Άρθρο 28:Τροποποιήσεις του πδ 237/1986

Το πδ 237/1986 (Α΄110), τροποποείται ως εξής:

1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2, προστίθεται τρίτο εδάφιο, ως εξής :
«Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή η λειτουργία του αυτοκινήτου.»

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 5 αντικαθίσταται , ως εξής :

«4. Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη επιβάλλονται, πέραν των αναγραφομένων στο άρθρο 12 ποινών, και οι παρακάτω κυρώσεις :
α) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί προκλήσεως ατυχήματος από όχημα αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια και επί υποτροπής για τρία (3) χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης.
β) Χρηματικό πρόστιμο, το οποίο βεβαιώνεται με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, υπέρ του κατά το άρθρο 16 του κ.ν. 489/1976 Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με χίλια (1.000) ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, πεντακόσια (500) ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα. Το παραπάνω χρηματικό πρόστιμο εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια που είναι αναγκαία για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.»

3. Προστίθεται άρθρο 5 α, ως εξής:
«Άρθρο 5α
Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και η επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών και μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των διοικητικών κυρώσεων και ποινών της παραγράφου 4 του άρθρου 5 και των ποινικών κυρώσεων του άρθρου 12, διενεργείται 1. Από τις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές με επιτόπιους ελέγχους , και 2. ηλεκτρονικά με επιμέλεια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ) του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία ορίζεται ως η αρμόδια για το σκοπό αυτό υπηρεσία, με την .

κάτωθι διαδικασία:
α) Η Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών αναλαμβάνει τη με ηλεκτρονικό τρόπο διασταύρωση και επεξεργασία των στοιχείων που προκύπτουν από τη ζεύξη των κάτωθι αρχείων (ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων) :
αα) του αρχείου Κέντρου Πληροφοριών που προβλέπεται στο άρθρο 27β του παρόντος, στο οποίο τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των αυτοκίνητων οχημάτων που είναι ασφαλισμένα και των αυτοκίνητων οχημάτων που εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης σύμφωνα με το άρθρο 3 του παρόντος και με το άρθρο 4β της οδηγίας 72/166/ΕΟΚ (ΕΕ L 103/1),
ββ) του αρχείου της Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομικών, στο οποίο τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των αυτοκίνητων οχημάτων που η άδεια κυκλοφορίας τους εκδίδεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
γγ) των αρχείων οιασδήποτε άλλης δημόσιας Υπηρεσίας ή Υπουργείου
που νομιμοποιείται σύμφωνα με την νομοθεσία να εκδίδει άδεια κυκλοφορίας οχημάτων, στα οποία τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων αυτών.
Για το σκοπό αυτό, το Κέντρο Πληροφοριών και οι παραπάνω δημόσιες Υπηρεσίες ή Υπουργεία υποχρεούνται να θέτουν, σε διαρκή βάση, στη διάθεση της Γ.Γ.Π.Σ. τα παραπάνω αρχεία και στοιχεία τους.

β) Σε περίπτωση που από τη ζεύξη και την επεξεργασία των αναφερομένων στην προηγούμενη περίπτωση α) αρχείων και στοιχείων εντοπίζεται αυτοκίνητο όχημα, για το οποίο προκύπτει ότι δεν υφίσταται η υποχρεωτική κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 ασφαλιστική κάλυψη (δηλαδή προκύπτει ανασφάλιστο αυτοκίνητο όχημα), η Γ.Γ.Π.Σ. συντάσσει περί αυτού πράξη, που αποστέλλεται με σχετική Ειδοποιητήρια Επιστολή προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος αυτού, με την οποία τον καλεί να προβεί άμεσα και το αργότερο εντός οκτώ (8) ημερών από την παραλαβή αυτής είτε στην παροχή εξηγήσεων σχετικά με την εκ μέρους του τήρηση ή μη της κατά άρθρο 2 υποχρέωσης προς ασφάλιση στην κατά το άρθρο 2 ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του αυτοκίνητου οχήματος ιδιοκτησίας του. Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική επιχείρηση της Ειδοποιητήριας Επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ.

γ) Σε περίπτωση μη εμφάνισης , μη παροχής ικανοποιητικών εξηγήσεων και μη συμμόρφωσης ιδιοκτήτη οχήματος με τα οριζόμενα στην προηγούμενη περίπτωση β), η Γ.Γ.Π.Σ. αποστέλλει τα στοιχεία αυτού και του οχήματός του, για το όποιο δεν υφίσταται η κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη, στην Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη του οχήματος, η οποία επισπεύδει την σε βάρος του επιβολή των κυρώσεων και ποινών που προβλέπονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 5 και στο άρθρο 12.

3. Η Γ.Γ.Π.Σ. εκτελεί την προβλεπόμενη στις παραγράφους 2 και 3 διαδικασία ετησίως, σε τακτά χρονικά διαστήματα, και τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, μετά και από αίτηση του προβλεπόμενου στο άρθρο 16 Επικουρικού Κεφαλαίου.

4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μπορεί να ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια, που είναι αναγκαία για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου » .

4. Στο άρθρο 27 β προστίθεται παράγραφος 9, ως εξής:
«9. Το Κέντρο Πληροφοριών υποχρεούται να θέτει τις πληροφορίες που τηρεί στο αρχείο του και αναφέρονται στην περίπτωση α της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου στη διάθεση της Γ. Γ. Π.Σ., σε διαρκή βάση, προκειμένου να διενεργείται, με ηλεκτρονικό τρόπο, ο έλεγχος και εντοπισμός των αυτοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 ασφαλιστική κάλυψη (εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 5 α του παρόντος.»

  • 4 Φεβρουαρίου 2013, 23:51 | Μανος

    Η τροποποίηση του νόμου περί ασφάλισης των οχημάτων με βρίσκει απόλυτα σύμφωνω με τα όσα διάβασα ανωτέρο. Θα ήθελα παρόλα αυτά να διαφωνήσω όσο αναφορά την ασφάλιση των δικύκλων οχημάτων για την χειμερινή περίοδο καθώς ως γνωστόν το 50% των δικύκλων οχημάτων λόγο καιρικών συνθηκών ακινητοποιήτε απο τους ιδιοκτήτες τους. Νομίζω λοιπόν οτί καλό θα ήταν να εξαιρεθούν από τον νόμο τα δίκυκλα οχήματα για την περίοδο Νοεμβρίου-απριλίου τουλάχιστον, διότι εάν κρίνω από εμένα προσωπικά αυτό που θα καταφέρει το Υπ. Οικονομικών είναι να μην κερδίσει χρήματα από αυτή την κατηγορία πολιτών που σας αναφέρω αλλά να κερδίσει ουρές πολιτών τον Οκτώμβριο-Νοέμβριο για παράδοση πινακίδων και Απρίλιο-Μάιο άλλες ουρές των ίδιων πολιτών για την παραλαβή πινακίδων τον Απρίλιο-Μάιο. Αποτέλσμα περισσότερη ταλαιπωρία για τον πολίτη, περισσότερη δουλειά για τον κράτος(ΔΟΥ). ‘Eσοδα τα ίδια μπορεί και λιγότερα.

  • 4 Φεβρουαρίου 2013, 23:35 | Δημήτρης

    Θα πρέπει να προβλεφθεί αν κάποιος ιδιώτης διαθέτει περισσότερα του ενος οχήματα αλλά πχ το ανοικτό του αυτοκίνητο η την μοτοσυκλέτα του θέλει να την χρησιμοποιήση μόνο το καλοκαίρι και έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας το Δεκέμβριο και τα οχήματα είναι στο χώρο στάθμευσης για ποιό λόγο θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα ?
    Με αυτό τον τρόπο θα κατατεθούν ακόμα περισσότερες πινακίδες κυκλοφορίας και πολλοί όταν έρθει το καλοκαίρι που θα πρέπει να πληρώσουν μαζί τέλη και ασφάλιστρα δεν θα το κάνουν. Έτσι θα χαθούν ακόμα περισσότερα έσοδα. Αν όμως όπως ηλεκτρονικά μπορεί να ελεχθούν το ποιός έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας απο την Αστυνομία μπορεί να ελεχθεί και ποιός έχει ασφαλισμένο η όχι το όχημα του θα είναι εύκολο να υποστούν τις κυρώσεις του νόμου αυτοί που πρέπει χωρίς να χαθούν έσοδα απο το κράτος και να ταλαιπωρηθούν χιλιάδες νόμιμοι συμπολίτες μας.

  • 4 Φεβρουαρίου 2013, 21:41 | Γιάννης Λάριος

    Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων ανασφάλιστων οχημάτων που θα δημιουργήσει η ΓΓΠΣ από τη ζεύξη των επιμέρους βάσεων δεδομένων, υποχρεωτικώς θα πρέπει να παρέχονται από τη ΓΓΠΣ με τρόπο ανοικτό (ανοικτά δεδομένα – open data) μέσω web service σε οποιοδήποτε αδειοδοτημένο Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (βάσει του ορισμού του ν. 3862/2010) που εκτελούν πληρωμές καταναλωτών κατά την απόκτηση/ ανανέωση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου, καθώς και σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία, ασφαλιστικό σύμβουλο, διαμεσολαβητή ή άλλο αναγνωρισμένο και εποπτευόμενο μέλος-φορέα της οικονομικής αλυσίδας που συμμετέχει στις ασφάλειες αυτοκινήτου.

    Τα εν λόγω ανοικτά δεδομένα που θα πρέπει να διατίθενται με τρόπο ανοικτό (open data) *δεν* πρέπει να περιλαμβάνουν τα προσωπικά στοιχεία των κατόχων των αυτοκινήτων, παρά *μόνο* τα χαρακτηριστικά των οχημάτων (αριθμός κυκλοφορίας, τεχνικά χαρακτηριστικά οχήματος – φορολογίσιμοι ίπποι, κυβικά κλπ.), την πληροφορία αν είναι ασφαλισμένα (ναι/ όχι) καθώς και μέχρι ποιά συγκεκριμένη ημερομηνία ισχύει η εν λόγω ασφάλεια.

    Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων κατά τρόπο ανοικτό (open data) είναι απαραίτητη ώστε να συνάδουν με τις προβλέψεις του νόμου για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και το Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας (Ν. 3979/2011) που επιτάσσουν την έμπρακτη αναγνώριση του δικαιώματος των φυσικών προσώπων και των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου να επικοινωνούν και να συναλλάσσονται με τους φορείς του δημόσιου τομέα με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών κατά τρόπο ασφαλή και χρηστικό.

    Εξάλλου, η διάθεση των δεδομένων των ανασφάλιστων οχημάτων με ανοικτό τρόπο στη βάση του παραπάνω σκεπτικού, συνάδει με την αιτιολογική του Πλαισίου Διαλειτουργικότητας του Ν. 3979/2011 που κάνει ειδική μνεία στην εξασφάλιση διαλειτουργικότητας μεταξύ δημοσίων αρχών και ιδιωτών, προκύπτει με σαφήνεια ότι η διαλειτουργικότητα μεταξύ συστημάτων του Δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα και η περαιτέρω χρήση ανωνυμοποιημένης δημόσιας πληροφορίας που μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη υπηρεσιών Κοινωνίας της Πληροφορίας, αποτελούν βασικό στόχο του ήδη υπάρχοντος νομοθετικού πλαισιού.

    Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να συμπεριληφθεί ρητή αναφορά στη διάθεση των δεδομένων των ανασφάλιστων οχημάτων με ανοικτό τρόπο.

  • 4 Φεβρουαρίου 2013, 19:20 | Χρήστος

    Δηλαδή δεν έχει δικαίωμα κάποιος πολίτης να μην κυκλοφορεί για κάποιο διάστημα το αυτοκίνητό του; Και καλά για τα τέλη κυκλοφορίας τα πληρώνουμε για όλο το έτος αν και δεν κυκλοφορούμε όλο το διάστημα, για τις ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ νομίζω ότι θα πρέπει να μπορούμε να κάνουμε δήλωση ότι το όχημά μας δεν το κυκλοφορούμε για κάποιο διάστημα και επίσης να μην υπάρχει το εξωφρενικό παράβολο που σχεδιάζετε για τον ηλεκτρονικό έλεγχο όταν υπάρχει δήλωση ακινησίας, ή διαφορετικά η ασφαλιστική που κερδίζει ένα νέο πελάτη να πληρώνει ένα ποσοστό του ασφαλίστρου στο δημόσιο.