• Σχόλιο του χρήστη 'ΨΑΡΟΜΗΛΙΓΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ' | 30 Ιουνίου 2016, 09:45

    Εκείνη η έρμη η «νησιωτικότητα» λαμβάνεται ποτέ υπ’ όψη; Και εξηγούμαι ευθύς αμέσως, μιλώντας για τις Δυτικές Κυκλάδες: 1) Στην Μήλο έχουμε ήδη χάσει Δ.Ο.Υ. και Ι.Κ.Α., με αποτέλεσμα οι έχοντες την ατυχία να κατοικούμε μόνιμα εδώ, να αναγκαζόμαστε, για τη διεκπεραίωση απλούστατων εργασιών, ακόμη και ολιγόλεπτης διάρκειας, να υποβαλλόμαστε σε σημαντικότατες δαπάνες μετακίνησης, να ταλαιπωρούμαστε με δεκάωρα και πλέον ταξίδια και να απουσιάζουμε από την οικογένειά μας και την εργασία μας ακόμη και επί τριήμερο, αφού από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Απρίλιο τα προς Πειραιά ακτοπλοϊκά δρομολόγια συνήθως δεν υπερβαίνουν τα τρία. 2) Πρόσφατα, ως γνωστόν, καταργήθηκε και ο μειωμένος Φ.Π.Α. 3) Η οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της (2022 για την Μήλο, 2018 για την Κίμωλο και την Σίφνο, εφόσον βέβαια δεν δοθεί και περαιτέρω παράταση), οι δε σχετικές κτηματογραφήσεις, ως πιλοτικές, είναι έμπλεες σφαλμάτων, με αποτέλεσμα να απαιτείται σωρεία διορθώσεων αρχικών εγγραφών, κατά κανόνα εξωδικαστικών (πρόδηλα και γεωμετρικές μεταβολές). 4) Αναμένεται η έγερση εκατοντάδων αγωγών του Δημοσίου, για διεκδίκηση δασικών, χορτολιβαδικών κ.λπ. εκτάσεων, προς αντιμετώπιση των οποίων οι εναγόμενοι ιδιώτες θα πρέπει να ανεύρουν και προσκομίσουν ενώπιον των αρμοδίων Δικαστηρίων τίτλους ιδιοκτησίας συνταχθέντες τουλάχιστον προ του 1900. Με δεδομένη δε την ισχύ του νέου Κ.Πολ.Δ., πολλές φορές ο εναγόμενος θα έχει χρονικό περιθώριο μόλις εβδομήντα ημερών για την προετοιμασία της όλης άμυνάς του και την κατάθεση των σχετικών προτάσεων και φακέλου δικογραφίας. Αντίστοιχες έρευνες μάλιστα απαιτείται να γίνονται για μια ολόκληρη σειρά θεμάτων, εξωδικαστικής φύσης, όπως λ.χ. η αναζήτηση τίτλων ιδιοκτησίας προ του 1946, επί δασωθέντων αγρών, ή προ του 1923, για τεκμηρίωση της ύπαρξης κοινόχρηστου δρόμου κ.λπ. 5) Ακόμη δεν έχουν καν κτηματογραφηθεί η Σέριφος και η Κύθνος, αλλά ούτε και η σημαντικότερη από άποψη αξίας γης περιοχή της Μήλου, ήτοι η έκταση που καταλαμβάνει η πρώην Κοινότητα Αδάμαντα, στην οποία μάλιστα συμπεριλαμβάνεται και η μόνη εντός σχεδίου πόλεως περιοχή του νησιού μας. 6) Σημειωτέον δε επίσης, ότι εκκρεμεί και η κατάρτιση των δασικών χαρτών, όπου επίσης θα είναι κρίσιμη η ανεύρεση και προσκόμιση τίτλων ιδιοκτησίας. 7) Όσο κοντά και αν επί χάρτου μοιάζουν να είναι η Σύρος και η Μήλος, η πραγματικότητα είναι ότι, όποτε υπάρχει σχετική συγκοινωνιακή σύνδεση, ο χρόνος ταξιδιού (ανάλογα με το δρομολόγιο) μπορεί να φτάνει και τις 12 ώρες, η δε επιστροφή μέσω Σύρου, απαιτεί διήμερη παραμονή εκεί. Αυτά και μόνο τα δεδομένα, είναι προφανές ότι καθιστούν εντελώς απαραίτητη την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των Υποθηκοφυλακείων των δυτικών Κυκλάδων, προκειμένου οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα κατοχύρωσης, προάσπισης και διαφύλαξης των εμπράγματων δικαιωμάτων τους με τη λιγότερη δυνατή δαπάνη, ιδίως στους χαλεπέστατους καιρούς που ζούμε. Εν όψει λοιπόν όλων των παραπάνω, στοιχειώδης σεβασμός στην συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της νησιωτικότητας αλλά και στα σοβαρότατα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι τοπικές κοινωνίες των δυτικών Κυκλάδων σε περίπτωση κατάργησης των Υποθηκοφυλακείων τους, απαιτεί την άμεση απόσυρση της σχετικής πρόβλεψης από το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου.