομέα Οικονομίας του ΠΑΣΟΚ.

  • 27 Δεκεμβρίου 2009, 21:50 | Νίκος Κ.

    Πιστεύω πως η υφιστάμενη νομοθεσία είναι στη σωστή κατεύθυνση.

    Απλά πρέπει να εφαρμοστεί επιτέλους, να συγκροτηθούν οι επιτροπες και να αρχίσουν οι έλεγχοι.

    Με προτεραιότητα στις πολυεθνικές χημικών ειδών και φαρμακευτικών ειδών καθώς και των ειδών που προμηθεύεται το Δημόσιο.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 11:55 | ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ

    Όπως σωστά αναφέρει ο am υπάρχουν ήδη δύο νομοθετήματα τα οποία ρυθμίζουν το πλαίσιο τεκμηρίωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών. Πέρα από το ζήτημα της επικάλυψης, το οποίο πραγματικά υφίσταται και το οποίο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί, καθώς το νομοθέτημα του (τέως) Υπουργείου Ανάπτυξης επιβάλλει υποχρέωση τεκμηρίωσης από τη χρήση 2008 και εξής, ενώ του Υπουργείου Οικονομικών από τη χρήση 2010 και εξής (με αποτέλεσμα από τη χρήση 2010 να υπάρχει η ίδια υποχρέωση για τον ίδιο λόγο για δύο διαφορετικούς φορείς με ελαφρά διαφοροποιημένες επιμέρους υποχρεώσεις!), η ουσία είναι η εκπαίδευση των ελεγχόντων. Τα ζητήματα τεκμηρίωσης είναι πολύ τεχνικά, έχουν μεγάλη πολυπλοκότητα και απαιτούν μεγάλη εξειδίκευση από τους ελεγκτικούς φορείς. Επιπλέον, δεν μπορεί να σταθεί εύκολα υποκειμενική κρίση από την πλευρά των ελεγκτών όπως συμβαίνει λόγου χάρη στην περίπτωση των διατάξεων φορολογίας εισοδήματος, καθώς τα θέματα των ενδοομιλικών συναλλαγών στηρίζονται σε οδηγίες του ΟΟΣΑ και τον συνακόλουθο Κώδικα Δεοντολογίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί Ενδοομιλικών Συναλλαγών που κι εμείς (σχεδόν αυτολεξεί) εφαρμόσαμε στο δίκαιό μας μέσω των παραπάνω νομοθετημάτων. Κατά συνέπεια τυχόν ανεπαρκώς τεκμηριωμένες αιτιάσεις περί παραβάσεων από την πλευρά των ελεγκτών θα προσκρούουν σε πολύ οργανωμένες από πλευράς τεχνογνωσίας ομάδες από την πλευρά των επιχειρήσεων συνεπικουρούμενες από πολύ εξειδικευμένους στο αντικείμενο συμβούλους, οι οποίοι στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να είναι και από το εξωτερικό. Αποτέλεσμα θα είναι εκθέσεις ελέγχου αδύναμες, που δεν θα μπορούν να σταθούν, ή θα προσβάλλονται πολύ εύκολα στο δικαστήριο.Είναι λοιπόν επιβεβλημένο, με δεδομένο ότι μπορεί να αποτελέσει ο έλεγχος των ενδοομιλικών συναλλαγών την πραγματικά νέα πηγή φορολογικών εσόδων για το κράτος, καθώς δεν έχει να κάνει μόνο με τον καταλογισμό παραβάσεων για προηγούμενες χρήσεις, αλλά και για τη διαφοροποίηση και μεγιστοποίηση της φορολογικής βάσης των επιχειρήσεων σε επόμενες, να στελεχωθούν οι μηχανισμοί των ελεγκτών με πραγματικά εκπαιδευμένους στο αντικείμενο ανθρώπους, που θα έχουν διάθεση να κάνουν πιο επιστημονική και πολύπλοκη εργασία από αυτήν που μέχρι σήμερα ενδεχομένως έχουν συνηθίσει. Τα ωφέλη όμως για το κράτος θα είναι σημαντικά αφού:
    – θα λυθούν μια και καλή τα ζητήματα τιμολόγησης των δικαιωμάτων και των εξόδων διοικητικής υποστήριξης,
    – θα λυθούν οριστικά τα ζητήματα υπερτιμολόγησης των αγαθών και υπηρεσιών από τους αλλοδαπούς ομίλους προς τις ελληνικές θυγατρικές τους ή υποτιμολόγησης από τις ελληνικές επιχειρήσεις προς τις αλλοδαπές συνδεδεμένες με αποτέλεσμα την αύξηση της φορολογικής βάσης στην Ελλάδα χωρίς την επιβολή νέων φόρων,

    και μάλιστα με έναν τρόπο όπου δεν θα μπορεί να αμφισβητηθεί από τις επιχειρήσεις.

    Εν κατακλείδι, όχι νέο νομοθέτημα, ξεκαθάρισμα του τοπίου όσον αφορά τα υπάρχοντα νομοθετήματα και έμφαση στις ελεγκτικές διαδικασίες με κατάλληλη εκπαίδευση, όπως άλλωστε γίνεται σε όλες τις προηγμένες φορολογικά χώρες, όπου τα ζητήματα ενδοομιλικών συναλλαγών αποτελούν βασική πηγή φορολογικών εσόδων.

  • 26 Δεκεμβρίου 2009, 10:33 | ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ

    Οι ενδοομιλικές συναλλαγές, να γίνονται σε τιμή κόστους, ουτως ώστε να μήν παράγουν αποτέλεσμα, ούτε κέρδος, ούτε ζημία. Ετσι, θ’αποφεύγεται η μεταφορά αποτελέσματος απο μιά εταιρία σε άλλη, ή από θυγατρική στήν Ελλάδα, στο εξωτερικό.
    Επίσης, θα μπορούσε οι ενδοομιλικές συναλλαγές να καταχωρούνται σε άλλους κωδικούς, ώστε, το φορολογικό αποτέλεσμα να προκύπτει πρό των ενδοομιλικών συναλλαγών, οπότε, θάναι φορολογικά αδιάφορες οι μεταφορές αποτελεσμάτων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου.
    Δυσκολίες υπάρχουν, ιδίως όταν συστεγάζονται εταιρείες ενός ομίλου, για τον σωστό διαχωρισμό των εξόδων, ή για τήν απασχόληση εργαζομένων
    οι οποίοι, πολλές φορές, εμφανίζονται σε μισθοδοτικές καταστάσεις άλλης εταιρείας, απ’αυτήν που απασχολούνται.

  • 25 Δεκεμβρίου 2009, 19:17 | EA

    Από τα ποιο κλασικά είναι τα πνευματικά δικαιώματα και ειδικά τα σήματα (Trademarks)…

    Π.χ. Πολυεθνική εταιρία έχει την μητρική έδρα (holding company) στο Zug στην Ελβετία. Το λογότυπο του προϊόντος «Α» το διαχειρίζεται η εν λόγο εταιρία οι οποία χρεώνει με δικαιώματα χρήσεις τις θυγατρικές της που εδρεύουν στην Ελλάδα σε ποσό που ισούται με τα κέρδη… έτσι τα κέρδη εξάγονται από την χώρα και δεν πληρώνουν φόρους. Καμία φορά το Trademarks τα έχει διαφορετική εταιρία από αυτή που μοιάζει να είναι η μητρική έτσι το πανηγύρι είναι πιο πολύπλοκο.

    Απλώς αυτές οι πρακτικές πρέπει να είναι ανεπίτρεπτες… Πρέπει πρώτα να πληρώνουν τους φόρους τους από τα έσοδα στην χώρα και μετά να πληρώνουν τα όποια δικαιώματα στους trademark holders ή rights holders…

    Έτσι και αλλιώς όλα τα ποσά αφορούν ποσοστά από έσοδα, ας κερδίζουν από τα μετά φόρων και όχι από τα προ φόρων μιας και πρόκειται για εισόδημα που δημιουργήθηκε στην χώρα μας…

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 20:15 | am

    Υπάρχουν δύο νόμοι για τις ενδοομοιλικές συναλλαγές Ν.3728/2008 του Υπ. Ανάπτυξης και ο πιό πρόσφατος Ν.3775/2009 του Υπ.Οικονομικών που επικαλύπτωνται και κάποιος από τους δύο θα πρέπει να αποσυρθεί.

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 14:06 | Ταρασίδης Δ. Γεώργιος

    Καμία συναλλαγή σε κανένα χωρίς ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ. Ακόμη και σε ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ. Γιατί να έχει ζημιές το υποκατάστημα ΞΑΝΘΗΣ (ενώ θα έπρεπε να έχει κέρδη) και κέρδη το κεντρικό της Αθήνας (ενώ θα έπρεπε να έχει ζημιές)?

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 01:16 | Dreamdaylost

    Βρε σεις!!!!

    Πρόσφατα βγήκαν στις εφημερίδες δημοσιεύματα για απάτες ΦΠΑ δεκάδων εκατομμυρίων των χρήσεων 2004 και 2003.

    είστε με τα καλά σας????? πέντε χρόνια σας πήρε να κάνετε τις διασταυρώσεις??????

    Τι τα θέλετε να νέα μέτρα, αν υπήρξατε ανίκανοι στα ήδη υπάρχοντα????

  • 24 Δεκεμβρίου 2009, 01:39 | Dreamdaylost

    Ρε σεις επιπλέον κέρδη για τα λογιστάκια των ελεγκτικών εταιρειών και των λογιστικών γραφείων φέρατε, μην νομίζετε ότι κάνατε και κάτι!!!

  • 23 Δεκεμβρίου 2009, 23:49 | Ηλίας

    Υποχρεωτική δημοσίευση στο Διαδίκτυο ενδοομιλικών συναλλαγών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσληψη επώνυμων οπαδών αβανταδόρων ποδοσφαιρικών ομάδων σε εταιρίες των ιδιοκτητών. (ΟΣΦΠ – ΙΝΤΡΑΚΟΜ -Τάκης Τ.). Επίσης να ποινικοποιηθεί η απασχόληση εργαζόμεων σε αλλότρια καθήκοντα από αυτά της εταιρίας στην οποία απασχολούνται.