17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.

Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.

Πως κρίνετε ένα τέτοιο μέτρο ως προς την αποτελεσματικότητά του για την αποτροπή εικονικών συναλλαγών. Ποια άλλα μέτρα θα βοηθούσαν στην επίτευξη αυτού του στόχου;

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:55 | Νίκος Γεωργιλάς – πρώην εφοριακός

    Ναι

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 23:05 | Κωνσταντίνος Κούτσιος

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΝΑ ΖΗΤΗΘΕΙ Η ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 22:17 | Karantinos

    Επίσης και στις κυπριακές LTD που είναι είκονικές.

  • 15 Ιανουαρίου 2010, 19:34 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΛΗΡΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ Κ.ΓΡΗΓΟΡΑΤΟΥ.ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ <>.ΟΙ OFF SHORE ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΕΝΤΑ.ΕΙΝΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ!!!ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΠΟΤΕ!!!ΤΟ 2003 ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ Η’ ΛΟΓΟ ΚΑΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟ (ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΡΟΧΑ)Ο Κ.ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΑΝΕ ΤΙΣ ΕΝ ΛΟΓΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.ΡΙΧΝΕΙ ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑ ΝΟΜΟ(ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Π.Χ.ΧΥΤΗΡΗΣ ΚΑΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΜΕ ΤΙΣ OFF SHORE)ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΑ ΚΟΝΟΜΟΙΣΟΥΝ ΧΟΝΤΡΑ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ!!!ΜΗΝ ΑΝΑΛΩΝΕΣΤΕ ΑΔΙΚΑ.ΟΙ OFF SHORE ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!ΞΑΝΑΛΕΩ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ!!!ΑΠΟ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ-ΓΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΟΥ!!!ΠΑΓΩΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ!!!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ,ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ…ΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΝΤΙ 1ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΔΩΣΟΥΜΕ 5 ΔΙΣ.ΚΑΙ ΑΛΛΑ 5 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
    ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Π.Χ.ΣΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΙΣΑΞΙΟΥΣ ΤΟΥ MIT-LSE ΚΤΛ.ΑΦΟΥ ΟΛΟΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΓΕΡΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΜΙΣΘΙΑ ΚΑΙ ΚΟΝΟΜΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΒΕΒΑΙΑ ΦΩΤΕΙΝΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ.ΜΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ.ΤΟ ΨΑΡΙ ΒΡΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ!!!

  • 14 Ιανουαρίου 2010, 01:51 | Πετρος

    Πολλοί επικαλούνται ότι η πολυνομία και οι συνεχείς εναλλαγές του φορολογικού συστήματος τους αναγκάζουν να ανοίγουν offsore εταιρείες.
    Οι διαδικασίες είναι απλές, θα πληρώσεις αυτό το ποσοστό φόρου και τελείωσες.
    Εδώ εξαρτάται πως θα ερμηνεύσει τον ΚΒΣ ο υπάλληλος, ποιο ποσό θα σε επιβάλλει ο έφορος, πόσα θα πληρώσεις για την περαίωση, δεν ξέρεις αύριο τι νόμος θα υπάρξει και δεν τελειώνεις ποτέ.
    Δεν πρέπει και εμείς να σοβαρευτούμε, τα μέσα υπάρχουν, και να γίνουμε αποτελεσματικοί.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 23:18 | ΜΑΝΟΛΗΣ

    ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ (ΜΙΚΡΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ 10-20%) ΓΙΑ ΟΛΛΑ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΙΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ OFF-SΗORE ΔΗΤΕ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:20 | Σπυρος Γρηγορατος

    Προφανώς η ρύθμιση αφορά εμπορικές συναλλαγές με εξωχώριες (offshore) εταιρίες και όχι τα ακίνητα ιδιοκτησίας τέτοιων εταιριών που βρίσκονται στην Ελλάδα.

    Ολες οι ευρωπαικές χώρες προσπάθησαν να περιορίσουν τις συναλλαγές μέσω των εξωχώριων εταιρειών , αλλά δεν απεμπόλησαν τη στοιχειώδη λογική. Αν, με βάση τα παραπάνω, ο φορολογικός έλεγχος διαπιστώσει αγορά εμπορευμάτων από τέτοια (εξωχώρια) εταιρεία, τι θα πράξει ; Θα απορρίψει το κόστος αγορών για προιόντα που τιμολογούνται από εξωχώρια εταιρία και θα δεχθεί τα έσοδα από την πώλησή τους ; Για να προληφθεί ένα τέτοιο αντιφατικό αποτέλεσμα, οι ξένες φορολογικές νομοθεσίες ρυθμίζουν ρητά τις περιπτώσεις αυτές . Αποδέχονται το πραγματικό γεγονός της συναλλαγής και ελέγχουν αν το κόστος βρίσκεται σε αντιστοιχία με άλλες αγορές του ίδιου εμπορεύματος από άλλο προμηθευτή , εφόσον δεν υπάρχει τιμή του είδους σε οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά. Και ασφαλώς, δεν αγνοούν ότι η τιμή ενός αγαθού , παρά το γενικό επίπεδο , παραλλάζει κατά χρόνο και τόπο και επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες , όπως όροι πληρωμής και παράδοσης , εποχικότητα , τρόπος και μέσο μεταφοράς (ο ναύλος ενός πλοίου πλοίου 5.000 τόνων από τη Β.Ευρώπη προς την Ελλάδα είναι κατά 50% υψηλότερος από αυτόν πλοίου 30.000 τόνων), κατάσταση λιμανιών, στενότητα αγοράς κ.λ.π. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι και αν ακόμα προσδιορισθούν τα στοιχεία , που θα πρέπει να προσκομισθούν για την απόδειξη της δαπάνης , σε ορισμένες αγορές καθίσταται αδύνατος προσδιορισμός τους ,όπως ,εντελώς ενδεικτικά , συμβαίνει με την αγορά των ναύλων , η οποία κινείται, εξ ολοκλήρου, με τέτοιου είδους εταιρείες. Η εξαίρεση του άρθρου είναι ορθή δεδομένου ότι τα προιόντα που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε οργανωμένες χρηματιστηριακές αγορές (κυρίως commodities) είναι τοσο ανταγωνιστικά και ομοειδή (δεν υπάρχουν δηλ. brands) έτσι ώστε αφενός οι τιμές τους να διαμορφώνονται με διαφάνεια και να δημοσιεύονται και ανακονώνονται σε όλα τα μέσα επικοινωνίας, αλλα και αφετέρου, λόγω του ανταγωνισμού, ένα σημαντικό μέρος του φορολογικού «οφέλους» που αποκομίζουν οι εξωχώριες εταιρίες από τη μειωμένη φορολογία να επωφελείται ο καταναλωτής.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 18:39 | Μαίρη Πιπεράκη

    Να ελεγχθεί ο λόγος που ιδρύθηκαν αυτές οι εταιρίες και τι προσφέρουν στην οικονομία της Ελλάδας. Να φορολογηθούν επί πλέον.

    Εάν δεν συμβάλλουν στην οικονομία να καταργηθούν οι off-shore.

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 23:37 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Είναι θεμελιώδους σημασίας η φορολόγηση των off shore εταιριών, κύριας πηγής φοροδιαφυγής και γι αυτό θα πρέπει να μελετηθεί και να βρεθεί σχετική νομική φόρμουλα

  • 12 Ιανουαρίου 2010, 09:38 | ΠΕΝΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    σωστή η επί πλέον φορολόγηση των εξωχώριων εταιρειών , δεδομένου ότι έχει γίνει καθεστώς για όσους προσπαθούν να φοροδιαφύγουν.
    Πρέπει όμως να εξξετστεί η πθανότητα αυτό να γίνει ανασταλτικόε παράγοντας στην εισροή κεφαλαίων μέσω των εταιρειών αυτών στη Χώρα μας .

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 20:40 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΛΑΜΠΑΤΣΕΑ ΔΙΜΙΖΑ

    Να φορολογούνται όπως όλοι οι υπόλοιποι πολίτες.
    Ακόμα και μέσω των λογαριασμών τους (π.χ. ΔΕΗ ή ΕΥΔΑΠ), βρείτε τους
    και φορολογήστε τους, κι αφήστε τα Παιχνίδια!

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 22:06 | Χαριλαος

    συμφωνο απολυτα

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 20:12 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΕ ΑΥΣΤΗΡΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΥΤΕΣ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 19:54 | Τρύφων Βρεττος

    Για τις εξωχώριες εταιρείες πέρα απο τη μελέτη για επιπλέον φορολογία πρέπει να γίνεται έλεγχος της διακίνησης του χρήματος (αν προέρχεται απο παράνομες ή νόμιμες δραστηριότητες)για όσους φορολογουμένους ιδρύουν εξωχώριες εταιρείες. Τα ακίνητα των εξωχώριων εταιρειών που χρησιμοποιούνται για κατοικίες να φορολογούνται όπως όλα τα ακίνητα στα τεκμήρια διαβίωσης.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 11:58 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    ΑΜΕΣΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΝΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΦ ΣΟΡ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΦΕΥΓΟΥΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΥΠΕΡΑΚΤΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ.ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ Ο ΦΟΡΟΣ.

  • 9 Ιανουαρίου 2010, 01:27 | ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η οποιαδήποτε συναλλαγή με εξωχώρια εταιρεία πρέπει να υπακούει στον κανόνα της ίσης μεταχείρησης με τα λοιπά Ν.Π.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 18:00 | Ιορδανίδης Νικόλαος

    καμια επιπλεον φορολογια των off shore το δογμα ειναι ενα, εδω ειναι Ελλαδα ειστε ξενα κεφαλαια αυστηρη τηρηση των πολεοδομικων νομων και τον φορολογικων τιποτε αλλο ελεγχος απο ξεχωριστο κλιμακιο ελεγχου των off shore της Ελλαδος

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 21:16 | Σπύρος Μπάκας

    Δε νομίζω ότι μπορεί υπάρχει κάποιος που διαφωνεί με το μέτρο αυτό. Είναι δύσκολο επίσης, να μην είναι κανείς επιφυλακτικός στο τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο… Καλό θα ήταν να συγκεκριμενοποιηθεί αυτό.

  • 7 Ιανουαρίου 2010, 12:03 | ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ

    Το πλαίσιο της λειτουργίας των εξωχώριων εταιριών ( off shore ) θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από το σύνολο της Ευρωπαϊκής ένωσης άμεσα – που ενδεχόμενα θα απαιτήσει ρίξεις και συγκρούσεις με δεδομένο το καθεστώς της ελεύθερης διακίνησης Κεφαλαίων .

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 19:14 | Γιώργος Κουτσουμπός

    Αν φορολογούσαμε απευθειας τον τζίρο και όχι τα κέρδη, θα έχανε το νόημά της κάθε τριγωνική συναλλαγή μεσω εξωχωριων εταιριων.

    Από εκεί και πέρα. αν είναι νομικά εφικτό, να καταγραφεί όλη η ακίνητη και δηλωμένη κινητή περιουσία των off-shore εταιριων, και να θεσπιστουν υψηλότατοι φοροι όταν δεν παρέχεται πληροφόρηση για την ιδιοκτησια τους.
    Όταν δε, παρασχεθούν πληροφορίες ιδιοκτησιας ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, να εφαρμόζεται το πόθεν έσχες. Τονιζω την αναγκη ευρεσης των φυσικων προσωπων, επειδη πολλες εταιριες ανηκουν σε άλλες εταιριες και το φυσικο προσωπο μπορει να κρυβεται πισω απο τη τριτη ή τη τεταρτη εταιρια προς τα πίσω.

    Προσοχη όμως, επειδή είναι δυνατον, να χρησιμοποιηθουν παρένθετα φυσικά πρόσωπα ξένης καταγωγης ως ιδιοκτητες off-shore εταιριων, τα οποία να δεσμέυονται από κρυφα συμβολαια ιδιοκτησιας με τους πραγματικους ιδιοκτητες.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 19:14 | ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

    Όλες οι συναλλαγές με εξωχώριες εταιρείες, είτε αφορούν εισαγωγές, είτε εξαγωγές όλων των ειδών (κεφάλαια, εμπορεύματα, υπηρεσίες, κ.τ.λ.), θα έπρεπε να ελέγχονται εξονυχιστικά από Ειδικές Υπηρεσίες του ελληνικού κράτους. Υπηρεσίες, οι οποίες θα πρέπει να είναι στελεχωμένες με προσωπικό που θα έχει γνώσεις για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

    Κατά αυτόν τον τρόπο, έμπειρα στελέχη που θα είναι και γνώστες της αγοράς, θα μπορούν να ελέγχουν όλες τις συναλλαγές και να διαπιστώνουν ποιές είναι νόμιμες και ποιές είναι παράνομες. Οπότε, οι νόμιμες να μπορούν να εκπίπτουν από το εισόδημα όλων (φυσικών και νομικών προσώπων), ενώ οι παράνομες να επισύρουν τις ανάλογες τιμωρίες προς αυτούς που τις πραγματοποιούν (φυσικά και νομικά πρόσωπα).

    Βέβαια, το συγκεκριμένο σύστημα, έχει προφανείς δυσκολίες στην δημιουργία και εφαρμογή του, αλλά θα μπορέσει να καταπολεμήσει κατά ένα μεγάλο μέρος τις αδιαφανείς συναλλαγές και να ευνοήσει τις νόμιμες, που υπάρχουν με εξωχώριες εταιρείες.

    Ευχαριστώ.

  • 5 Ιανουαρίου 2010, 18:28 | Νικος Μπεζεριάνος

    ΕΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΞΩΝΤΟΤΙΚΑ ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΥΖΗΤΑΜΕ?

    ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΚΑΘΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.

  • Για να είναι πιο αποτελεσματική οποιαδήποτε πρόταση αφορά εξωχώριες εταιρείες θα πρέπει να προηγηθεί μια μελέτη σχετικά με το τι είδους υπηρεσίες και προϊόντα πωλούνται μέσω αυτών.
    1. Προφανώς οι εξωχώριες εταιρίες χρησιμοποιούνται και στην εμπορία προϊόντων όταν: η τιμή τους στο εσωτερικό είναι δυσανάλογα υψηλή από εκείνη στο εξωτερικό, όταν το προϊόν είναι μονοπωλιακό ή όταν «προσυμφωνημένα» προορίζεται για διαγωνισμό του δημοσίου ή για χρέωση ασφαλιστικού φορέα (φάρμακα) κ.τ.λ. Όπως αντιλαμβάνεστε «χτυπώντας» τις εξωχώριες για αυτές τις αιτίες «χτυπούμε» το σαμάρi. Μέτρα απελέυθέρωσης της αγοράς, διαφάνειας αλλά και μετατροπή των εθνικών σε διεθνείς διαγωνισμούς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στην ρίζα του.
    2. Οι λόγοι που οδηγούν κάποιους στην ίδρυση εξωχώριας εταιρείας για αγορά – διαχείριση ακινήτων δεν αφορούν τόσο την αποφυγή της φορολόγησης των μισθωμάτων μιας και αυτά φορολογούνται στην Ελλάδα αλλά την παράκαμψη προβλημάτων όπως α) Πόθεν έσχες, β) Αγορά ακινήτων από πολίτες τρίτων χωρών για τους οποίους η σημερινή νομοθεσία δημιουργεί εμπόδια.
    Για τις περιπτώσεις αυτές, η μείωση των συντελεστών φορολόγησης των μεταβιβάσεων, η ταχύτερη διεκπεραίωση των αιτημάτων (εντός μηνός) από πολίτες τρίτων χωρών για αγορά ακινήτων στην χώρα μας και ίσως η θεσμοθέτηση ειδικού τύπου απλών μικρών και μεσαίων εταιρειών διαχείρισης ακινήτων, εύκολης ίδρυσης και λειτουργία, , θα περιορίσει κατά πολύ την αναγκαιότητα αυτής της διεξόδου.
    3. Εκτίμηση μου είναι ότι κύριο αντικείμενο των εξωχώριων εταιρειών που πρέπι να προσεχθεί είναι: α)Οι κάθε λογής προμήθειες (θεμιτές ή αθέμιτες), β) Δικαιώματα (πνευματικά, δικαιόχρησης κ.τ.λ.), γ) Οι Πωλήσεις Λογισμικού και γενικότερα η διακίνηση άυλων αξίών.
    Ίσως η ειδική φορολόγηση, υπέρ ΟΑΕΔ, Εκπαίδευσης και Έρευνας, των κάθε λογής δικαιωμάτων αλλά και του λογισμικού με συντελεστή 10-20% περιόριζε το πρόβλημα, ενώ παράλληλα θα αντιμετωπιζόταν σε κάποιο βαθμό η ανεργία που δημιουργείτε τόσο από την ανάπτυξη όσο και από την αντικατάσταση της τεχνολογίας που καθιστά τους ειδικευμένους εργαζόμενους παλαιάς τεχνολογίας επιχειρήσεων σε ανειδίκευτους για τις νέες.
    Ευχαριστώ για την δυνατότητα που μου δίνετε να καταθέσω τις ιδέες μου.
    Νίκος Μανομενίδης
    Μέλος ΔΣ Ομοσπονδίας Μεσιτών
    Μέλος ΔΣ Επαγγελματικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
    Μέλος ΔΣ CEREAN

  • 3 Ιανουαρίου 2010, 10:55 | Δημήτρης Γκιουζέλης

    Η μόνη λύση ουσιαστική κατά τη γνώμη μου είναι να απλοποιηθεί το φορολογικό σύστημα.
    Πολλοί αναγκάζονται να ανοίξουν mia offsore και ο λόγος ΔΕΝ είναι το 10% απλά της φορολογίας.
    Είναι ότι οι διαδικασίες είναι απλές. Ξέρεις, ότι θα πληρώσεις 10% φόρο και τελείωσες. Εδώ, δεν έχεις τελειώσει ποτέ!
    Δε ξέρεις τι σου ξημερώνει, τι νόμος θα εμφανιστεί, πόσα θα σου πάρουν του χρόνου, αν στραβοξυπνήσει ο έφορος και άλλα τέτοια τραγελαφικά.

    Εφόσν πιστεύουμε ότι στις Offshore κυκλοφορούν δικά μας δισεκατομμύρια,
    ας υιοθετήσουμε και εμείς το φορολογικό σύστημα της Κύπρου και ας εισπράξουμε και εμείς τα δισεκατομμύρια των φόρων.

    Διαφορετικά πάντα υπάρχουν λύσεις να ξεφύγει κάποιος από οποιοδήποτε φοροεισπρακτικό μέτρο.

    και αν θέλετε να σας το κάνω μαθηματικά απλά, έστω, ότι το εισόδημα που πάει σε offshore είναι 50 δις… να λοιπό, πως μπορούμε να έχουμε 5 δις από φόρους.

    Ελεύθερη αγορά έχουμε, ας βρούμε τρόπους να λειτουργεί η ελεύθερη αγορά με απλοποίηση των νόμων και όχι με επιπλέον πολύπλοκα νομοθετικά τερτίπια.

    Και τέλος πιστεύω το να έχει κανείς στην κατοχή του μια offshore, είναι δικαίωμά του εφόσον είναι μέλος της ΕΕ. δηλαδή, μέλος είμαι μόνο για να κάνω ταξίδια χωρίς διαβατήριο? Ας δει η ΕΕ συνολικά το ζήτημα.
    Γιατί, όλοι θα δέχονταν να πληρώνουν φόρους, αλλά να έχουν και τις ανάλογες παροχές από το κράτος. ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ… η Ελλάδα δυστυχώς ξέρει να παίρνει αλλά όταν είναι να δώσει δε μπορεί…

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 23:47 | ZOIS KOLIOS

    Επειδή το 99% των Ελλήνων δεν γνωρίζει τι θα πει off-shore εταιρεία αλλά όλοι σχολιάζουν και επειδή κανένας δεν τους εξηγεί για να τους ανοίξει τα μάτια ας δούμε τι ζητάμε να φορολογηθεί.
    α)Στο κομμάτι που αφορά τις εμπορικές συναλλαγές είναι γνωστό ότι δημιουργούμε μια εταιρεία πχ στα νησιά Κ……. και όταν αγοράζουμε ένα εμπόρευμα από τρίτη χώρα πχ 10 ευρώ , το τιμολογούμε στην Ελλάδα 90 ευρώ , άρα όταν το πουλάμε εδώ 100 ευρώ φορολογούμαστε για 10 ευρώ και όχι για 90 που θα έπρεπε να φορολογηθούμε . Στο κομμάτι αυτό η εταιρεία που είναι στην Ελλάδα αν εξασφαλίσει την ορθότητα στην πληρωμή , το Ελληνικό δημόσιο δεν μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Είναι θέματα διεθνούς εμπορικού δικαίου και δεν είναι δυνατόν να αποτραπεί η διαδικασία αυτή.Το πολύ πολύ οι εταιρείες αυτές μετονομάζονται σε LTD ή CO και τέλος.
    β)Στις off-shore που συμμετέχουν σε εταιρείες , μετά και την διανομή μερισμάτων που φορολογούνται και αυτά δεν υπάρχει φορολογικό αντικείμενο. Εδώ υπάρχει αντικείμενο μόνο ως προς τους απατεώνες που για να αποφύγουν μετά από καταχρήσεις και απατεωνιές την δημοσιοποίηση των προσωπικών τους στοιχείων συμμετέχουν με αυτές τις εταιρείες.
    γ)ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΈΧΟΥΝ ΑΣΤΙΚΑ ακίνητα εντός της Ελλάδας όμως υπάρχει μέγα αντικείμενο.Μεταβιβάζουν μετοχές στις χώρες της έδρας και δεν πληρώνουν φόρο μεταβίβασης , δεν δηλώνει κανένας τα εισοδήματα που αποκτούνται εδώ στην Ελλάδα κλπ

    Η μόνη λύση που προτείνω είναι :
    α)Περίοδος από 1-1-2010 και για 6 μήνες περίοδο για να τακτοποιηθούν από μόνες οι εκκρεμότητες και να δηλωθούν τα αναδρομικά μη δηλωθέντα εισοδήματα χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις.
    β)Από 1-1-2010 όλες αυτού του τύπου οι εταιρείες ακόμη και οι συμμετοχικές να τηρούν λογιστικά βιβλία Γ κατηγορίας.
    γ)Να διατηρούν υποχρεωτικό Τραπεζικό λογαριασμό συνδεδεμένο με λογαριασμό της χώρας -έδρας και υποχρεωτικές συναλλαγές μέσω αυτών
    δ)Να εκπίπτει από κάθε αξίωμα ή δημόσια θέση και να χάνει την δημόσια υπαλληλική του θέση κάθε πρόσωπο που συμμετέχει σε τέτοια εταιρεία
    ε)Οταν αποδειχθεί δόλος στη συναλλαγή με τέτοια εταιρεία , η ευθύνη να βαρύνει 100% το συναλλασόμενο πχ. όταν ενοικιάζει κάποιος ένα ακίνητο από μία off-shore εταιρεία και αυτή δεν το δηλώνει , ο φόρος και το εισόδημα να καταλογίζεται στον ενοικιαστή, ή εάν μια συναλλαγή αποδειχθεί εικονική , ο φόρος να καταλογιστεί στον συναλλασόμενο.

    Υπάρχουν και άλλες λύσεις για να τρελειώσει μια για πάντα αυτό το φαινόμενο. Ρωτήστε μας εάν ενδιαφέρεστε πραγματικά

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 22:43 | Θρασύβουλος Μίαρης Φοροτεχνικός Σύμβουλος

    Αγαπητοί Κύριοι

    Αν όλες οι Κυπριακές εταιρείες θεωρηθούν offshore τότε ολη η Ευρώπη ειναι off και η νομοθεσία δεν ισχύει

    Υπαρχει σύμβαση αποφυγής διπλής φορολογίας

    Οταν λοιπόν ο καθενας παρεχει υπηρεσίες εκτος Ελλαδος ακόμα κι αν ειναι Ελληνας μεσω Ευρωπαικής εταιρειας φορολογηται με τον ισσαριθμο συντελεστη 10% για την Κυπρο

    Προτεινω λοιπον να αφήσουμε τις γενικότητες και να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι

    Να τιμωρηθούν αυτοί που διακινούν μαυρο χρήμα αλλά με την λογική της πολυνομίας και της παράνομης αυθαιρεσίας των μηχανισμών του κρατους θα φτασουμε σε αντίθετα αποτελέσματα

    Οι Κυπριακες εταιρείες στην Ελλαδα για τον λογο οτι ειναι Ευρωπαικές δεν εμπιπτουν στο απαραδεκτο νομο του 3% ετσι κι αλλιως εχουν πληρωσει τον φορο μεταβίβασης ακινήτου στην Ελλαδα πληρώνουν τον φορο εισοδήματος για τα εισοδήματα που αποκτουν και πολλες απο αυτές ειναι θεσμικοί επενδυτές στο Χρηματηστηριο Αθηνών ή συμετεχουν στην μετοχική συνθεση Ελληνικων Επιχειρήσεων και ειναι πραγματικές επισης απο περσυ πληρώνουν το 10% στα διανεμημένα κερδη τους πλεον το 25% που εχουν φορολογηθεί στην πηγη των εισοδηματων ως προσ την συμμετοχή τους

    Ας μιλαμε λοιπον για εταιρείες Λιχνεσταιν Χαβαι Κειμαν κ.λ.π. και ας αφήσουμε τους Κυπρίους εκτος κι αν ,που δεν το ευχομαι, στη θυσία ολων αφήσουμε την χώρα χωρίς πραγματικούς Ελληνες

    Κύριε Υπουργέ

    Πρεπει να γινουν διευκρινήσεις και οι μηχανισμοί ελεγχου να εχουν ενημερωθει για το τι πραγματικά είναι offshore, διαφορετικα και σημαντικους επενδυτές θα χασουμε ,αλλα και τα Δικαστηρια θα επιβαρυνθούν με χιλιαδες προσφυγές που θα δικαιωθούν

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 22:48 | ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΑΤΣΑΚΗΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με το μετρό, ναι κάποια στιγμή θα έπρεπε να βάλετε μια τάξη σε αυτή την τεράστια φοροδιαφυγή, το θέμα είναι πως θα τους εντοπίσετε και πως θα τους ελέγξετε.
    Μήπως θα πρέπει να τους δώσετε κίνητρα να έλθουν να δηλώσουν αυτές της εταιρείας στην Ελλάδα?
    Και φυσικά αυτούς που δεν μπορείτε να ελέγξετε, εντοπίσετε οι νόμοι να είναι πολύ αυστηροί έτσι ώστε να τους αναγκάσετε να της δηλώσουν.
    Φυσικά μη κάνετε διαχωρισμούς σε κανένα (όπως ξέρομαι ακόμα και υπουργοί έχουν τέτοιες εταιρείες)

  • 2 Ιανουαρίου 2010, 17:38 | Σωτηρης

    Τι να σας σχολιασω κυριοι!!!!
    Δηλαδη με ρωτατε αν την ρηση του «κυριου» Βουλγαρακη «Οτι Νομιμον εστι και Ηθικον» μπορειτε να την κανετε Νομο που θα διεπει τις συναλλαγες ???

    Ελεος, δεν μπορω να το σχολιασω !!!

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 18:39 | Ελευθερία

    Είναι σοβαρό κίνητρο η ίδρυση μιας νόμιμης offshore εταιρίας αφού έχει ελάχιστο κόστος ίδρυσης, απλή διαδιακασία ίδρυσης, με σοβαρά οφέλη αρχικά εγγύηση της ανωνυμίας (μετόχου ή μετόχων), την αποφυγή πληρωμής φόρων,την αποφυγή του «πόθεν έσχες»,την αποφυγή πληρωμής φόρου μεταβίβασης, κληρονομίας, την περιορισμένη ευθύνη χωρίς απαίτηση αποπληρωμής κεφαλαίου, χωρίς λογιστές και λογιστικά έξοδα…
    Είναι η μορφή της εταιρίας που ανήκουν ακίνητα μεγάλης αξίας, σκάφη,είναι η μορφή της εταιρίας που προτιμάται απο την ναυτιλία, τράπεζες, διαχείρηση ακινήτων κ.α είναι η μορφή της εταιρίας που εξυπηρετεί ΝΟΜΙΜΑ τον κάθε παραβάτη κλέβοντας ΝΟΜΙΜΑ κράτος και συμπολίτη. Αυξάνονται και πληθαίνουν διαρκώς !! Αλλού καταστατική έδρα (όπου βρούμε το δικό μας παράδεισο) και αλλού η πραγματική.
    Αυτό που ο Ελληνας φορολογούμενος θα ήθελε δεν είναι η ελάχιστη φορολόγισή τους, ένα χαιδεμα στα αυτιά για να πούμε κάτι κάναμε αλλά ο εντοπισμός των ιδιοκτητών και η επανένταξή τους στο φορολογικό και νομικό σύστημα της χώρας.

    Με τι τρόπο όμως ; Ποιός θα πειράξει τους Ανωνυμους Γνωστούς ;

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 13:26 | George Apostolopoulos

    Οι εξωχώριες εταιρείες είναι μία εφεύρεση του διεθνούς συστήματος και εκ προοιμίου σχετίζονται με αθέμιτες ενέργειες. Στην πιο αγαθή περίπτωση μιλάμε για φοροδιαφυγή.

    Η επιβολή φόρου σε ακίνητα, τουλάχιστον με την ισχύουσα κλίμακα είναι το ελάχιστο.

    Έχω ενδιασμούς αν ο κρατικός μηχανισμός μπορεί να δράσει αποτελεσματικά. Το ιδανικό θα ήταν μία σύμπλευση κτηματολογίου, Ε9, με «παγανιά» σε κάθε γωνιά της χώρας. Ακούγονται και κάτι σχόλια: Αυτό δεν το θέλουν μερικοί κυβερνώντες. Ιδού, λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρόν.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 11:18 | Ελένη

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Δρεττάκη και θέλω να προσθέσω ότι αυτό γίνεται κατά κόρον στον τομέα της πληροφορικής όπου οι ελεύθεροι αυτοί επαγγελματίες ισχυρίζονται ότι οι υπηρεσίες παρέχονται μέσω internet ενώ στην ουσία έχουν μόνιμη κατοικία στην Ελλάδα, πληρώνουν ασφαλιστικά ταμεία στην Ελλάδα και δουλεύουν στις εγκαταστάσεις επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

  • 31 Δεκεμβρίου 2009, 10:06 | Ιωάννης Παπαδάκης

    Στον πολύ κόσμο οι εξωχώριες εταιρίες έγιναν γνωστές μετά την τηλεοπτική αποκάλυψη του κου Υπουργού «νόμιμο=ηθικό».
    Εμείς τις ξέραμε από πριν, αφού μας βομβάρδιζαν με σπαμ υποσχόμενοι μεγάλη μείωση της φορολογίας.

    Ναι, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος φορολόγησης των αποκρυπτόμενων σε εξωχώριες εταιρίες εισοδημάτων ή του ύποπτου χρήματος.

    Καλό θα ήταν πριν να νομοθετηθεί το ασυμβίβαστο μεταξύ πολιτικού προσώπου και κατόχου μετοχών εξωχωρίων εταιριών.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 23:22 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ

    ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ OF SHORE ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ;

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΣΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΛΕΣ.

    ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 19:34 | ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΧΑΤΖΗΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

    ΕΔΩ ΤΡΩΣ , ΕΔΩ ΠΙΝΕΙΣ , ΑΛΛΟΥ ΠΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΝΕΙΣ. ( το φπα , τους φορους κλπ.)

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 18:47 | Σταυρούλα Ρακιτζή

    ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟ ΜΕΤΡΟ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 15:22 | ΜΠΑΡΟΥΞΗΣ ΙΑΣΩΝ

    Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕ ΕΞΟΦΛΗΜΕΝΕΣ ΦΟΡΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΙΑΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ.ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ, ΤΡΙΓΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΕΙΣ(ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ), ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ.
    ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΦΜ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΠΩΣ Ο ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 14:39 | Δρεττάκης

    Αγαπητοί κ.κ.,

    θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας σε ένα θέμα σοβαρό που αφορά τις συναλλαγές με εξωχώριες εταιρίες κι όχι μόνο.
    Διάφοροι ελεύθεροι επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες καταφεύγουν στο εξής τέχνασμα για να αποφύγουν παντελώς την φορολόγησή τους. Ιδρύουν μια εταιρία είτε σε χώρα offshore είτε στην Κύπρο (γιατί εκεί είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό το φορολογικό καθεστώς – ήτοι 10%) και αντί να τιμολογούν για τις υπηρεσίες που παρέχουν σε διάφορες εταιρίες στην Ελλάδα, βάζουν τις ξένες αυτές (κυρίως Κυπριακές) εταιρίες να τιμολογούν για τις υπηρεσίες τους. Με αυτό τον τρόπο δεν αποδίδουν ΦΠΑ (η Κύπρος είναι στην ΕΕ οπότε δεν μπαίνει ΦΠΑ) και δεν φορολογούνται καθόλου στην Ελλάδα (μπορεί ας πούμε να παίρνουν και επίδομα αλληλεγγύης).

    Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις στην αγορά. Θα πρέπει να ελέγχονται οι εταιρίες που δέχονται τιμολόγια υπηρεσιών από offshore ή κυπριακές εταιρίες και σε περίπτωση που η υπηρεσία είναι μαϊμού ή έγινε στην Ελλάδα να τιμωρούνται και οι δύο εμπλεκόμενοι.

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 10:25 | ΑΝΔΡΕΑΣ K.

    Κυρίες, Κύριοι
    Πέρα της επιπλέον φορολόγησης των off shore εταιρείων, σημαντικό είναι και το θέμα της αντιμέτώπισης των χρηματικών ποσών που διακινούνται μέσω τραπεζών και καταθέτο (χωρίς να αποδεικνύεται η προέλευσή τους) α) σε προσωπικούς λογαριασμούς φυσικών προσώπων, β) σε λογαριασμούς νομικών προσώπων (με την αιτιολογία της συμμετοχής στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου), τα οποία όμως ποσά μεταφέρονται σε άλλους λογαριασμούς ή γίνονται ανάληψη μετρητών ή καταθέτονταισε λογαριασμούς διαχείρησης και επενδύονται σε χρηματοοικονομικά προϊόντα.
    Προτείνεται για τα ανωτέρω και εφόσον για τα ποσά αυτά δεν διαπίστώνεται ότι αποτελούν προϊόν νομιμοποίησης εσόδων παράνομες δραστηριότητες, ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΙΤΕ ΩΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ με τις διαταξεις του Ν.2238/94, ΕΙΤΕ ΩΣ ΑΤΥΠΗ ΔΩΡΕΑ (ΑΡΘΡ.496,497 Α.Κ.), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των αρθρ.34,35 ν.2960/01.

    Ευχαριστώ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 10:05 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    Κυρίες, Κύριοι
    Πέρα της επιπλέον φορολόγησης των off shore εταιρείων, σημαντικό είναι και το θέμα της αντιμέτώπισης των χρηματικών ποσών που διακινούνται μέσω τραπεζών και καταθέτο (χωρίς να αποδεικνύεται η προέλευσή τους) α) σε προσωπικούς λογαριασμούς φυσικών προσώπων, β) σε λογαριασμούς νομικών προσώπων (με την αιτιολογία της συμμετοχής στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου), τα οποία όμως ποσά μεταφέρονται σε άλλους λογαριασμούς ή γίνονται ανάληψη μετρητών ή καταθέτονταισε λογαριασμούς διαχείρησης και επενδύονται σε χρηματοοικονομικά προϊόντα.
    Προτείνεται για τα ανωτέρω και εφόσον για τα ποσά αυτά δεν διαπίστώνεται ότι αποτελούν προϊόν νομιμοποίησης εσόδων παράνομες δραστηριότητες, ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΕΙΤΕ ΩΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ με τις διαταξεις του Ν.2238/94, ΕΙΤΕ ΩΣ ΑΤΥΠΗ ΔΩΡΕΑ (ΑΡΘΡ.496,497 Α.Κ.), σε συνδυασμό με τις διατάξεις των αρθρ.34,35 ν.2960/01.

    Ευχαριστώ

  • 30 Δεκεμβρίου 2009, 09:15 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΠ. ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ Α

    ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΩΧΩΡΙΕΣ ETAIΡΕΙΕΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ