Άρθρο 11 – Ημερήσια αποζημίωση

1. Η ημερήσια αποζημίωση ορίζεται στο ποσό των σαράντα (40) ευρώ, ανεξάρτητα από τη θέση ή το βαθμό του μετακινούμενου. Το ανωτέρω ποσό δύναται να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Ποσά ημερήσιας αποζημίωσης υψηλότερα από αυτό της παρούσας παραγράφου, από όπου και αν προβλέπονται, παύουν να ισχύουν.

2. Η ημερήσια αποζημίωση της προηγούμενης παραγράφου καταβάλλεται :
Α. Ολόκληρη :
α. Όταν καταβάλλονται δαπάνες διανυκτέρευσης, σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου.
β. Όταν οι μετακινούμενοι, κατά την επιστροφή τους, είναι υποχρεωμένοι, λόγω των συγκοινωνιακών συνθηκών, να διανυκτερεύσουν ή σε πλοίο ή σε τρένο.
γ. Όταν οι μετακινούμενοι διανυκτερεύουν στην ύπαιθρο ή σε φιλικό σπίτι.
δ. Για την ημέρα επιστροφής, όταν συμπίπτει με την ημέρα λήξης εργασιών.
Β. Κατά το ήμισυ:
α. σε περίπτωση που παρέχεται ημιδιατροφή και
β. όταν ο μετακινούμενος επιστρέφει αυθημερόν και η απόσταση του προορισμού από την έδρα του είναι i) μεγαλύτερη από εκατόν εξήντα (160) χιλιόμετρα, εφόσον κινείται με ιδιόκτητο ή υπηρεσιακό αυτοκίνητο, ή ii) μεγαλύτερη από εκατόν είκοσι (120) χιλιόμετρα, όταν κινείται με συγκοινωνιακό μέσο, ή iii) μεγαλύτερη από είκοσι (20) ναυτικά μίλια για μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική Χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί.
Γ. Δεν καταβάλλεται ημερήσια αποζημίωση όταν παρέχεται πλήρης διατροφή.

  • 3 Ιουνίου 2015, 16:24 | Xristoforos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΗΘΕΙ 159ΧΙΛ ΚΑΙ 159ΧΙΛ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ. ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΒΕΝΖΙΝΕΣ Η ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ????ΠΟΙΟ ΚΤΕΛ Η ΑΛΛΟ ΜΕΣΟ ΘΑ ΣΕ ΠΑΕΙ ΤΖΑΜΠΑ??

  • 3 Ιουνίου 2015, 13:31 | Παρασκευή Μιρέλη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ κατ’ αρχάς ότι πολύ σωστά με το παρόν νομοσχέδιο καταργείται η πολύχρονη αδικία της προνομιακής ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης των μηχανικών του Δημοσίου σε βάρος όλων των άλλων επιστημονικών κλάδων. Μια αδικία που στηρίχτηκε στο παρελθόν σε παράλογες παρερμηνείες της ένοιας του όρου «ημερήσια αποζημίωση για μετακίνηση εκτός έδρας» Η ημερήσια αποζημίωση καλύπτει τα όποια έξοδα διατροφής λόγω απομάκρυνσης από την έδρα εργασίας και όχι μια ενδεχόμενη αυξημένη ευθύνη από την επίβλεψη κάποιου τεχνικού έργου, όπως ισχυρίζονται οι συνάδελφοι μηχανικοί. Εξάλλου την αυξημένη ημερήσια αποζημίωση την λαμβάνουν μέχρι σήμερα και μηχανικοί που μετακινούνται χωρίς να εμπλέκονται σε επίβλέψη τεχνικών έργων, π.χ. για τη συμμετοχή σε σεμινάρια κλπ.
    Και αντίθετα άλλοι επιστήμονες που εκτελούν εξίσου σοβαρό έργο με ιδιαίτερα αυξημένες ευθύνες σε ελέγχους και αυτοψίες εκτός έδρας λαμβάνουν μέχρι σήμερα το εξευτελιστικό ποσό των 9,78 ευρώ.
    Πολύ έντονα αισθητή γίνεται αυτή η αδικία σε υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Περιφερειών όπου υπηρετώ κι εγώ με την ειδικότητα του Χημικού και γενικώς συνυπηρετούν επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων, μηχανικοί και μη.
    Το ίδιο αντικείμενο όλων των συναδέλφων στις υπηρεσίες αυτές είναι ο περιβαλλοντικός έλεγχος των έργων και δραστηριοτήτων, με τη μόνη διαφορά οι μηχανικοί να παίρνουν ημερήσια αποζημίωση 56 ευρώ για τις αυτοψίες ενώ οι λοιποί επιστήμονες στις ίδιες αυτοψίες 9,78 ευρώ!
    Όσον αφορά την χιλιομετρική απόσταση των 160 χλμ. που έχει οριστεί ως όριο στο νέο νομοσχέδιο για να δικαιούται ο μετακινούμενος υπάλληλος το ήμισυ της ημερήσιας αποζημίωσης, θα ήθελα να εκφράσω την αντίρρησή μου, διότι η ρύθμιση αυτή στην πράξη ουσιαστικά θα καταργήσει οποιαδήποτε αποζημίωση. Στις Περιφέρειες οι περισσότερες αποστάσεις μεταξύ έδρας και τόπων ελέγχου είναι μικρότερες των 160 χλμ. κάτι όμως που δεν συνεπάγεται και τη γρηγορότερη μετάβαση και επιστροφή έτσι ώστε να μη δικαιολογείται η ημερήσια αποζημίωση. Οι περισσότερες περιοχές στην επαρχία είναι δύσβατες και απαιτούνται συχνά πολύωρες μετακινήσεις ακόμα και για μικρές αποστάσεις. Προτείνω λοιπόν το όριο απόστασης για την καταβολή του ήμισυ της ημερήσιας αποζημίωσης να μειωθεί σημαντικά, δηλ. στα 50 χλμ.