Άρθρο 17:Τροποποιήσεις του ν. 3461/2006

1. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης (β) της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του ν. 3461/2006 (Α΄ 106), όπως η περίπτωση αυτή, αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 3943/2011 (Α’ 66), αντικαθίσταται ως εξής:
«(β) από την υψηλότερη τιμή στην οποία το υπόχρεο πρόσωπο ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό απέκτησε κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας κατά την οποία ο προτείνων κατέστη υπόχρεος να υποβάλει δημόσια πρόταση, κινητές αξίες που αποτελούν αντικείμενο της δημόσιας πρότασης.»

2. Στο άρθρο 9 του ν. 3461/2006, προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
«5. Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που είναι εισηγμένες και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές για την υπό εξαγορά εταιρεία και την εταιρεία της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα:
(α) Τιμή κινητής αξίας της υπό εξαγορά εταιρίας λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη τιμή μεταξύ (αα) της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης και, (ββ) της τιμής στην οποία ο προτείνων ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτόν, απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.
(β) Τιμή κινητής αξίας της εταιρείας, της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα λαμβάνεται υπόψη η μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.»

3. Οι διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 3461/2006, όπως τροποποιούνται και συμπληρώνονται με τις διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων 1 και 2 δεν εφαρμόζονται σε δημόσιες προτάσεις που έχουν ανακοινωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3461/2006 πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

4. Το άρθρο 30 του ν. 3461/2006, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.3 του άρθρου 30 του ν. 3556/2007 (Α΄ 91), καταργείται.

  • 4 Φεβρουαρίου 2013, 23:04 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ Ν.3461/2006

    Στο Άρθρο 27 (παρ.1-6) αναφέρεται η δυνατότητα του πλειοψηφούντος μετόχου, έχοντος το 90% της υπό εξαγοράς εταιρίας, να απαιτήσει την μεταβίβαση όλων των υπόλοιπων κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρίας με σχετική υποβολή αιτήματος προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ,η οποία εκδίδει σχετική απόφαση εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις

    Θεωρώ πως το ποσοστό του 90% θα πρέπει να αλλάξει σε 95% για την περαιτέρω προστασία του επενδυτικού κοινού.

    Κάτι τέτοιο άλλωστε προτάθηκε από το ΣΕΔΥΚΑ και κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Συμβουλευτικής Επιτροπής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς το Νοέμβριο του 2010 και τα μέλη της ομόφωνα είχαν υιοθετήσει την πρόταση.

    Θεωρώ λοιπόν πως εάν υπάρχει βούληση για περαιτέρω προστασία του επενδυτικού κοινού αλλά και την υστεροφημία της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς, το ποσοστό αυτό θα πρέπει να γίνει 95%.

    Με εκτίμηση

    Γιάννης Πολυχρονίου
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Δ/ΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
    ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΑΕΕΔ

  • 2 Φεβρουαρίου 2013, 17:48 | Πανόπουλος Παναγιώτης

    Η πρότασή μου αφορά το δικαίωμα εξαγοράς
    α)Το υποχρεωτικό αντάλλαγμα ουδέποτε μπορεί να είναι κατώτερο της λογιστικής αξίας της μετοχής.
    β)Εφόσον ο υπόχρεος απέκτησε τον έλεγχο της εταιρείας μέσω δημόσιας πρότασης στη συνέχεια αύξησε το ποσοστό του με νέες αγορές και τέλος υποβάλλει προαιρετική δημόσια πρόταση προς όλους τους κατόχους των υπολοίπων μετοχών της εταιρείας με σκοπό εν τέλει να ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς το προσφερόμενο τίμημα της εν λόγω δημόσιας πρότασης δεν μπορεί να υπολείπεται από το αρχικά προσφερθέν αντάλλαγμα.
    γ)τα κριτήρια μέσης τιμής εξαμήνου και υψηλότερης τιμής αγοράς δωδεκαμήνου εφαρμόζονται μόνο για εξαγορές μετοχών της κύριας αγοράς.
    Δικαιολογητική βάση:
    εφόσον πρόκειται για απαλλοτρίωση περιουσιακού στοιχείου δεν νοείται παρά μόνον πλήρης αποζημίωση στη β περίπτωση επιβάλλεται τίμημα και για το δικαίωμα ελέγχου όσο για τη γ περίπτωση εκτός κύριας αγοράς τα κριτήρια μέσης τιμής και υψηλότερης τιμής αγοράς εννοείται ότι δεν διασφαλίζουν την πραγματική τιμή.

  • 31 Ιανουαρίου 2013, 20:47 | Νίκος Παπαχριστόπουλος

    Η προσθήκη της προτεινόμενης παραγράφου 5 στο άρθρο 9 του Ν. 3461/2006 αποτελεί ενσωμάτωση σχετικής υφιστάμενης κατευθυντήριας γραμμής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η οποία (κατευθυντήρια γραμμή)παρουσιάζει κενά. Κατόπιν τούτων προτείνονται οι ακόλουθες προσαρμογές και προσθήκες:

    Στο άρθρο 9 του ν. 3461/2006 προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
    «Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που είτε είναι ήδη εισηγμένες και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά κατά το χρόνο εκκίνησης της διαδικασίας της δημόσιας πρότασης, σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου, είτε για τις οποίες έχει κατατεθεί αίτηση για την εισαγωγή τους προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά πριν από την έγκριση του Πληροφοριακού Δελτίου, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του παρόντος νόμου, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές για την υπό εξαγορά εταιρεία και την εταιρεία της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα:
    (α) Τιμή κινητής αξίας της υπό εξαγορά εταιρίας λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη τιμή μεταξύ (i) της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, (ii) της τιμής στην οποία ο προτείνων ή κάποια από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτόν απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης.
    (β) Τιμή κινητής αξίας της εταιρείας, της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθες τιμές:
    (i) η μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, εφόσον οι εν λόγω κινητές αξίες έχουν ήδη εισαχθεί και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά,
    (ii) η ανώτερη εκ της τιμής εισαγωγής ή της ονομαστικής αξίας της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα, εφόσον για τις εν λόγω κινητές αξίες έχει κατατεθεί αίτηση για την εισαγωγή τους προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, κατά τα διαλαμβανόμενα στο πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου, .
    Σε περίπτωση που ο χρόνος διαπραγμάτευσης σε οργανωμένη αγορά των κινητών αξιών οι οποίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα είναι μικρότερος από έξι (6) μήνες, σύμφωνα με το εδάφιο (β)(i) ανωτέρω, λαμβάνεται υπόψη η ανώτερη εκ των ακόλουθων τιμών: (1) η μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά το χρονικό διάστημα από την έναρξη της διαπραγμάτευσής της σε οργανωμένη αγορά μέχρι και την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, (2) η τιμή κλεισίματος της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, και (3) η ονομαστική αξία της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα».

    Στο άρθρο 9 του ν. 3461/2006 προστίθενται παράγραφοι 6 και 7 ως εξής:

    «6. Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές για την υπό εξαγορά εταιρεία και την εταιρεία της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα:
    (α) Τιμή κινητής αξίας της υπό εξαγορά εταιρίας λαμβάνεται υπόψη η υψηλότερη τιμή μεταξύ (i) της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, (ii) της τιμής στην οποία ο προτείνων ή κάποια από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτόν απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης.
    (β) Τιμή κινητής αξίας της εταιρείας, της οποίας οι κινητές αξίες προσφέρονται ως αντάλλαγμα, λαμβάνεται υπόψη η αξία της κινητής αξίας που προσφέρεται ως αντάλλαγμα, η οποία προκύπτει από αποτίμηση που διενεργείται είτε από το σύμβουλο του προτείνοντα είτε από αποτιμητή, ο οποίος εκπληρώνει τα κριτήρια του άρθρου 5 της απόφασης 17/427/9.5.2007 του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η αποτίμηση αυτή διενεργείται προς της εκκίνησης της διαδικασίας υποβολής της δημόσιας πρότασης, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 10 του παρόντος νόμου, ενώ στο πληροφοριακό δελτίου του προτείνοντα περιλαμβάνεται περίληψη αυτής της αποτίμησης, κατά τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 2 της απόφασης 17/427/9.5.2007 του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
    7. Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες, επιτρέπεται η απόκτηση κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρείας εκτός του πλαισίου της δημόσιας πρότασης έναντι μετρητών από τον προτείνοντα ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό μέσω συναλλαγών που καταρτίζονται εντός ή εκτός οργανωμένης αγοράς, σε τιμή που δεν θα υπερβαίνει το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής), το οποίο θεωρείται ως δίκαιο και εύλογο, σύμφωνα με τις διακρίσεις των παραγράφων 5 και 6 του παρόντος άρθρου.»

    Στην παράγραφο 2 του άρθρου 11 του ν. 3461/2006 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
    «2. Όταν το Αντάλλαγμα της δημόσιας πρότασης συνίσταται σε κινητές αξίες για τις οποίες έχει κατατεθεί αίτηση εισαγωγής προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά πριν από την έγκριση του Πληροφοριακού Δελτίου, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου και οι υφιστάμενες κινητές αξίες του Προτείνοντα δεν έχουν ήδη εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά, το Πληροφοριακό Δελτίο του Προτείνοντα περιλαμβάνει πληροφορίες αντίστοιχες με εκείνες που περιλαμβάνονται στο περιληπτικό σημείωμα του ενημερωτικού δελτίου που δημοσιεύεται σύμφωνα με το ν. 3401/2005. Εφόσον η εν λόγω οργανωμένη αγορά λειτουργεί σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Προτείνων δύναται να συμπεριλάβει στο Πληροφοριακό Δελτίο μετάφραση του περιληπτικού σημειώματος του ενημερωτικού δελτίου που εγκρίθηκε από αρμόδια αρχή του οικείου κράτους μέλους καταγωγής, υπό την προϋπόθεση της αποστολής στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του πιστοποιητικού έγκρισης που προβλέπεται στο άρθρο 18 του ν. 3401/2005 το αργότερο κατά το χρόνο έγκρισης του Πληροφοριακού Δελτίου, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου.».

    Τέλος, προτείνονται και οι ακόλουθες τροποποιήσεις στο Ν. 3461/2006:

    1. Στο άρθρο 2 του ν. 3461/2006 προστίθεται εδάφιο (γ) ως εξής:

    «(γ) δεν επέρχεται μεταβολή του ελέγχου της εταιρείας που αναφέρεται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, συνεπεία οποιασδήποτε δικαιοπραξίας, συμπεριλαμβανομένου εταιρικού μετασχηματισμού. Προς το σκοπό του παρόντος εδαφίου, «μεταβολή ελέγχου» θεωρείται ότι επέρχεται σε περίπτωση που ένα ή περισσότερα πρόσωπα που ενεργούν σε συνεννόηση αποκτούν, άμεσα ή έμμεσα, πλέον του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της οικείας εταιρείας, εφόσον, πριν από την οικεία δικαιοπραξία, αυτό το πρόσωπο ή πρόσωπα δεν κατείχαν, άμεσα ή έμμεσα, δικαιώματα ψήφου της εν λόγω εταιρείας ή το ποσοστό της άμεσης ή έμμεσης συμμετοχής τους σε αυτήν ήταν μικρότερο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου αυτής της εταιρείας.».

    2. Στην περίπτωση (ε) του άρθρου 2 του ν. 3461/2006 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

    «Δεν εμπίπτουν στον παρόντα ορισμό η υπό εξαγορά εταιρεία και κάτοχοι κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρείας, οι οποίοι έχουν συμφωνήσει ή άλλως εκδηλώσει την πρόθεσή τους να αποδεχθούν τη δημόσια πρόταση ή/και πωλήσουν τις κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας που κατέχουν στον Προτείνοντα.».

    Η πρώτη περίοδος της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του ν. 3461/2006 αντικαθίσταται ως εξής:

    «3. Όταν το Αντάλλαγμα της δημόσιας πρότασης συνίσταται σε κινητές αξίες που δεν είναι εισηγμένες ούτε έχει κατατεθεί αίτηση για την εισαγωγή τους προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά πριν από την έγκριση του Πληροφοριακού Δελτίου, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου, …».