Άρθρο 04:Τρόπος πληρωμής πάγιων και αναλογικών τελών

Η πληρωμή των παγίων και αναλογικών τελών του νόμου αυτού στο Δημόσιο, διενεργείται μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων , όπως ειδικότερα καθορίζεται με την απόφαση που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 1 του άρθρου 9.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:58 | ΛΟΥΚΑΣ

    Ας ευχηθούμε και ας προσευχηθούμε να ΜΗΝ «περάσει» το επίμαχο νομοσχέδιο, γιατί αλλοίμονο σε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ: ΚΑΤ’ ΑΡΧΉΝ στον ΕΛΛΗΝΑ πολίτη και ΜΕΤΑ στους Υποθηκοφύλακες, στους υπαλλήλους των υποθηκοφυλακείων, στους συμβολαιογράφους, στους δικηγόρους, στους επιμελητές, κλπ….. Ταλαιπωρίας το ανάγνωσμα, όντως.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:34 | ΛΟΥΚΑΣ

    Ταλαιπωρία ΑΦΑΝΤΑΣΤΗ και καθημερινή για τον συναλλασσόμενο πολίτη!!!! Και η ιστορία συνεχίζεται……… και επαναλαμβάνεται. ΕΛΕΟΣ πιά, ΚΑΝΕΙΣ από αυτούς που νομοθετούν από τις αναπαυτικές πολυθρόνες των ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ τους, ΔΕΝ λυπάται τον Έλληνα πολίτη (ΕΑΝ, βέβαια, νομοθετούν αυτοί καΙ ΌΧΙ τα γνωστά κέντρα του εξωτερικού)!!!!

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:48 | ΛΟΥΚΑΣ

    Οι παθογένειες του συστήματος είσπραξης των τελών από τα πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία σίγουρα ΘΑ δημιουργηθούν, είναι βέβαιο ότι, ΘΑ είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ και όχι οι ΔΗΘΕΝ «παθογένειες» , οι οποίες η αιτιολογική έκθεση διαπιστώνει από το ισχύον σύστημα είσπραξης των τελών και δικαιωμάτων από τα κατά τόπους αρμόδια υποθηκοφυλακεία. Μια χαρά εξυπηρετούμαστε μέχρι τώρα, άμεσα και χωρίς καμία καθυστέρηση! Άλλη μία τροχοπέδη, ένα πρόβλημα και πρόσκομμα πάει να προστεθεί στις σχεδόν ανύπαρκτες συναλλαγές στην κτηματαγορά!!!!!

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 22:03 | Δημήτρης Τσιτσωνης

    Δεν βλέπω με ποιο τροπο θα εξασφαλιστεί η χρονική προτεραιότητα! Ειδικά στην εγγραφή κατάσχεσης ή προσημείωσης όταν πρόκειται για το ίδιο ακίνητο! Επίσης πως θα ξέρει ο κάθε συναλλασσόμενος το ακριβές ποσό που θα απαιτείται για την πραγματοποίηση μιας εγγραφής! Άρα θα πρέπει να προηγηθεί επίσκεψη στο υποθηκοφυλακείο μετά στην τράπεζα και μετά πάλι πίσω στο υποθηκοφυλακείο! Δηλαδή κι άλλη ταλαιπωρία για τον πολίτη! Κι αν για οποιοδήποτε λόγο δεν προχωρήσει η εγγραφή πως θα επιστραφούν τα χρήματα?
    Επίσης θεωρώ απαράδεκτο το 2014 το κράτος να θέλει να παρέμβει τόσο ωμά στην διαχείριση των οικονομικών ενός άμισθου δημοσίου λειτουργού που στην περίπτωση της φορολόγησης τον αντιμετωπίζει σαν ελεύθερο επαγγελματία!

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 18:29 | Δήμητρα Μπακ.

    Η διαδικασία που προτείνετε θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις οικονομικές συναλλαγές και θα ταλαιπωρεί τους πολίτες στις ουρές των τραπεζών.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 18:49 | MIB

    Ταλαιπωρίας το ανάγνωσμα…..και ο θεός βοηθός …………..

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 16:08 | Ελένη Κυριακάκη – Υποθ/κας Αιγάλεω

    Ο εκσυγχρονισμός και η απλούστευση των διαδικασιών που αυτό το προσχέδιο νόμου ευαγγελίζεται μεθερμηνεύεται ως εξής : Ο πολίτης, προκειμένου να καταθέσει ένα έγγραφο προς μεταγραφή ή εγγραφή στο υποθηκοφυλακείο, πρέπει α) να μεταβεί στο γραφείο κτηματογράφησης (αυτό αφορά μόνο περιοχές στις οποίες έχει γίνει ανάρτηση κτηματολογικών πινάκων πχ. Αιγάλεω, Περιστέρι,Αγία Βαρβάρα κλπ) όπου θα γίνει ο υπολογισμός του πάγιου τέλους κτηματογράφησης και θα παραλάβει εκτυπωμένο το σχετικό φύλλο υπολογισμού , β) ακολούθως να μεταβεί στο υποθηκοφυλακείο όπου θα γίνει υπολογισμός των πάγιων και αναλογικών τελών μεταγραφής ή εγγραφής, γ) έπειτα να μεταβεί σε κατάστημα Τραπέζης όπου θα καταβάλει το πάγιο τέλος κτηματογράφησης και τα τέλη μεταγραφής ή εγγραφής και δ) να επιστρέψει στο υποθηκοφυλακείο όπου τελικά θα καταθέσει το προς μεταγραφή έγγραφο. Η προαναφερόμενη διαδικασία το μόνο που σίγουρα εγγυάται είναι ταλαιπωρία για τον πολίτη και αμέτρητες εργατοώρες χαμένες . Πέρα όμως από το πρακτικό σκέλος , φαίνεται να κλονίζεται η κεφαλαιώδους σημασίας αρχή της χρονικής προτεραιότητας .

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 22:49 | Ασημίνα Κυπραίου

    Για εγγραφή π.χ. κατάσχεσης σε Υποθηκοφυλακείο όπου τα χρήματα που θα καταβάλλονται στο όνομα του επισπεύδοντος τι θα γίνει εάν αυτός έχει οφειλή προς το Δημόσιο? Θα συμψηφίζεται η χρηματική αυτή καταβολή αυτόματα μέσα από το σύστημα? Καταλαβαίνει κανείς για τι ακριβώς συζητάμε?

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 20:30 | Κατερίνα

    Κύριοι έχετε σχεδιάσει ένα γραφειοκρατικό έκτρωμα. Επιβεβαιώνεται δυστυχώς για άλλη μία φορά ότι τα άτομα που στελεχώνουν αυτές τις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές είναι τεχνοκράτες και παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο στο οποίο καλούνται να νομοθετήσουν. Δεν έχετε καμία επαφή με την πραγματικότητα. Οι υπηρεσίες είναι προσβάσιμες και σε άτομα τρίτης ηλικίας. Πώς θα πει ο υπάλληλος του υποθηκοφυλακείου σε έναν ηλικιωμένο ότι δεν μπορεί να διεκπαιρεώσει άμεσα το αίτημά του αν δεν του προσκομίσει το αποδεικτικό καταβολής των δικαιωμάτων από την Τράπεζα; Και τι θα γίνει στην περίπτωση κατά την οποία, ενώ προκαταβληθούν τα δικαιώματα, η πράξη τελικά δεν θα καταχωρηθεί λόγω κάποιου τυπικού ή ουσιαστικού νομικού ελαττώματος. Πώς θα πάρει πίσω τα χρήματα ο πολίτης; Πώς αντιλαμβάνεστε το πραγματικό γεγονός να υποχρεούται ο υποθηκοφύλακας να χορηγήσει τιμολόγιο ή απόδειξη παροχής υπηρεσιών ενώ δεν θα έχει εισπράξει χρήματα που αποτελούν την αμοιβή του για την υπηρεσία που θα παράσχει. Το όλο νομοθέτημα στερείται σοβαρότητος αφού προσπαθείτε να πείσετε τον κόσμο ότι εξιχρονίζεται ο θεσμός, ενω διογκώνεται ο όγκος της γραφειοκρατίας και της προδικασίας μίας καταχώρισης. Στην ουρά της Τράπεζας για 9,5 ευρώ λοιπόν. Αιδώς σωφροσύνης πλείστον μετέχει !!!!

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 18:21 | ΑΡΓΥΡΩ

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, η καταβολή των δικαιωμάτων είναι τυπικά και ουσιαστικά ένα ενιαίο και αδιάσπαστο χρονικά γεγονός με τον έλεγχο της πράξης και κατοχυρώνει πλήρως την πιστότητα και ασφάλεια των εμπράγματων συναλλαγών. Συνεπώς καταχώρηση της πράξης και πληρωμή των τελών και δικαιωμάτων πρέπει να γίνεται στον ίδιο τόπο και χρόνο και αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος θεσμικά και πρακτικά από το ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ. Έτσι μόνο εξασφαλίζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας.

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 07:53 | Ε.Π.

    Με τον προτεινόμενο τρόπο πληρωμης μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων είναι ολοφάνερο πως θα συνεπάγεται ταλαιπωρία του συναλλασσόμενου πολίτη αφού για να αιτηθεί και να λάβει έστω και ένα πιστοποιητικό ή για να καταθέσει αίτηση μεταγραφής ή καταχώρησης εγγραπτέας πράξης θα πρέπει εφεξής να έρχεται αρχικά στο Υποθηκοφυλακείο και Κτηματολογικό Γραφείο για τον υπολογισμό των τελών, στην συνέχεια να μεταβαίνει σε πιστωτικό ίδρυμα να καταθέτει τα τέλη και μετά να επιστρέφει στο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό Γραφείο προκειμένου να καταθέσει τα έγγραφα, ενώ μέχρι σήμερα με την μετάβαση του και μόνο στο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό Γραφείο διεκπεραίωνε την υποβολή της αίτησης του με την ταυτόχρονη καταβολή των τελών, όπως ορίζουν οι ισχύουσες διατάξεις. Πέραν της ταλαιπωρίας των συναλλασσομένων ο τρόπος πληρωμης μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων σε καμία περίπτωση δεν θα εξασφαλίζει – αντιθέτως θα διαταραξει- τη θεμελιώδη για τη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων αρχή της χρονικής προτεραιότητας της εγγραφής των πράξεων.

  • 3 Οκτωβρίου 2014, 15:13 | Γιάννης Γ.

    ΕΛΕΟΣ πια με τις Τράπεζες!!!

    Τις έχετε ταίσει, τις έχετε ποτίσει, τις έχετε χορτάσει, τις έχετε σώσει 15 φορές με τα χρήματα του λαού, θέλετε να τις βάλετε και σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας του πολίτη. Να μην μπορεί κανείς να κάνει τίποτα χωρίς α μεσολαβήσουν.

    Δηλαδή αν οι τράπεζες αποφασίσουν , για τους δικούς τους λόγους, να κάνουν αποχή ή απεργία ή χρονοτριβή ή παρέλκιση … θα σταματήσει να λειτουργεί το Κράτος!!

    Και να έλεγε κανείς ότι οι τράπεζες είναι και δημόσιες ή έστω ότι υπάρχει και κάποια δημόσια τράπεζα που θα διαφοροποιείται από τις προθέσεις και τη στρατηγική των ιδιωτικών πιστωτικών ιδρυμάτων, όμως δεν υπάρχει!

    Πρώτα τα ξαπουλάτε όλα στα συμφέροντα, μετά τα ταίζετε τα συμφέροντα με τα λεφτά του λαού και μετά υποχρεώνετε το λαό να συναλάσεται υποχρεωτικά και μόνο με αυτά, για να μην χάσουν ούτε από τα μελλοντικά κέρδη!

    Εκτός από πρακτικά προβληματικό είναι και ηθικά απαράδεκτο.

  • 3 Οκτωβρίου 2014, 11:17 | ΓΙΩΡΓΟΣ Β.

    Παιδιά η κατάσταση δεν παλεύεται με τίποτα! Μετά την οικονομική εξαθλίωση του Έλληνα πολίτη, με το παρόν προσχέδιο νόμου σκοπείται και η σωματική – ψυχολογική του εξαθλίωση. Θα μας καταντήσουνε κουρέλια! Μήπως τα «σαϊνια του Υπουργείου Οικονομικών» πιστεύουν ότι, όλοι είμαστε αργόσχολοι και δεν ξέρουμε πως να περάσουμε την ώρα μας? Γι’ αυτό μας στέλνουν στις ουρές των πιστωτικών ιδρυμάτων? Ή μήπως πιστεύουν πως έχουμε χρήματα για άσκοπο ξόδεμα στις μετακινήσεις από το Υποθηκοφυλακείο στην Τράπεζα και πάλι στο Υποθηκοφυλακείο και ένας θεός ξέρει πόσες φορές θα χρειασθεί να γίνει το δρομολόγιο αυτό, αν γίνει και κανένα λάθος, ή αν η τράπεζα έχει απεργία, ή αν «το σύστημα κολλήσει» στην Τράπεζα, κλπ. Δεν υπολογίζουν κανέναν και τίποτα, ούτε συμβολαιογράφο, ούτε δικηγόρο, ούτε δικαστικό επιμελητή, ούτε τον απλό πολίτη……. Πρόσφατα το ίδιο Υπουργείο έστελνε τον υποψήφιο αγοραστή ακινήτου να πληρώσει σε πιστωτικό ίδρυμα τον ΦΜΑ (φόρο μεταβιβασης ακινήτου), αλλά όταν είδε πως αυτό ήταν ανέφικτο για πρακτικούς λόγους και μόνο αναστάτωση και ταλαιπωρία προκλήθηκε στις συναλλαγές, το «πήρε πίσω» και πάλι ο σχετικός φόρος πληρώνεται στην αρμόδια Εφορία. Πόσα άλλα θα ανεχθούμε, τι άλλο θα αντέξουμε? Ειλικρινά δεν ξέρω! Απλά αναρωτιέμαι. Ευχαριστώ πολύ.

  • 3 Οκτωβρίου 2014, 06:29 | Γεώργιος Μάτσος

    Συγγνώμη, αν αντιλαμβάνομαι σωστά, και για τα πιστοποιητικά στην τράπεζα θα πηγαίνουμε;

    Δηλαδή θα πρέπει να κάνουμε όλο το πήγαινε-έλα για ένα πιστοποιητικό και μετά να περιμένουμε να ενημερωθεί το υποθηκοφυλακείο ότι πληρώσαμε, αφού γίνουν βεβαίως οι εκκαθαρίσεις κλπ. από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. (αλλιώς από ποιον;) και μετά να μπορώ να πάρω το πιστοποιητικό;

    Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι έχουν αντιληφθεί τι κάνουν με αυτό το νομοσχέδιο. Όταν το αντιληφθούν πιστεύω ότι το νομοσχέδιο θα αποσυρθεί πάραυτα.

  • 3 Οκτωβρίου 2014, 05:53 | Γεώργιος Μάτσος

    Διαβάζει κανείς την εισαγωγή για τους σύγχρονους ηλεκτρονικούς τρόπους» και διάφορες τέτοιες κοινότοπες ανοησίες, με τους οποίους θα γίνεται, λέει, η πληρωμή των τελών και αναρωτιέται αν πρέπει να γελάσει ή να κλάψει. Αν το βλέπαμε σε ταινία ίσως να γελούσαμε, αλλά επειδή θα είναι η πραγματικότητα της ζωής μας, μάλλον θα κλαίμε.

    Καταρχάς: Το νομοσχέδιο αναφέρει ότι θα πληρώνουμε, λέει, στο «Δημόσιο». Γιατί; Τι σημαίνει «δημόσιο»; Πώς θα πηγαίνει η πληρωμή στο Υποθηκοφυλακείο; Πώς θα αποδεικνύω μετά ότι έχω κάνει την πληρωμή; Αν πάω με το χαρτί που εκτυπώνει ο υπολογιστής μου μέσω e-banking θα είναι όλα εντάξει; Δεν μπορεί, θα είναι. Διότι αλλιώς πώς θα είχαμε «σύγχρονους ηλεκτρονικούς τρόπους πληρωμής», κατά τους φωστήρες που συνέταξαν το νομοσχέδιο;

    Και τι συμβαίνει, π.χ., σε περίπτωση που εγώ πλαστογραφήσω το χαρτί του υπολογιστή που λέει ότι «πλήρωσα»; Πώς θα ενημερώνεται δηλαδή το Υποθηκοφυλακείο ότι πλήρωσα; Από το χαρτί που εκτύπωσα; Επαναλαμβάνω: Αν το έχω πλαστογραφήσει; Αν το έχω κάνει ίσα-ίσα για να μπλοκάρω μια μεταγραφή που επιχειρεί να κάνει ο αντίδικός μου ή κάποιος που θέλω γενικά να μπλοκάρω;

    Θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει οπωσδήποτε ηλεκτρονική ενημέρωση του Υποθηκοφυλακείου ότι ο Χ πλήρωσε όντως αυτά τα ποσά. Και θα πρέπει να υπάρχει μέσω του «Δημοσίου» (;;; του… ποιου;;;), το οποίο δεν του φτάνει το γενικό μπαχαλο που επικρατεί, θα πρέπει να ενημερώνει το κάθε ένα Υποθηκοφυλακείο της χώρας ότι πλήρωσα εγώ ο Χ τόσα χρήματα για να περαστεί η μεταγραφή μου. Ποιος θα το κάνει αυτό; Εδώ μιλούμε για μείωση προσωπικού και μείωση γραφειοκρατίας. Ποιος ο λόγος να περάσουν όλα τα τέλη μέσα από το Δημόσιο; Για να μην γίνει ποτέ η δουλειά μας;

    Μιλάει η εισαγωγή του νομοσχεδίου για «παθογένειες» του συστήματος καταβολής τελών; Ποιες είναι αυτές; Γιατί δεν τις απαριθμεί; Πηγαίνουμε, πληρώνουμε, η δουλειά μας γίνεται την ίδια στιγμή. Τηρείται με ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΛΑΒΕΙΑ η σειρά χρονικής προτεραιότητας στις μεταγραφές, άλλως ευθύνεται ο Υποθηκοφύλακας με τα μισά άρθρα του Ποινικού Κώδικα. Τώρα ποιος θα ευθύνεται εάν ο αντίδικός μου με προσπεράσει στην ουρά της τράπεζας και πληρώσει πρώτος (διότι ήξερε π.χ. την ταμία); Αν η δική μου εταιρία κινητής δεν είχε καλό σήμα και δεν μπορέσω να κάνω την πληρωμή, ενώ ο παραδίπλα την κάνει μέσω άλλης εταιρίας κινητής;

    Αν κάπου υπάρχουν παθογένειες είναι ακριβώς στο ελληνικό Δημόσιο, που αυτού τις παθογένειες επιχειρεί σήμερα ο συντάκτης του νομοσχεδίου να τις περάσει και στα Υποθηκοφυλακεία. ΠΟΙΟΣ άραγε είναι ο συντάκτης του νομοσχεδίου που δεν ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ τι σημαίνει δημόσιο λογιστικό και πόσο δύσκολο είναι να γίνει μια εκκαθάριση. Ότι κάθε τι πρέπει να ελέγχεται και να περνάει μέσα από Επιτρόπους κλπ. του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ότι κάθε τι αποδίδεται μετά από εξονυχιστικό και δικαιολογημένα ευθυνοφοβικό έλεγχο. Δεν είναι τα υποθηκοφυλακεία γεμάτα «παθογένειες», είναι το ελληνικό Δημόσιο γεμάτο «παθογένειες» στην είσπραξη κλπ. τελών, εν μέρει δικαιολογημένες, λόγω των ισχυρών δικλειδών ασφαλείας που πρέπει να υπάρχουν για την διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

    Η επόμενη ιδέα των «φωστήρων» του Υπουργείου Οικονομικών (ή Δικαιοσύνης;) θα είναι να θεσπίσουν παρόμοιο σύστημα και για τους συμβολαιογράφους. Να πληρώνουμε στο «Δημόσιο», δηλαδή στην τράπεζα, και μετά να εκκαθαρίζεται η πληρωμή και να πληρώνονται Ταμείο Νομικών, Συμβολαιογράφος, ΦΠΑ, μισθοί γραμματέαν κλπ. κλπ. Γιατί όχι, να το κάνουμε και στις αμοιβές των δικηγόρων. Να μας πληρώνουν στο «Δημόσιο» οι πελάτες μας και μετά να αποδίδονται κρατήσεις υπέρ Ταμείου Νομικών, Ταμείων Προνοίας, ΤΑΧΔΙΚ, ΤΕΑΔ, Δικηγορικών Συλλόγων, παρακράτηση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ. κλπ. Και μετά από 15 χρόνια να μας πληρώνει κι εμάς το δημόσιο την αναλογούσα αμοιβή μας. Γιατί όχι; Μεγαλοφυές και πρέπει να επεκταθεί παντού.

    Από μια άποψη, πολύ θα ήθελα να περάσει το νομοσχέδιο και να εκτεθεί στα μάτια της κοινωνίας και να γίνει περίγελως έναντι όλων ο εμπνευστής του. Μόνον ο απόλυτος δημόσιος εξευτελισμός του εμπνευστή αυτού του εκτρώματος θα αποτρέψει και άλλους από παρόμοιες «εμπνεύσεις». Από την άλλη, επειδή τελικά όλα εμείς οι δικηγόροι θα τα τραβήξουμε, ας σκεφθεί πολύ καλά η κυβέρνηση πριν κάνει ακόμη μία γκάφα που θα πλήξει ακόμη περισσότερο την ήδη βαρύτατα τραυματισμένη κτηματαγορά, και θα πλήξει βεβαίως ακόμη περισσότερο την ήδη βαρύτατα πληγείσα εικόνα της στον απλό κόσμο, στα κανάλια, αλλά και σε όλους τους επαγγελματίες του χώρου.

  • 2 Οκτωβρίου 2014, 19:40 | ΓΙΩΤΑ

    Στην τόσο δύσκολα οικονομικά εποχή, για μια ακόμα φορά και αυτό το προσχέδιο νόμου, αντί να επιλύσει προβλήματα του Έλληνα πολίτη, έρχεται να προσθέσει ακόμη περισσότερα και να δυσχεραίνει τις καθημερινές του συναλλαγές. Για παράδειγμα, ας σκεφτούμε τι θα γίνει εάν δύο δανειστές του ιδίου οφειλέτη θελήσουν την ίδια μέρα να εγγράψουν βάρος (υποθήκη, προσημείωση ή κατάσχεση) στο ίδιο ακίνητο αυτού – ίδιο Υποθηγκοφυλακείο, εάν ο ένας απευθυνθεί στην Χ Τράπεζα, που δεν θα έχει πολύ κόσμο – ουρές και ο άλλος στην Ψ Τράπεζα, που θα έχει πολύ κόσμο? Πώς θα διασφαλίζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας? ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΑΡΧΗ του εμπραγμάτου δικαίου!!!!!! Ποιός θα είναι πρώτος, όποιος πληρώσει πρώτος στην Τράπεζα ή όποιος προλάβει και πάει πρώτος το καταθετήριο στο Υποθηκοφυλκείο? Μιλάμε δηλαδή για αγώνα δρόμου……………. για τόσο σημαντικά ΝΟΜΙΚΑ ζητήματα!

  • 2 Οκτωβρίου 2014, 15:10 | Παναγιωτα Σαρρη

    Από μια απλη αναγνωση του σχεδιου νομου καταλαβαινει και ο ποιο καλοπροαίρετος την προχειροτητα για μια ακομα φορα που κινειται οποιοδήποτε θεμα αφορα το Υπουργείο Οικονομικών.Δεν είναι τυχαιο, χωρις όμως να τους εχει γινει μαθημα, το παθημα με το ΕΝΦΙΑ.Αν προχωρησει αυτο το σχεδιο νομου θα φερει τετοια αναστατωση στην ηδη νεκρη αγορα ,που ομοιο της δεν θα υπάρχει. Ειναι πρωτοφανες να εισαγεται προς διαβουλευση σχεδιο νομοθετήματος το οποίο εκ προοιμιου είναι αντιθετο με την νομοθεσια του ΙΚΑ που απαιτει καταβολή εισφορων εντος του πρωτου πενθημερου κάθε μηνα αλλως πρεπει να παει κατηγορούμενος ο εργοδότης υποθηκοφύλακας, την ιδια την φορολογικη νομοθεσια για την καταβολή ΦΜΥ,ΦΠΑ και αλλα,(είναι δε αστειο το να εισπραττει το ελληνικο δημοσιο τον ΦΠΑ για να τον δωσει στον Υποθηκοφυλακα για να του τον ξεναεπιστρεψει,για δε τις προθεσμίες που θα γινονται όλα αυτά ας μην το συζητήσουμε). Σκεφτηκε κανεις τι είδους ελευθερος επαγγελματιας θα είναι ο υποθηκοφύλακας και τι τιμολογια ή αποδειξεις θα εκδίδει, επι ποιο ποσου και ποτε; Σκεφτηκε κανεις από την νομοπαρασκευαστικη επιτροπή τι θα γινει με την αρχη της χρονικης προτεραιότητας ή πως θα παιρνει πισω ο κάθε συναλλασόμενος τα χρηματα του όταν εχουμε αρνηση καταχώρησης με το αρθρο 791 ΚΠολΔ;;; Ποιανου «εγκεφαλου» ηταν ιδεα στην σημερινη οικτρη οικονομικη κατασταση να δημιουργησει προσθετο πρόβλημα στις μισθώσεις που εχουν συναφθει και στεγαζουν τα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικα γραφεια, αλλα σημερα τα πληρωνουν κάθε πρωτη του μηνα οι προισταμενοι των γραφειων αυτων από την αμοιβη τους και που θα υποστουν εξωσεις για μη εμπροθεσμη καταβολή μισθωμάτων αν αυτό δεν γινεται συμφωνα με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις τους; Πως θα πληρωνεται η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, η ΕΥΔΑΠ εμπρόθεσμα για να μην ενεργησουν σε βαρος του υποθηκοφυλακειου διακοπη των υπηρεσιων τους;;Ακομα και η γραφικη υλη ,τα ειδη τηρησης της υγιεινης τα εν γενει αναλωσιμα του γραφείου πως θα αγοράζονται; Είναι αποριας αξιο ακομα ότι καποιοι παμε να δημιουργησουν μια sui generis κατηγορια οιονει δημοσιων υπαλληλων εργαζομενων στα αμισθα υποθηκοφυλακεία, ποτε με ΚΥΑ δηθεν προστασιας τους ,και σημερα πλεον αφήνοντας τους και απληρωτους αφου ο υποθηκοφύλακας για να τους πληρωσει θα περιμενει να παρει τα χρηματα από το δημοσιο, δηλ. σε βαθος χρονου. Θεωρω ότι όλοι οι θεσμικοι φορεις αυτης της χωρας , πρεπει να ενεργοποιηθουν για να σταματησουν αυτή την εξαθλιωση των πολιτων που θα υφίστανται στα » συρε κι ελα » μεταξυ υποθηκοφυλακείου -τραπεζας και τουμπαλιν,και εννοω τα πολιτικα κομματα,και τους αρχηγούς αυτων,ο αρμοδιος υπουργος Δικαιοσυνης ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΥΠΟΡΓΑΦΩΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ,οι επαγγελματικες ενωσεις των Δικαστων και Εισαγγελεων,οι Δικηγορικοι Συλλογοι της χωρας, η Ομοσπονδια και Ενωσεις των Δικαστικων Επιμελητών,η Ενωση Ελληνικων Τραπεζων για το δραμα που θα βιωθει στα καταστήματα της καιτα επαγγελματικα επιμελητηρια της χωρας.

  • 2 Οκτωβρίου 2014, 09:25 | ΜΑΚΗΣ

    Αυτό δεν είναι αναδιάρθρωση αλλά αναστάτωση.Σκοπός σας είναι μόνο η εξυπηρέτηση των ξένων δανειστών και όχι του δημοσίου συμφέροντος.
    1) Αδιαφορείτε για τον πολίτη που θα χρειάζεται να πάει και να έρθει6 φορές(υποθηκοφυλακείο-τράπεζα-πάλιυποθηκοφυλακείο-γραφείο κτηματογράφησης-τράπεζα -πάλι γραφείο κτηματογράφησης)

    2)Αυξάνετε τα ποσά, σε περίοδο κρίσης, για την κάλυψη των ελλειμμάτων σας

    3)Τα ποσά υπερ ΤΑΧΔΙΚ δεν είναι τέλη υπερ τρίτων ή κάνω λάθος;

  • 1 Οκτωβρίου 2014, 19:56 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΡΟΥΛΑΚΗ

    Δεν μας φτάνουν οι ουρές για τον ΕΝΦΙΑ τώρα θα έχουμε ουρές και για τα Υποθηκοφυλακεία…..

  • 1 Οκτωβρίου 2014, 18:41 | Λεωνίδας Κ.

    Και τα πιστωτικά ιδρύματα θα αναλάβουν ΚΑΙ αυτή την δουλειά χωρίς καμία επιπλέον χρέωση ….. ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ…..ή για άλλη μια φορά θα την πληρώσουν όσοι σε αυτή τη χώρα δυστυχώς αποφάσισαν να επενδύσουν ή να ασχοληθούν με το ακίνητο;;;;;;

  • 1 Οκτωβρίου 2014, 16:38 | Νίκος Ψύλλας

    Αυτά είναι για γέλια… ή μήπως για κλάματα ??? Ακόμη κι εαν υλοποιήσετε την τέλεια πλατφόρμα πληρωμής, τις εργατοώρες που θα χάνονται από το πήγαινε – έλα, στις τράπεζες τις σκέφτηκε κανείς ??? Τους συναλλασόμενους τους εξυπηρετεί η πληρωμή στο ταμείο του υποθηκοφυλακείου. Εφόσον «καίγεστε» για χρήματα βρείτε άλλο τρόπο να εισπράτετε πιο γρήγορα, αλλά δια των υποθηκοφυλάκων ή τουλάχιστον να υπάρξει μεταβατική περίοδος, στην οποία να υπάρχει παράλληλη δυνατότητα πληρωμής μέσω τραπέζης, ebanking κ.λπ. και ταμείου στο υποθηκοφυλάκειο.

  • 1 Οκτωβρίου 2014, 14:03 | Ιωάννα Τζινιέρη

    Προκαλεί κατάπληξη ότι σε ένα προσχέδιο νόμου που επιφέρει σημαντικότατες αλλαγές στον τρόπο διενέργειας των συναλλαγών επί ακινήτων στα υποθηκοφυλακεία της χώρας, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική ρύθμιση σχετικά με το πώς αυτές θα διενεργούνται. Καθορίζονται τα ποσά που αντιστοιχούν στα τέλη του Δημοσίου, τις αποδόσεις σε ΤΑΧΔΙΚ και ΕΚΧΑ Α.Ε., και την «μηνιαία αμοιβή» του υποθηκοφύλακα, αλλά δεν υπάρχει τίποτα σχετικά με το πώς θα γίνονται οι πληρωμές.

    Η γενική και αόριστη αναφορά σε «ψηφιακή πλατφόρμα που αναπτύσσεται» και σε «πληρωμή μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων», και πέραν τούτου ουδέν, σε καμία περίπτωση δεν συνιστά καλή νομοθέτηση. Νομοθετεί έτσι η διοίκηση με «εν λευκώ» εξουσιοδότηση και χωρίς καμία απολύτως διαβούλευση και διαφάνεια.

    Και εν τω μεταξύ παραλύουν οι συναλλαγές που έχουν ήδη κατακρημνιστεί….

  • 1 Οκτωβρίου 2014, 12:21 | ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

    Σε κανένα σημείο του προσχεδίου δεν αναφέρεται από ποιον και με ποιον τρόπο θα διενεργείται ο υπολογισμός των οφειλομένων τελών. Στο προσχέδιο αιτιολογικής έκθεσης αναφέρεται (σελ. 5) ότι η καταβολή των τελών θα διενεργείται πλέον ηλεκτρονικά μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας που αναπτύσσεται (δηλ. δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί) στη Γ.Γ.Π.Σ. Ωστόσο, το ίδιο το προσχέδιο δεν αναφέρει τίποτα σχετικά ούτε βεβαίως απαντά στο ερώτημα ποιος θα έχει την ευθύνη της ορθής εισαγωγής των δεδομένων στην εν λόγω πλατφόρμα. Πόσα σημεία θα πρέπει να επισκεφθεί ο συναλλασσόμενος προκειμένου να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό ή αντίγραφο; Ενώ ο τρόπος καταβολής των τελών καθορίζεται στο άρθρο 1 ως ένας εκ των σκοπών του νόμου, στο σχετικό άρθρο 4 αναφέρεται γενικά και αόριστα ότι η πληρωμή των τελών θα γίνεται μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, με γενική εξουσιοδότηση για την έκδοση ΚΥΑ κατά προφανή παράβαση του άρθρου 43 παρ. 2 εδ. β΄ του Συντάγματος. Δεν παρέχεται καμία κατεύθυνση στην εκτελεστική εξουσία που ουσιαστικά νομοθετεί εν λευκώ, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στο πώς εξασφαλίζεται η θεμελιώδης αρχή για τη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων, αυτή της χρονικής προτεραιότητας σε σχέση με την εγγραφή μιας πράξης.

    Τα παραπάνω ζητήματα αφορούν όλους τους συναλλασσόμενους με τα υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία (πολίτες, συμβολαιογράφους, δικηγόρους, δικαστικούς επιμελητές κλπ.) και είναι μείζονος σημασίας για την ομαλή διενέργεια των συναλλαγών επί ακινήτων, οι οποίες είναι χιλιάδες καθημερινά σε όλη την επικράτεια. Σύμφωνα με το προσχέδιο, κάθε πληρωμή, ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό, θα γίνεται μέσω πιστωτικού ιδρύματος. Μία σειρά περιπτώσεων, που μπορούν να επιφέρουν σοβαρότατα προβλήματα στις συναλλαγές δε φαίνεται να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν. Λ.χ. τι θα γίνεται όταν για τεχνικούς ή άλλους λόγους δεν είναι δυνατή η πληρωμή σε πιστωτικό ίδρυμα και λήγει η προθεσμία για την εγγραφή κατάσχεσης, αγωγής ή τροπής προσημείωσης σε υποθήκη;

    Δεδομένου του όγκου των συναλλαγών, που αν και μειωμένος λόγω οικονομικής συγκυρίας, εξακολουθεί να είναι σημαντικός σε πανελλαδικό επίπεδο, η άρδην αλλαγή του τρόπου πληρωμής πρέπει να είναι αντικείμενο μελετημένης και λεπτομερούς νομοθετικής ρύθμισης και όχι να αντιμετωπίζεται ως ζήτημα δευτερεύον και τεχνικό που μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ΚΥΑ, χωρίς διαβούλευση και ψήφιση από τη Βουλή.

  • 30 Σεπτεμβρίου 2014, 16:28 | Παπαδοπουλος Γ.

    Στην περίπτωση που τα πιστωτικά ιδρύματα δεν λειτουργούν δεν εξασφαλιζεται η χρονικη προτεραιότητα για την απόκτηση των δικαιωμάτων.